VIlka spel kan jag köra med...

Permalänk
Avstängd

VIlka spel kan jag köra med...

Vilka spel kan jag köra med AMD 3ghz quad core ATI radeon 4890 1gig 4.0ghz
Asus 1333mhz minnen 4giga ??

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Vilka spel kan jag köra med AMD 3ghz quad core ATI radeon 4890 1gig 4.0ghz
Asus 1333mhz minnen 4giga ??

Du kan köra allt idag!

Permalänk
Medlem

du kan köra allt kanske inte på högsta inställningar(i alla spel) fast beror ju på vad du har för skärm och vilken upplösning då...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

Men när jag har sparat ihop till ett extra kort som jag kör crossfire då måste väl jag kunna köra på högsta??

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Men när jag har sparat ihop till ett extra kort som jag kör crossfire då måste väl jag kunna köra på högsta??

Kanske kommit nya spel då? ^^

Crysis är väl mest krävande skulle jag gissa (kanske tillsammans med gta IV) och du kan spela på höga inställningar iaf. Sök bara på typ "4890 crysis benchmark" på google så får du hur många svar som helst.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Re: VIlka spel kan jag köra med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Vilka spel kan jag köra med AMD 3ghz quad core ATI radeon 4890 1gig 4.0ghz
Asus 1333mhz minnen 4giga ??

Du kanske kan spela WC3 eller liknande. Datorn är ju i klenaset laget så det är ju inga höga inställningar som gäller.....

Vad tror du själv när du har typ det senaste på marknaden?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: VIlka spel kan jag köra med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Vilka spel kan jag köra med AMD 3ghz quad core ATI radeon 4890 1gig 4.0ghz
Asus 1333mhz minnen 4giga ??

ööh, du lär nog fixa typ allt utom Crysis på max.

Finns hursomhelst Noll anledning o lägga till ett kort o köra CF i dagsläget.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd

Ok tack för alla svar ^_^
Nu kan jag vara lugn iaf xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Roligt att du frågar om vilka spel du kan köra och sen står det att du kan det mesta i sign...:rolleyes:

Jag gissar på att du är 13år och vill visa vilken bra dator du har, inget fel med det, du har en bra dator

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Roligt att du frågar om vilka spel du kan köra och sen står det att du kan det mesta i sign...:rolleyes:

Jag gissar på att du är 13år och vill visa vilken bra dator du har, inget fel med det, du har en bra dator

Ja jag är faktiskt P13 och jag har ändrat min sign! Tack för att du poängterade det

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

"2ghz dualcore 1gig 240mhz ram integreratgrafikort 250mb : 3 Men soon 3gh quad 4gig 1333mhz ati rsdeon 4890 1 gig 4.0ghz"

Ja du kan inte köra ngt med en dator du inte har än :d. Onödig tråd, kolla benchmarks så som denna etc: http://www.sweclockers.com/artikel/6166-radeon_hd_4890_och_ge...

Permalänk
Medlem

Re: Re: VIlka spel kan jag köra med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Du kanske kan spela WC3 eller liknande. Datorn är ju i klenaset laget så det är ju inga höga inställningar som gäller.....

Vad tror du själv när du har typ det senaste på marknaden?

Håller helt med men så var han bara 13 år också...kanske hade man gjort samma sak själv om man var 13 bast och precis fått en ny dator. Men på min tid (1993) var polarens dator prestandamonstret i kvarteret och den innehöll, håll i er nu, en Intel Pentium prolle på 90 Mhz, 8mb i ram och vad gäller grafikkort så tror jag det inte var tal om något annat en ett integregat på max 4 mb. Samtalet kom jag ihåg rörde sig om huruvida jag skulle kunna spela Duke Nukem 3d med samma flyt som på hans dator. Tiden går fort som sagt i datorsvängen men oboj som polaren skröt när det begav sig.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Re: Re: VIlka spel kan jag köra med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Du kanske kan spela WC3 eller liknande. Datorn är ju i klenaset laget så det är ju inga höga inställningar som gäller.....

