Microsoft avslöjar Windows 7 RTM lanseringsschema

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avslöjar Windows 7 RTM lanseringsschema

Fredagen 24 juli har Microsofts operativsystem Windows 7 gått igenom RTM-processen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Själv har man den redan

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Frågan är ju bara hur du fick tag i den, RTM versionen alltså. För visst RC1 versionen sitter även jag med, hoppas inte du menar den.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Frågan är ju bara hur du fick tag i den, RTM versionen alltså. För visst RC1 versionen sitter även jag med, hoppas inte du menar den.

Nej det e RTM en fågel viska i mitt öra vart jag kunde få tag på den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Nej det e RTM en fågel viska i mitt öra vart jag kunde få tag på den

En klubbad säl skriker i mitt ansikte att någon bör läsa forumreglerna, särskilt paragraf 7.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

"en klubbad säl skirker i mitt ansikte..." aaaah humor ^^

Permalänk
Medlem

En dag före finnarna! Hah slagna på fingrarna som alltid

Permalänk

undra vad som skiljer RTM/retail från Rc1an?, nån som vet?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Fin Fint!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Skillnaden är den att RTM heter RTM och att RC1 heter RC1.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
RC1 heter RC1.

Om man skall vara sådan har de faktiskt aldrig haft med någon siffra; det har aldrig varit tal om flera kandidater.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Skillnaden är den att RTM heter RTM och att RC1 heter RC1.

Man får ju dock hoppas på att dom fixat lite översättnings buggar, "spara som" buggen då man kör med svenska, och att man inte kan ställa in inställningar för om man vill eller inte vill visa "Musik" på startmenyn eller om man vill ha den som meny (som bara uppstår ibland av någon jävla anledning ^^).

Plus lite andra små saker ^^

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Skillnaden är den att RTM heter RTM och att RC1 heter RC1.

RTM är såklart RTM

Och RC1 (som ni kallar det) heter BARA RC, för MS släppte bara en version och inte flera.

Sitter just nu med RC(en gång till, inte RC1) och är väldigt nöjd, lär mig fortfarande GUI't men det kommer

Ngn som vet ändringarna som är gjorda i RTM ? (jämfört med RC).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ngn som vet ändringarna som är gjorda i RTM ? (jämfört med RC).

Det är rätt tunt med sådan information, och den som finns hävdar att det inte finns några (tydliga) synliga skillnader. Förmodligen har de fixat buggar, men RC-versionen hade väl inte (vad jag har märkt i alla fall) några särskilt allvarliga sådana?

Permalänk

äntligen dags att uppgradera från sug-vista. bara en jäkla massa strul med den skiten.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det är rätt tunt med sådan information, och den som finns hävdar att det inte finns några (tydliga) synliga skillnader. Förmodligen har de fixat buggar, men RC-versionen hade väl inte (vad jag har märkt i alla fall) några särskilt allvarliga sådana?

Nja, har inte märkt några större olägligheter med Win7 RC:)
Lite problem med vissa program men inget stort som sagt.

Vi får se hur RTM versionen är då, jag kommer iaf fortsätta köra RC hela vägen, installerade nämligen den versionen idag och om RTM släpps om ett par dar så orkar jag inte hålla på mer

Dessutom lär ju vissa releaser innehålla en del mer än bara Windows 7 (tänker på andra torrents som innehöll en del dåliga överraskningar)

Permalänk
Medlem

har kört xp i många år nu men frugan har vista på sin laptop.
maken till segare skit har jag inte varit med om.
fast det var ju bra för minnestillverkarna då alla började köpa 4gb ram
hoppas 7an e bättre.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
har kört xp i många år nu men frugan har vista på sin laptop.
maken till segare skit har jag inte varit med om.
fast det var ju bra för minnestillverkarna då alla började köpa 4gb ram
hoppas 7an e bättre.

Enligt mina erfarenheter (har suttit på Win 7 sedan i februari nånting, Vista 64bit, XP64 och XP 32bit innan dess) så är den närmsta beskrivningen av Win 7 att det är vad Vista borde ha varit. Minst lika snabbt (om inte snabbare?) än XP och dessutom med ännu mer finpolerat utseende och funktioner. Så fort tillverkarna på allvar börjar optimera drivrutiner och göra programmen för Win 7 så kommer livet att bli riktigt roligt
Se dock till att köra 64bit-versionen, det finns verkligen ingen anledning att dröja sig kvar vid 32bit (och frågan är nog när det senast fanns det, så länge du inte kör 16bit-program då..).

Permalänk

Det skall inhandlas!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Jag har kört Win7 sedan betan, nu har jag RC och är nöjd...att det fungerar fullt ut till nästa sommar är ganka bussigt av dem, då jag kommer säkert köra med Win7 RC tills dess...Blir ett köp då, om inte något annat os dyker upp som passar mina behov....

Permalänk

Instämmer med Nathanael. Jag kommer definitivt köpa ett ex och slippa allt crap som har med crack o göra.

Permalänk
Medlem

RC1:an är ju riktigt buggig och nätverksfunktionerna verkar vara värst drabbade, hoppas verkligen inte att det slapp igenom till RTM.

Windows Explorer är inte heller helt stabil som följd av den dåliga nätverkskoden.

Trots att MS jobbat rätt mycket på GUIet känns det mer som man jobbat för att få något snyggt snarare än användbart, jag tror bestämt jag blivit mindre effektiv sen jag gick från Vista till 7 RC1, men lite rappare är den ju åtminstone, 7:an.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
RC1:an är ju riktigt buggig och nätverksfunktionerna verkar vara värst drabbade, hoppas verkligen inte att det slapp igenom till RTM.

Min erfarenhet är helt motsatt, för mig är RC1:an ruggigt stabil, internet är snabbare, program öppnar snabbare, spel funkar perfekt.
Lite problem att hitta drivrutiner skrivna för windows 7 men det var bara att vänta sig så jag har varit tvungen att använda en del vista drivisar men allt har fungerat felfritt hitills.

Har inte provat att koppla ihop flera datorer i nätverk än så det kan jag inte säga något om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfkin
Har inte provat att koppla ihop flera datorer i nätverk än så det kan jag inte säga något om.

Det har jag, 2 stationära datorer och en laptop, alla med RC1. Man kan inte se de andra datorerna i nätverket. Har försökt flera gånger att få det att fungera

Testat att ändra homegroup o massa inställningar utan att lyckas. Hoppas RTM fixar detta -_-

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
En dag före finnarna! Hah slagna på fingrarna som alltid

perkele!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Har också problem med nätverksinställningar som inte sparas med mera, hoppas att dessa är fixade i rtm.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag hoppas, men borde kanske inte, att det släpps på MSDNAA innan det släpps i butik. Men att det tar ett tag till innebär ju bara att jag med gott samvete kan vänta ett tag till innan jag köper SSD, och då kanske priset hinner sjunka lite också...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefär mellan tummen och pekfingret vad en OEM version av Windows 7 kan komma att kosta, helst Ultimate x64 ifall den kommer som OEM?
Jag vill behålla mitt OEM Vista (laglig) till 2:a datorn och installera ett (lika lagligt) OEM Windows 7 på 1:a datorn.

+ Vilka varianter an Windows 7 kommer med virtual pc?

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla nöjd med Win 7, det tillsammans med att priset är helt ok gör att jag kanske faktiskt KÖPER ett OS för första gången i mitt liv.