Cambrionix släpper 49-portars USB-hubb

Permalänk
Melding Plague

Cambrionix släpper 49-portars USB-hubb

För den som tampas med fler USB-enheter än lediga portar kommer Cambrionix till räddning med en hubb som har plats för hela 49 stycken enheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vem har användning för mer än typ 5-7 USB-portar? O.o

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Och allt det ska kopplas till EN USB-port? Kommer bli slött som fan, borde ha USB 3.0.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Vem har användning för mer än typ 5-7 USB-portar? O.o

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Och allt det ska kopplas till EN USB-port? Kommer bli slött som fan, borde ha USB 3.0.

Håller med, känns som en onödig produkt.

Men vem vet, nån kanske har nytta av den.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Vem har användning för mer än typ 5-7 USB-portar? O.o

Om jag var IT-admin och hade mer pengar än tid skulle jag ha en sådan här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Och allt det ska kopplas till EN USB-port? Kommer bli slött som fan, borde ha USB 3.0.

Blir det väll inte? Är väll mer tänkt så att man inte ska köra feta överförningar på alla utan mer ha så att man kan ha alla saker i men bara skicka till nån/några i taget.
OnT: 49st är väll lite mer än nån någon kommer behöva? Jag använder som mest 4:a samtidigt och även i de mest krävande scenariona så använder väll aldrig någon mer än 20?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Blir det väll inte? Är väll mer tänkt så att man inte ska köra feta överförningar på alla utan mer ha så att man kan ha alla saker i men bara skicka till nån/några i taget.
OnT: 49st är väll lite mer än nån någon kommer behöva? Jag använder som mest 4:a samtidigt och även i de mest krävande scenariona så använder väll aldrig någon mer än 20?

Det är rätt populärt bland PR-byråer att ge ut USB-minnen till press med bilder och annat material. Då är det rätt smidigt att kunna fylla 49 stickor på en och samma gång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ibland dyker det upp produkter man inte visste att man saknade!

Det här är inte en sån.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Perfekt om man har tråkigt kontors jobb. Finns ju massor roliga saker på teknikmagasinet som kopplas via usb;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

hmm, saknar dock en inbyggd usb switch, så att ett flertal datorer skulle kunna dela på den.

Permalänk
Medlem

USB är rätt hårt överskattat får jag säga, iaf. enligt min personliga åsikt. Bandbredden är löjlig och jag skulle inte vilja fundera på hur det är att dela den på 49 enheter, om nu alla skall arbeta samtidigt.

Permalänk

Ser ut som något en moddare knåpat ihop.. snyggt var det förutom texten. fast den skulle haft inbyggd strömförsörjning.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är rätt populärt bland PR-byråer att ge ut USB-minnen till press med bilder och annat material. Då är det rätt smidigt att kunna fylla 49 stickor på en och samma gång.

Aha såklart, låter vettigt. Funderade för fullt om den faktiskt hade nån praktisk användning eller om det bara var en PR-grej. Fast det var det ju iofs ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Perfekt om man har tråkigt kontors jobb. Finns ju massor roliga saker på teknikmagasinet som kopplas via usb;)

Hahaha!

Ja, varför inte?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig försökt koppla in 49 usbstickor, men...
Blir det inte problem i Windows i alla fall?
A-Z != 49

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiffy
Jag har aldrig försökt koppla in 49 usbstickor, men...
Blir det inte problem i Windows i alla fall?
A-Z != 49

Men koppla in 28 USB-stickor och 21 joysticks då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
USB är rätt hårt överskattat får jag säga, iaf. enligt min personliga åsikt. Bandbredden är löjlig och jag skulle inte vilja fundera på hur det är att dela den på 49 enheter, om nu alla skall arbeta samtidigt.

Jo, men skulle man istället ha 49 USB-bussar på 480Mbit/s skulle man ju kunna göra en trevlig liten RAID med 49 USB-stickor. Med en teoretisk överföringshastighet på 2.9GB/s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
USB är rätt hårt överskattat får jag säga, iaf. enligt min personliga åsikt. Bandbredden är löjlig och jag skulle inte vilja fundera på hur det är att dela den på 49 enheter, om nu alla skall arbeta samtidigt.

Du är uppenbarligen född efter att USB lanserades.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiffy
Jag har aldrig försökt koppla in 49 usbstickor, men...
Blir det inte problem i Windows i alla fall?
A-Z != 49

Du får väl sätta upp en linuxburk som får agera filserver då

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

äntligen skulle WD-1TBs på usb funka som någon slags raid utan modding...
eller vänta, 6.2kkr, lite för högt för mig iaf...

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Du är uppenbarligen född efter att USB lanserades.

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara relevant, hurvida jag var född eller inte vid "lanseringen" av USB. Oavsett om det är relevant eller inte så tänker jag iaf. svara med: Ja, jag var född.

Bemöt mig med argument istället.

Varför jag tycker att det är överskattat?
Ptja. Idén bakom USB är skitbra och USB fungerar skitbra också för den delen. Men förutom just detta så finns precis ALLT till USB och av just denna anledning vill jag hävda att folket och därmed tillverkarna överskattar USB. Sen har vi ju problemet med att USB är utdaterat och att det tog allt för lång tid mellan USB 2.0 och USB 3.0, nästan 10 år!

Tro inte att jag rackar ner på USB som helhet och standard - tvärt om. Det jag rackar ner på är "communityn" som vill använda USB till precis allt! Ett bra exempel är tex. E-Sata som är mycket underskattat, enligt min mening(iaf när det kommer till ext. diskar).

[EDIT] Började precis att räkna lite på ditt påstående. Enligt dig skulle jag vara född efter att USB "lanserades" och i och med detta så borde jag rimligtvis varit runt 10år när jag först registrerade mig på Sweclockers, förutom det skulle jag vara runt 16år idag. Du va mig en rolig prick :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är rätt populärt bland PR-byråer att ge ut USB-minnen till press med bilder och annat material. Då är det rätt smidigt att kunna fylla 49 stickor på en och samma gång.

Dom tillverkar / "trycker" väll ändå sina usb-minnen ?

Men i övrigt, vad har dom tänkt sig att man ska ha denna till?
raid? knappast, fatta vad belastningen på cpun kmr bli om 49 enheter ska dela på 1 usb host.

firewire ftw! (usb 3 stöder sig fortfarande på datorns cpu för beräkningar därför usb standarden är söligare än fw igentligen)

Permalänk
Medlem

Perfekt produkt, nu kan jag äntligen bygga en större raketbas på skrivbordet. Folk på jobbet kör helikoptrar så någon måste skjuta ner dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Perfekt produkt, nu kan jag äntligen bygga en större raketbas på skrivbordet. Folk på jobbet kör helikoptrar så någon måste skjuta ner dem.

Du lär få svårt att missa om du har 49 robotramper som siktar på samma mål ^^

Permalänk

Lite OVERKILL kanske??

Skulle kunna tänka mig att ha den som julgrans belysningskontroller kanske? ni vet dessa USB lampor till laptops som kom för några år sen som hade en böjbar "arm"... 49 sådana och böja ihop till en gran så blir det nog en fin gran

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
49 st http://www.teknikmagasinet.se/, Lätt.

49st teknikmagasin?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

49*256=12tb....

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.238821/med-256-gigabyte-i-n...
(orkar inte hitta nyheten på sweclockers)

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Avstängd

I declare war

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Avstängd

Perfekt till alla med en Macbook Air eller de med usb-portar som ligger och blockerar varandra när de ska användas. så sned på sådana saker!