Vad tror du själv när du har typ det senaste på marknaden?

Och så måste nån bli seriös! hahaha! . du kmr kunna lira allt finns ute.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Frågan är när du inte kommer kunna köra alla spel, kanske andra kvartalet 2011?

Permalänk
Medlem

Här har vi en bra länk som är värd att bokmärka:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Välj spel och se ifall din dator klarar av det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WajDjaj
Här har vi en bra länk som är värd att bokmärka:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Välj spel och se ifall din dator klarar av det.

Tackar ^_^

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WajDjaj
Här har vi en bra länk som är värd att bokmärka:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Välj spel och se ifall din dator klarar av det.

Sketbra länk, tackar så väldans.

Visa signatur

A nuclear war can ruin your whole day.

Permalänk
Medlem

du kan nog köra alien arena 2k9.
kanske inte på allra högsta, men du kommer mycket nära.
spelet är en fps i quake stil och dessutom helt gratis.
det finns här:

http://alienenforcer.com/download.php

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: VIlka spel kan jag köra med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Håller helt med men så var han bara 13 år också...kanske hade man gjort samma sak själv om man var 13 bast och precis fått en ny dator. Men på min tid (1993) var polarens dator prestandamonstret i kvarteret och den innehöll, håll i er nu, en Intel Pentium prolle på 90 Mhz, 8mb i ram och vad gäller grafikkort så tror jag det inte var tal om något annat en ett integregat på max 4 mb. Samtalet kom jag ihåg rörde sig om huruvida jag skulle kunna spela Duke Nukem 3d med samma flyt som på hans dator. Tiden går fort som sagt i datorsvängen men oboj som polaren skröt när det begav sig.

Önskade att jag var tillräckligt gammal och att jag hade intresset för datorer på den tiden Skulle varit så coolt om man hängt med tidigare och sett utvecklingen.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag har en XFX 4890 Tar Crysis LÄTT utan lagg. ligger runt 40-50 fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobenu
Jag har en XFX 4890 Tar Crysis LÄTT utan lagg. ligger runt 40-50 fps

På vilka settings? Själv får jag bara 25-35. ( Spelar på Very High med 8x AA, jag vet att det är lite onödigt att ha AA:n så högt men om det inte går nedanför 25 så varför inte? )

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270

Permalänk
Medlem

Har ett 8800gts(640mb-varianten) och klarar crysis på rätt höga inställningar med bra flyt. Tror nog OP's rig är bättre än min.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Crysis e väl egentligen inte särkilt krävande för en hyffsad moderna burk bara man hållr sig undan o maxa Postprocessingen? Flyter på bra på min burk me med de mesta på Very high och Postprocessing på High.

Å andra sidan är det den där sista steget i Postprocessingen som gör det så jäklans snyggt, lite synd o gå miste om de

Blir kul o se hur DX11 generationskorten klarar de, toppkorten lär väl ta de på ett lillfinger

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Re: Re: Re: VIlka spel kan jag köra med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Håller helt med men så var han bara 13 år också...kanske hade man gjort samma sak själv om man var 13 bast och precis fått en ny dator. Men på min tid (1993) var polarens dator prestandamonstret i kvarteret och den innehöll, håll i er nu, en Intel Pentium prolle på 90 Mhz, 8mb i ram och vad gäller grafikkort så tror jag det inte var tal om något annat en ett integregat på max 4 mb. Samtalet kom jag ihåg rörde sig om huruvida jag skulle kunna spela Duke Nukem 3d med samma flyt som på hans dator. Tiden går fort som sagt i datorsvängen men oboj som polaren skröt när det begav sig.

Mja du verkar vara inne på fel år. -96 släpptes Duke Nukem 3D & -94 kom Pentium 90 ut
Dessutom var ram mellan 16-32mb vanligare & grafikkorten brukade vara pci kort på 2-4mb.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Entusiast

du kan spela warcraft 2 med den datorn

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
du kan spela warcraft 2 med den datorn

Fast inte fullscreen!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560