Välkänd anka drar sig ur fildelningsdebatten

Permalänk
Melding Plague

Välkänd anka drar sig ur fildelningsdebatten

För en tid sedan skapade en seriestripp, om en piratkopierande Kalle Anka, debatt bland internetanvändare runt om i landet. Nu ångrar förlaget att serien publicerades i Sverige.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Jahopp.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

haha, vill se serien. Finns den möjligtvis att tanka ned någonstans

Permalänk
Hedersmedlem

Skalman måste vara rik.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
haha, vill se serien. Finns den möjligtvis att tanka ned någonstans

http://forum.piratpartiet.se/Topic165971-15-1.aspx

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar faktiskt på Kalle Anka (vadå, dom är roliga). När jag läste serien gicka jag i taket, ganska klantigt av dom att ta med serien. Om nån vill kan jag ta bilder och lägga upp.

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Egmont Kärnan var i fokus senast under våren. Då publicerade förlaget ett nummer av tidningen Bamse där Skalman hade en mp3-spelare med hela 30 000 musikfiler lagrade. Egmont Kärnans chefredaktör Charlotta Borelius försökrade då att Skalman skaffat sin musik på laglig väg.

XD, mjo.. Säkert, dock kanske man borde skriva det i tidningen lite klarare?

Permalänk
Medlem

Haha, kärringtakter! Skulle varit så extremt kul ifall de sagt att Skalmans mp3 samling kom raka vägen från dc++ eller tpb! xD

Permalänk
Medlem

Pinsamt att det finns människor som har så tråkiga liv att dom hänger upp sig på vad som händer i en serietidning. Sveriges lagar gäller inte i Ankeborg.

Permalänk
Medlem

Helt sinnesjukt att folk kan lägga sig i sånt, då borde dom inte få ha med Björnligan då dom gör brott hela tiden.

Sinnesjukt är ordet!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det som gör folk upprörda är förmodligen att serien är så usel.

Permalänk
Medlem

Skalman har säkert gjort radioinspelningar som han lagt i sin MP3-spelare.

Permalänk
Medlem

"Jag har en inbyggd kompass"

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Propaganda.

Propaganda riktat mot barn, helt sjukt.

Poison the mind of the young.

Permalänk
Hedersmedlem

Borde inte EU ta upp Von Anka och dennes mer eller mindre monopol på allt och att han även tvingar Kalle att jobba för slavlön? Det är intressant att se hur moral och lag bara jobbar åt ett håll...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Vilken dubbermoral hela grejen stinker av? Näe usch!

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk

Vi får helt enkelt spola tillbaka tiden och zappa disney så att han aldrig gjorde Kalle Anka.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Kalle har ju fortfarande inte begått ett brott. Han kan ju bara hävda att han kopierade skivan för eget bruk för att kunna spela skivan på 30 "boomboxar" samtidigt?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Borde inte EU ta upp Von Anka och dennes mer eller mindre monopol på allt och att han även tvingar Kalle att jobba för slavlön? Det är intressant att se hur moral och lag bara jobbar åt ett håll...

ah men det är precis så kapitalisterna/skivbolagen vill att världen skall se ut.

läste att knattarna sa "de som skrivit och spelat musiken måste ju ha sitt levebröd"

BS, de skulle sagt att skivbolagen vill ha största delen av pengarna.

och sen Kalle som kryper vid fötterna vid "husbonden" "den mäktiga"

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Väldigt dålig serie av Kalle Anka.
Bara massa moral, o att de använder ordet upphovsrätt.
Hela storyn o allt suger ju totalt haha

Permalänk
Medlem

Förstår inte, dom visar att knatte fnatte tjatte(?) får ladda ner SEN köpa albumet.. är inte det lite fel?

Permalänk
Medlem

Alltså seriös privat person som anmäler detta... Det är ju en serietidning. Vad händer här näst? Ska Kalle Anka sluta ha med björnligan också för att de är tjuvar och gör någonting olagligt?

Efter att ha läst serien så förstår jag absolut inte varför de alls tagit upp detta. I serien åker ju Kalle Anka fast då Farbror Joakim ser vad han håller på med. Det enda Kalle Anka gör är ju något som tex det björnligan gör dvs olagligt och åker fast för det därefter...

Detta har blivit en total överdrift...

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selo
ah men det är precis så kapitalisterna/skivbolagen vill att världen skall se ut.

läste att knattarna sa "de som skrivit och spelat musiken måste ju ha sitt levebröd"

BS, de skulle sagt att skivbolagen vill ha största delen av pengarna.

och sen Kalle som kryper vid fötterna vid "husbonden" "den mäktiga"

Men varför är folk så sura för detta då när serien alltid handlat om att visa att maktens moral har rätt???

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Alltså seriös privat person som anmäler detta... Det är ju en serietidning. Vad händer här näst? Ska Kalle Anka sluta ha med björnligan också för att de är tjuvar och gör någonting olagligt?

Efter att ha läst serien så förstår jag absolut inte varför de alls tagit upp detta. I serien åker ju Kalle Anka fast då Farbror Joakim ser vad han håller på med. Det enda Kalle Anka gör är ju något som tex det björnligan gör dvs olagligt och åker fast för det därefter...

Detta har blivit en total överdrift...

Jag håller med. Pajasar finns det gott om...

"skivbolagen i form av Farbror Joakim framställs som onödigt agressiva"
Dom är ju agressiva i verkligheten också, så vad är problemet?

Och det där med skalman, han har ju allt förutom atlantångare och lokomotiv eller vad det var. Det betyder att han har böcker också, men ingen kommer ens på idén att han har snott/kopierat/whatever dem. Men när han har mp3-spelare med mycket musik då jävlar är det upphovsrättsbrott?

EDIT: läste serien nu det var den sämsta kalle-anka-serien jag läst

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt ganska mycket (laglig) gratismusik på internet också...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Inaktiv

Var kan jag köpa fyrkantiga ägg? Kan jag betala dom med kapsyler?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul att Kalle Anka & Co alltid haft policyn att säga att de aldrig tar ställning i några som helst frågor, som svar på serier där de faktiskt gör det.

Långben var ju orolig över ozonskiktet och "klimathotet" för några år sedan.

Kalle Anka gjorde ju ett rejält inlägg i debatten om mångkultur för några år sedan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloysius
Jag tycker det är kul att Kalle Anka & Co alltid haft policyn att säga att de aldrig tar ställning i några som helst frågor, som svar på serier där de faktiskt gör det.

Långben var ju orolig över ozonskiktet och "klimathotet" för några år sedan.

Kalle Anka gjorde ju ett rejält inlägg i debatten om mångkultur för några år sedan.

Bra slut i serien om Bäbäborna.
Vet inte om det finns nån fungerade länk i tråden på flashback, här är en sida det är upplagt på
http://hem.passagen.se/severtva/

Visa signatur

««« »»»