Counter-strike och andra hl1 baserade spel går för snabbt!

Permalänk

Counter-strike och andra hl1 baserade spel går för snabbt!

Som topic, cs går alldeles för snabbt i både public och egen listen och min fps ligger på 20fps och normal ping.
Har aldrig haft problemet tidigare då det uppkom när jag installerade ableton samtidigt som jag spelade, innan det så fungerade det klockrent!

Source spelen har jag inte samma problem med då l4d och css fungerar som dom ska, men alla hl1-baserade spel speedar något jävulskt.
När jag ska planta en bomb tar det 0.5 sek max, skjuter alla mina skott på ~2-3 sek och jag springer a > b på knappt 5 sek i d2.

Jag har kollat alla mina rates, ominstallerat steam, bytt cfg, kollat inställningarna på gkortet and so on och allt ser ju helt rätt ut.

När jag tog bort mina teman från datorn så fungerade det som det skulle tills reboot och jag har inga konstiga processer i aktivitetshanteraren.

Så vet någon vad felet kan vara, vill helst inte formatera då alla andra spel fungerar som dom ska utom hl1 spelen, jag spelar dessutom inte cs särskilt ofta (tänkte lira lite kz med en kompis bara).
Och när jag väljer new game och ska hosta egen server så hittar jag inga original maps, bara custom.

Hoppas att någon av er vet vad jag ska göra, jag har dual core och har testat att disabla ena kärnan men det blir ingen skillnad (gör jag fel?).

Permalänk
Sötast

Verkar som att du kan tillhöra CS eliten inom kort om du har såna enorma övertag

Tyvärr, så ingen aning.

Permalänk
Medlem

samma sak

Hej!

Jag har ungefär samma sak, verkar som att HL1 motorn är lite väl out of date.

Jag ligger konstant på 75FPS eftersom min skräm max pallar 75HZ men ibland så går FPS:en upp i 100 och det laggar något för jäkligt tills den går ner igen, detta kommer i spikar/spikes och gör mig mycket irriterad.

Jag har ett GF8800 och det sägs att flera med samma kort har samma problem.

Jag har testat att: stänga av en processor kärna, satt låg prioritet på spelet, uppat alla drivisar men ingenting fungerar för mig.

synd då jag gillar spelet tacksam för tips/trix som kanske kan leda mig in på en spelbar nivå.

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jag har samma fel, men för mig funkar det att slå av ena kärnan(amd 3800 x2)
Det sjuka är ju att det endå går att spela på servers, vilket betyder att det bör se ut som fusk då man springer sjukt fort lol.

Permalänk

ladda ner dual core optimizer brukar fixa många spel

http://support.amd.com/us/Pages/dynamicDetails.aspx?ListID=c5...

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Har powercolor 4870x2 och en amd dual-core processor.
Har haft denna setup ett bra tag nu och jag har aldrig haft detta problem tidigare så jag tvekar på att det är datorn jag ska skylla på :@

Hawy, yep det går att spela i servers vilket jag inte vågar.
Vad fan ska dom tänka när jag springer snabbare än en fuskare och drar alla skott på 0.1 sek?

Permalänk
Medlem

det ska finnas en dual core fix för AMD, googla.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

AMD dual-core optimizer hjälpte, tack för svaren!