Catalyst 9.7 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 9.7 redo för nedladdning

AMD börjar distribuera juli månads drivrutin för grafikkort i Radeon-serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Och i andra drivernyheter ser vi att nVidias 190 drivrutin för Linux har stöd för OpenGL 3.2 som släpps näst nästa onsdag, haha.

AMD kanske ska bli klara med deras OpenGL 3.1 stöd någon gång det här året om de inte vill hamna allt för mycket efter.

Permalänk
Medlem

Bra med Windows 7 stöd, 9.6 var lite knepiga ibland. Testar genast

Man kanske borde lägga till att hela CCC är ombyggt och lite krångligare att navigera i.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Bra med Windows 7 stöd, 9.6 var lite knepiga ibland. Testar genast

Man kanske borde lägga till att hela CCC är ombyggt och lite krångligare att navigera i.

Krångligare? snarare tvärt om. Dom har ju två menyer nu mot det gamla gränssnittet som bara var rörigt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Fler onödiga klick i nya CCC för att göra samma saker.. men den går att leva med och kanske är något bantad?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

ccc är fortfarande lika ghetto

Visa signatur

smash?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Krångligare? snarare tvärt om. Dom har ju två menyer nu mot det gamla gränssnittet som bara var rörigt

Det nya CCC är ju precis lika rörigt om inte än mer, då de bara flyttat sidebaren till en dropdown-meny...

Varför är inställningarna för GPU-skalning inaktiverade (gråa)?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Avstängd

Såg att på XP såg CCC lika dant ut, men inte under Windows 7 när jag testade det

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

alltid lika trevligt med nya drivar well done AMD <3

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

haha vilka 90% man fick:P
Ökade 1 Fps i Crysis, 300p i 3DMark06 och 100p i Vantage...

Detta med Core i7 920 @ 3,6Ghz och 2st 4870x2

Ska nog va väldigt specifika fall för att få dom 90%:P

Permalänk
Medlem

"slutligen hela 90 procent snabbare med fyra grafikkort i Quad Crossfire"

Permalänk
Avstängd

Exakt, fyra kort gällde det Malm01

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

2st 4870x2 bör väl betyda 4 grafikkort ^o) . . .

Permalänk
Medlem

Vilken version ligger RTM på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moodilic
Vilken version ligger RTM på?

Build 7600.16385.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Citat:

Varför är inställningarna för GPU-skalning inaktiverade (gråa) ?

Tryck på låset?

Permalänk
Medlem

Den nya kontrollpanelen är klart sämre att navigera i än den gamla, även om den är lite snyggare. Jag vet inte vad fan de tänkte med när de designade den.

Drivermässigt har det fungerat bra med de spel jag testat. Märkte att DoWII ger högre min fps i Windows 7 med samma driver jämfört med Vista.

Permalänk
Medlem

Ja, nya panelen är verkligen skitful. Den gamla var ju bara bloatad och krånglig, men nu ska det tydligen vara fult också.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Ja, nya panelen är verkligen skitful. Den gamla var ju bara bloatad och krånglig, men nu ska det tydligen vara fult också.

Vad spelar det för roll. Du är väl inte där för ofta eller? Jag personligen tyckte inte den var så ful som du säger

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

om ni inte tycker om den gå över till nvidia då -.-

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
om ni inte tycker om den gå över till nvidia då -.-

Det vore bättre om ATI gjorde bättre drivers/kontrollpanel. ATI har bra hårdvara, och drivers fungerar stabilt i spel för mig. Men finesser/inställningar och kontrollpanel är svaga.

NVidia har individuella inställningar per spel, vilket gör att man kan tvinga vissa inställningar på äldre spel (och nya som ibland saknar "vitala" inställningar). Dessutom har de på senare tid lagt till många finesser som använder dessa individuella inställningar. T.ex. Ambient Occlusion för vissa spel, och nu senast Power Management som gör att man kan köra enkla 3D spel med mycket lägre klock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
om ni inte tycker om den gå över till nvidia då -.-

Ja, för nya grafikkort är ju gratis. Man har ju inte rätt att klaga på en produkt man har betalat för...

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det vore bättre om ATI gjorde bättre drivers/kontrollpanel. ATI har bra hårdvara, och drivers fungerar stabilt i spel för mig. Men finesser/inställningar och kontrollpanel är svaga.

NVidia har individuella inställningar per spel, vilket gör att man kan tvinga vissa inställningar på äldre spel (och nya som ibland saknar "vitala" inställningar). Dessutom har de på senare tid lagt till många finesser som använder dessa individuella inställningar. T.ex. Ambient Occlusion för vissa spel, och nu senast Power Management som gör att man kan köra enkla 3D spel med mycket lägre klock.

ATI har ju sina profiler kanske inte lika smidigt men det bör fungera bra det också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

JA! Äntligen fungerar profilerna som dom ska göra! Saknat det ända sen jag bytte från Vista till Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vad spelar det för roll. Du är väl inte där för ofta eller? Jag personligen tyckte inte den var så ful som du säger

Rätt ofta faktiskt, håller gärna koll på temperaturerna på grafikkorten. Passiv kylning och crossfire går inte så bra ihop.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Varför sjutton har dom plockat bort möjligheten att ställa in overscan? .. Jag fick backa till 9.6 för att få tillbaka den möjligheten..! (Jag måste ha 0% overscan för att få rätt 1080p-bild på tv'n)