Permalänk
Medlem

age of empire

tja, Vet ni något om Age of empire, har inte hört något från dem på länge?
vad tror ni? kommer det komma fler age of empire?
det är nog det bästa spelet jag har spelat !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kozin
tja, Vet ni något om Age of empire, har inte hört något från dem på länge?
vad tror ni? kommer det komma fler age of empire?
det är nog det bästa spelet jag har spelat !

Har för mig att 3:an var det sista som skulle göras.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Har för mig att 3:an var det sista som skulle göras.

stämmer, enseble studios la väl ner efter halo wars vilket är lite synd. halo wars är jäkligt kul men det är ju värdelöst att det inte fins till pc

Permalänk
Medlem

age of empires 2 är bästa spelet i världhistorien. RIP

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
age of empires 2 är bästa spelet i världhistorien. RIP

+1

Permalänk
Medlem

nån som vet varför det las ner ? synd då jag älskar age of serierna

Permalänk
Medlem

men dom flesta från ensemble gick ju över och bildade ett nytt team Robot Entertainment, det e ju dom så gör dlc till halo wars, och kanske även nya age of empires

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
men dom flesta från ensemble gick ju över och bildade ett nytt team Robot Entertainment, det e ju dom så gör dlc till halo wars, och kanske även nya age of empires

nu gav du mig lite hopp... behöver ju inte nödvändigtvis komma ett nytt aoe
men det finns få strategi spel som dem. samla mat, guld, sten, virke. välja armé efter vilka slags resurser man har att tillgå till skillnad från te.x C&C3 då det bara gäller att samla så mycket tiberium som möjligt och köra.

ska nog installera aoe3 ikväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo
samla mat, guld, sten, virke

Nostalgi

Provat Company of Heroes?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narta
Nostalgi

Provat Company of Heroes?

nepp. måste genast tan... köpas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narta
Nostalgi

Provat Company of Heroes?

I CoH finns ju inget byggande alls. Bygga stora städer med tjocka murar och portar och grejer är ju en klart del av AoE.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det enda felet med aoe 2,3 är att man bara kan ha små arméer. max pop är väl 200? lite trist när en kanon tar typ 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aonike
+1

+2

skulle gärna betala för en uppdaterad version av det, där det är bättre motor, som gör att det inte laggar när det är typ 600 gubbar på banan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo
det enda felet med aoe 2,3 är att man bara kan ha små arméer. max pop är väl 200? lite trist när en kanon tar typ 3

då har du inte hört talas om mods

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Empire Earth 2 utklassar ju AOE 2

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Empire Earth 2 utklassar ju AOE 2

fel empire earth(1) utklassar nästan AOE 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
I CoH finns ju inget byggande alls. Bygga stora städer med tjocka murar och portar och grejer är ju en klart del av AoE.

Sant, bygga ointagliga fort va bland det roligaste med spelet

Men finns ju annat kul i CoH som håller fienden borta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo
det enda felet med aoe 2,3 är att man bara kan ha små arméer. max pop är väl 200? lite trist när en kanon tar typ 3

Som någon annan precis sagt så finns det mods som fixar biffen.
Jag har kört med max unit 500 för 5år sedan så nu finns det förmodligen ännu bättre mods som tillåter ännu fler. http://aok.heavengames.com/

Permalänk

Köpte en collectors edition när jag var liten och fick aoe 1 + expansion och aoe 2 + expansion samt ett soundtrack. Hittade soundtracket nu och jävlar, mer nostalgi får man leta efter...

Och ja ensemble studios har lagt ner =/ Fast det är ju skönt att jag inte spelat aoe3 än, då har jag grejer kvar att göra i aoe-världen =D

Själv tror jag inte att det kommer göras fler age of empires av de gamla aoe-skaparna. Tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
då har du inte hört talas om mods

Länk?

Permalänk

http://aok.heavengames.com/ där hittar man mods å annat roligt Men alla som gnäller på att GTA IV e o optimerat så vad är det där spelet då med 600+ man på banan min cpu far till 100% å det är en 5600+ :D. Ta det med ironi jag fattar nog att det inte är gjort för någon sådan modd

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

dem där modsen e väl bara till tvån. nån som vet nått till trean? ska leta lite också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Köpte en collectors edition när jag var liten och fick aoe 1 + expansion och aoe 2 + expansion samt ett soundtrack. Hittade soundtracket nu och jävlar, mer nostalgi får man leta efter...

Och ja ensemble studios har lagt ner =/ Fast det är ju skönt att jag inte spelat aoe3 än, då har jag grejer kvar att göra i aoe-världen =D

Själv tror jag inte att det kommer göras fler age of empires av de gamla aoe-skaparna. Tyvärr

Du har inte missat något enligt min mening är 3:an rätt tråkig, totalt förstört det roliga ifrån 2:an.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Du har inte missat något enligt min mening är 3:an rätt tråkig, totalt förstört det roliga ifrån 2:an.

Jag håller med, 3:an borde inte få kallas Age of Empires, det vanhedrar titeln.
Age 2 ftw!

Visa signatur

HTPC