Tips på tidsfördrivande spel

Permalänk
Medlem

Tips på tidsfördrivande spel

Tjena mors. Jobbar natt och har för det mesta ingenting att göra förrutom att hålla ställningen så att säga.

Så det blir ca 5-6 timmar total dötid på jobbet.

Undrar om ni har några bra tips på spel som man kan fördriva spelen med?

Skall spelas på en Laptop.
Core 2 duo cpu på ca 2.5ghz
2 elle 4 gig ram ( har det inte i huvvet )
8600GT grafikkort.

Windows VISTA. Vista har ställt till problem då jag försökt spela bauldursgate osv då det konstant krashar eller aldrig startar.

Black and white ville inte heller.

Några tips?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Civilization-serien!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

World of Warcraft

Fallout 1 och 2 är ju guld om du gillar rollspel. Fast dom kanske du redan spelat.
Stalker kanske funkar hjälpligt på den?
Mass Effect funkar nog också på den där setupen. Om det är ett fullsnabbt 8600GT vill säga, för processorn och ramminnet är det ju inget fel på.

Permalänk

Planets Vs Zombies e det mest beroende framkallande spelet någonsin=) + behövs knappt nån datakraft

Permalänk
Medlem

Plants Vs Zombies är ett perfekt spel för att slå ihjäl tid, fast det är mycket utav samma och ibland är det lite för lätt.

Jag rekommenderar Heroes of might and magic 3 (eller 5 för lite snyggare grafik) eller Anno 1404.

Permalänk
Medlem

Plants vs Zombies och Peggle-spelen är ruggigt sköna spel

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

+1 på plants vs zombies. Tyvärr släpp all motivation att spela det när man klarar adventure-modet vilket tyvärr inte tar mer än två nätter

Sid Meiers Pirates: Live the Life lägger jag också en röst på. Man kan säkert hitta det för runt 59kr. Det drar inte särskilt mycket så du kan med allra största säkerhet spel det i native+high-inställningar

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Open Transport Tycoon Deluxe, helt sjukt va fort timmarna går, fortfarande..

Permalänk
Medlem

Fallout 3, men datorn kanske inte klarar det.

Annars är det ett mycket bra spel som tar ett tag att klara om man gör
side-quests.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Googla på "Falling sand"

Eller på "Fragger"

Enjoy!

Permalänk
Medlem

Ojj ojj fallout! att jag inte tänkte på det. har ju fan Starcraft också! oh herregud..

Civilization också.. åh gud.

Warcraft serien skulle ju fan va riktigt kul att spela om igen

MMO Skulle ju vara ultimat men det är ganska halvsvårt att spela det utan internet

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när man spelade The Sims då flög timmarna förbi kommer jag ihåg men vet inte om det hade vart samma idag då det var ett tagsen jag spelade. Sen om du har internet så kan du ju lira AoE II eller Warcraft över Garena. Sen så kan du ju alltid börja med det fruktansvärt beroendeframkallande online spelet:
www.travian.se

Permalänk
Medlem

starcraft har man spenderat många timmar med

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Civ anno spelen lägger ja min röst på anno är ju speciellt trevligt då den hela tiden påminner en om att man har spelat alldells för lång tid 2 4 10 timmar osv väldigt utmande och tidsslösande

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Entusiast

www.sinsofasolarempire.com

Timmarna kommer rinna iväg, och du kommer förbanna tiden när du är klar med jobbet då 5-6 timmar oftast bara tar dig halvvägs genom de största kartorna. Detta spelet kommer hålla dig upptagen i månader.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jag kan tipsa om warhammer online ifall din dator skulle klara av det

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk

eHangman, hänga gubbe alltså! gjort av en användare här på sweclockers.

http://www.speedyshare.com/905974852.html

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

jag lägger min röst på "Arcanum"...
http://en.wikipedia.org/wiki/Arcanum:_Of_Steamworks_and_Magic...

det mest välbalanserade rollspelet som någonsin har skapats.

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Kör singleplayer igenom diablo 2 + lod. Inga mulor. Det är en bedrift. Och tiden går fort.

Vad har du för jobb?

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |