Permalänk
Medlem

Kritik på design- Företagssida

Hejsan!

Vad tycker ni om min design för mitt företag:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Hur ser det ut? Hur tycker ni det känns när ni kollar på den? Stilren?

Texten som just nu är i Lorem Ipsum ska vara en kort presentation av företaget samt lite information.

Tanken med de stora knapparna är att man ska komma till två olika sektioner, eller undersidor. En avsedd för webbutveckling och en avsedd för datorutrustning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förutom att det finns massor av företag som använder sig av namnet Tech Vision så har jag inget att klaga på. Designen är bra, antar att texten är lite suddig på grund av komprimeringen av bilden.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Tack för din åsikt

Visa signatur
Permalänk

Fin sida!
Dock så jag gilla inte riktigt knapparna, Men dem funkar

Permalänk
Medlem

Tack för kritiken!

Kom gärna med förslag hur jag kan förbättra knapparna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar inte heller knapparna, de känns för stora och fyrkantiga...

Designen i övrigt funkar helt klart... absolut något att jobba vidare med!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Nordis: Tack för ditt svar. Något förslag på hur jag kan göra designen ännnu bättre?

Och ni andra. Kom med kritik och förslag på hur jag kan förbättra designen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Runda av hörnen på knapparna lite, ser mer användarvänliga ut då

Ska det vara svenska i texten? ser ut som lite random bokstäver eller något just nu

Permalänk
Medlem

Fonten är lite tråkig med men jao alla har ju olika smak

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Knapparna är lite förstora och "tråkiga". Testa med att runda hörnen som sagts innan så tror jag det blir tjusigt.

Sen som vad jag kan se av resten av sidan så tycker jag själv att den känns lite för platt.
Det som man kan göra är att lägga till en vit och en svart pixelrad mellan varje div(om du nu kör div).
Exemple på vad jag menar kan du se här http://www.tutorial9.net/photoshop/5-pixel-popping-techniques... guiden som jag syftar på är The 2 Pixel Divide. Även The Pixel Bevel kanske kan vara nått

Men annars så tycker jag det ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Jag kollade sidan både i Firefox, Safari och IE men det funkar inte alls! Var det bara utseendet du ville ha respons på? I så fall tycker jag att det är lite väl minimalistiskt. En liten ruta uppe i vänstra hörnet bara. Lite mer kan man väl begära. Kolla min blogg för lite bättre design av hemsida.

Visa signatur

Bra Webbhotell PHP Wordpress Blogg http://www.brawebbhotell.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aixenpro
Jag kollade sidan både i Firefox, Safari och IE men det funkar inte alls! Var det bara utseendet du ville ha respons på? I så fall tycker jag att det är lite väl minimalistiskt. En liten ruta uppe i vänstra hörnet bara. Lite mer kan man väl begära. Kolla min blogg för lite bättre design av hemsida.

Det är en bild...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aixenpro
Kolla min blogg för lite bättre design av hemsida.

LOL

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?