Ion-baserad nettop från Gateway

Permalänk
Melding Plague

Ion-baserad nettop från Gateway

Datorer baserade på Nvidias Ion-plattform säljer mycket bra. Nu kommer en nygammal modell från Gateway.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför inte göra en Nettop med AMD Neo och HD3300 ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Inaktiv

Kul att få med Vista när man kan köpa en ASrock utan OS...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Varför inte göra en Nettop med AMD Neo och HD3300 ?

De drar mycket mera ström och vet inte ifall neo är ute ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Kul att få med Vista när man kan köpa en ASrock utan OS...

Kul att få med Vista när ingen vettig människa (som inte heter Svensson då) kommer ha det kvar utan ersätta det med Ubuntu eller Win 7

Permalänk
Medlem

Det kanske ingår gratis uppdatering till W7

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Ge oss ion netbooks!

Permalänk
Medlem

Hade inte varit helt fel måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett bra itx chassi med massa hårddiskplatser som inte knäcker plånboken samt ett ion moderkort med 4 sata kontakter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Kul att få med Vista när ingen vettig människa (som inte heter Svensson då) kommer ha det kvar utan ersätta det med Ubuntu eller Win 7

Företag?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
De drar mycket mera ström och vet inte ifall neo är ute ännu.

Neo har funnits ett bra tag, jag har en själv sedan april. En HP DV2 laptop.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag vill ha ett bra itx chassi med massa hårddiskplatser som inte knäcker plånboken samt ett ion moderkort med 4 sata kontakter.

Då är vi två, fast ion eller ej spelar ingen större roll för mig. Hittills har jag bara hittat ett kort som skulle kunna agera server/router och det är ett från MSI.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jag vill ha ett Intel Atom med Nvidia ION huvudkort med minst en PCI-e bus som tar normalt DDR2 minne - gärna med 12V DC input. Instant HTPC

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
De drar mycket mera ström och vet inte ifall neo är ute ännu.

Chipsetet drar mindre så sammantaget blir det samma förbrukning men mycket mer prestanda.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730