Programmera från soffan på en 40" tv

Permalänk

Programmera från soffan på en 40" tv

Är det något som kan rekommenderas? Fick ett infall och blev väldigt sugen på att köpa en dvi-hdmikabel och ett bluetoothtangentbord. Är det en bra idé? Någon som provat?

Sen finns det såklart andra saker man kan göra också än att programmera, men jag har ingen lösning för att överföra ljudet så inledningsvis blir det primärt programmering och surf.

Redigering: Kan tänka mig att det inte ger upphov till någon ergonomisk sittställning.. men man kanske kan ligga?

Kommer det att bli jobbigt för ögonen (även om man ställer upp textstorleken)?

Permalänk
Medlem

Testa? Jag gör det ibland.. dock så är upplösningen bara på 1024x768 vilket kan ge en massa scroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Testa? Jag gör det ibland.. dock så är upplösningen bara på 1024x768 vilket kan ge en massa scroll.

Upplösningen beror ju på vilken typ av TV det är. Nya platta med "Full HD" ska klara 1920x1080 px.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

På en Full HD-TV kommer du dock inte se något om du sitter i soffan utan måste öka DPI-inställningen rejält för att kunna programmera.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

inget att rekommendera!
Testade med en 42", gick åt helskotta!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Min tv klarar 1080p, d.v.s. 1920x1080. Jaja nu är grejerna redan beställda, blir det jobbigt/opraktiskt kan jag väl alltid hitta på något annat. Alltid kul att ha ett bluetoothtangentbord.

Permalänk
Medlem

Om du har en plasma-tv så kan vissa saker som finns länge på samma plats "brännas in" på tv:n.
Ett exempel är när man sitter i två timmar och programmerar med taskbaren synlig. När man sedan kopplar ut och ska kolla på tv så har man en trevlig liten startmeny längst ner.

Om du har en LCD-tv borde det dock inte vara ett problem.

Permalänk

Jag har en LCD-tv. Men fick lite problem med upplösningen. Kan bara köra 1280x1024 i Ubuntu. Googlade lite och det verkade finnas en del att läsa men orkar inte greja nu. Det var inga större problem med Windows Vista dock. Tangentbordet fungerade out-of-the-box i ubuntu i stort sett. Det var rätt kul faktiskt, satt och följde någon tutorial och fick problem med att ett kommando inte gjorde som det skulle, sen började jag skriva på det nya bluetoothtangentbordet utan att tänka mig för och efter några sekunder insåg jag att jag skrev på det nya (vilket fungerade utmärkt).