Steelseries släpper möss och musmatta

Permalänk
Melding Plague

Steelseries släpper möss och musmatta

Steelseries har tre nya produkter för datorspelare på ingång. Det handlar om två högpresterande möss och en tillhörande musmatta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som allting annat. Det behövs nog lite mer än så här för att få folk att gå över till deras produkter.

Permalänk
Medlem

Musen ser stilren ut och svart...jag blev lite sugen på den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Musen ser stilren ut och svart...jag blev lite sugen på den...

Samma här : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

MS 3.0 vibbar?

Permalänk
Inaktiv

Har en Steelseries Ikari Laser, kan skriva under på att Steelseries vet vad de sysslar med Föredrar dock formen på Ikari framför de här nya.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
Har en Steelseries Ikari Laser, kan skriva under på att Steelseries vet vad de sysslar med Föredrar dock formen på Ikari framför de här nya.

+1

sitter också på en riktigt fina möss

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Ehm... Finns inte de här redan?
Eller ja, det står ju MS på dem, de här står det steelseries på, stor skillnad
Nog för att det inte finns någonting fel i att ta efter ett vinnande koncept, och 3.0 är ju inte inte fy skam men lite mer fantasi än såhär borde man ju ha.

Edit**
9HD-mattan däremot ser intressant ut. Min func börjar sjunga på sista versen och tyvärr är de ju lite jobbiga att få tag på nya.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Snygga, bara inte prislappen är hög så verkar dom väldigt enkla och bra.

Permalänk

Var det bara jag som märkte att den optiska musen inte har några sidoknappar?

Permalänk
Avstängd

12000 FPS låter imponerande.

Men LCD display på mus? Snälla...

Permalänk
Medlem

xai = laser, Inställnings-rik, dyr, 125.5mm (~för lång för claw-gr.)
Kinzu = optisk, funk-fattig (har angle snapping "correction"), billig, 117mm kort.

Edit: Väntar som vanligt vidare på en sladdad Bluetrack.

Permalänk
Medlem

förlåt om jag har fel men är inte steelseries danskt?:P btw dom ser ut som MS1.1^^ najs musmatta dock

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Steelseries brukar ju göra bra saker, och att musen liknar en 3.0:a är ju aldrig fel...

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Måste få hålla med föregående talare med påståendet att Steelseries är danskt? Det var dem senast jag kollade i alla fall :).

Permalänk
Medlem

Frågan är om dom drabbats av glappandet som ikari optical och ikari laser led av...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredlast
förlåt om jag har fel men är inte steelseries danskt?:P btw dom ser ut som MS1.1^^ najs musmatta dock

Ja SS är danskt. Själv tycker jag denna musen ser väldigt trevlig ut pga. den inte ser ut som ett framtida monster utan som en mus ska se ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
12000 FPS låter imponerande.

Men LCD display på mus? Snälla...

Troligen en lika liten som på Ikarimössen (iaf på laserversionen). Sitter på undersidan och talar bara om vilken profil som används just nu.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

kmr inte köpa denna förutom om min ikari går sönder och att ikari inte finns kvar. som de flesta säger, steelseries vet vad dom gör:)

Permalänk
Medlem

steelseries har ju en felande produkt som fortfarande felar ;), Steelseries Siberia headset sm blir glapp i volymkontrollens 3.5" plugg efter ett tag. Men det går att fixa om mn är händig.

Aja, ser fram emot en ny tygmusmatta att lägga på min icemat, som endast används när det kommer till seriös gaming ^^.

Permalänk

Blev riktigt sugen på en xai.

Har Razer diamondback / copperhead / DA / Salmosa
samt Logitech G9 plus en SS Ikari laser.

G9 är lätt den skönaste.

Ikari lasern har lätt den bästa avläsaren och är grymt precis. Razermössen dock lite snabbare ex vid en 180 graders vändning.

Sammantaget är Ikari lasern är den bästa musen jag har/haft. Bara att hoppas att Xai laser sitter bra i handen.

Permalänk
Medlem

Det är nog fina grejer!

Permalänk
Avstängd

Ikari mössen är av dålig kvalitet, undrar ifall de bättrat sig.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Varför är ikari så himla dålig kvalité?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0kke
Varför är ikari så himla dålig kvalité?

Vet inte, kanske för att hålla kostnaderna nere.
Har en ikari optisk och laser mus som båda har lagt av. Dessutom har jag stött på fler ikari användare vars möss också dött.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se