Permalänk
Medlem

Mirrors edge

jag har tröttnat på alla spel jag äger för tillfället och funderar på att köpa mirrors edge är det värt ett köp?

Permalänk

Japp:)

Visa signatur

To win a war, you have to lose a battle.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Nej tycker jag, var inte alls som man hade förväntat sig! Dock min åsikt.

Permalänk
Medlem

Klart du ska! Sjukt kul spel x)

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag var helt lyrisk när jag spelat ut det
Du kommer nynna i flera veckor på "Still Alive" xD

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Ja det är värt det. Sen när du klarat av det en gång så får du köra det på svåraste (går inte innan man klarat det en gång). Och glöm inte att aktivera PhysX, så får du massa mer detaljer så spelet blir mycket roligare.:D Om du har Nvidia.:)

Permalänk
Medlem

jo jag har physx. Tack för alla svar då blir det ett köp för mig:D jag handlar alla mina spel genom steam och har ett Meastro.

när jag testade senast att köpa ett spel därifrån så fungerade det inte.

finns det något sätt att få det att funka?

nu får jag fråga om föräldranas visa kort ständigt.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt hur det är med ålder och sådant, men jag har också Maestro kort, och jag kan handla på Steam om jag använder Swedbanks E-Kort (eftersom att detta i praktiken blir ett MasterCard). Hör med din bank om det finns något liknande. Kan finnas en risk att du måste vara över 18 för att kunna få det...

Angående spelet så är det ett mycket, mycket bra spel; så länge man har ett öppet sinne redan från början. Mirror's Edge har en annorlunda Art Direction, med mycket Vitt, Blått och Rött med knivskarpa kontraster därimellen.

Gillar man inte detta så skall man absolut hålla sig borta. Sedan blir det också rätt obalanserat i actionen och pusselsekvenserna, vilket gör att gameplayen känns väldigt fragmenterad. Sen att den action som finns är allt förutom bra spelar ju också in. Detta är inget spel där du springer fram, kickar en polis, snor hand vapen och gunnar ner alla andra, och försöker du dig på det så finner du det snabbt tråkigt. Allt handlar om snabbhet, smidighet och att bibehålla ett momentum genom hela banan, vilket ofta inte är så lätt...

Att försöka sig på att spela det utan att använda vapen alls var en riktig eye-opener för mig, trodde helt klart att det skulle vara enklare och roligare att skjuta sig fram genom alla "mänskliga hinder", men i slutändan var det inte det.

Ett spel som helt klart är underrated, till skillnad mot det motsatta i väldigt många moderna klassiker.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geist
finns det något sätt att få det att funka?

nu får jag fråga om föräldranas visa kort ständigt.

Det enklaste vore ju att skaffa ett Visa.. Det får du göra sålänge du har en årsinkomst på 10,000 per år vilket alla som får studiebidrag har. Rätta mig om jag har fel. Du kan inte handla sådär över internet med ett Maestrokort.

Spelet är iaf jävligt schysst.

Permalänk

Älskar the art direction i det här spelet. Nästa lägenhet ska ha vita rum med tjocka horisontella stripes i dom olika färgerna som man hittar i spelets läckraste ställen. Sjuuukt najs!

Och spelet är värt pengarna.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Det är ett grymt spel, skitkul att spela, ett av de snyggaste spelen jag sett också. Helt klart ett skitbra spel, om det inte hade varit så förjävligt kort! Jag klarade det på 3 timmar, och fann inte så mycket värde med Time Trials, tyvärr.

Det hade helt klart varit ett spel på topp tre, om det inte hade varit just för kort.

Visa signatur