Gigantiska 2,5"-hårddiskar från Western Digital

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Skulle nog inte skada om den varvade i 7200rmp istället!

Passar den i en PS3 kan det bli ett givit köp.

5400rpm diskar kommer alltid ut först, varpå 7200rpm släpps efter tag när dom kommit på hur man får fart på grejjerna, det är ju alltid så med nya 2.5 diskar i princip

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

äh, 12.5mm är inget mot min gamla 2.5" på 20mm (lapline laptop al'a 33MHz)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloysius
Att bolag har vinstsyfte är knappast något unikt för USA eller något särskilt märkligt.

Intel är ett vinstdrivande företag som satsat enorma summor för att hamna där de är idag. Det är självklart helt upp till dem när, var och hur de väljer att sälja sina produkter. Är de för långsamma eller för dåliga kommer de att bli omkörda av konkurrenter. Det är så det går till i en marknadsekonomi.

Kunde bara inte låta bli att påpeka att ett annat smart drag är att betala tillverkara så att de bara använda sina egna produkter och inte andras. hehe

Hade den passat i min bärbara hade den varigt riktigt nice.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Perfekt till min minipc bygge...Jag köpa...

Permalänk
Medlem

Perfekt till en Xtreamer, popcorn och WD TV kan slänga sig i väggen

Permalänk

Rätta mig om jag har fel men 12,5 mm är den ursprungliga standardhöjden på 2,5"-diskar va? 9 mm är en nyare standard som tillkommit nu på senare år.

Oavsett hur så är det meningslöst att tillverka en disk som är högre än 9 mm.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Känns som "häftighets faktorn" över allt stinnare diskar har tynat lite sen SSD.
(Tror inte ja hade lyft ett ögonbryn om den vart dubbla ens).
..jaja

Permalänk
Medlem

Diskarna har rätt ytermått. SOm det redan tidigare har påpekats så är 12.5mm höjf en del av 2.5" standarden så frågan är snarare om chieftech följer standard

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloysius
Att bolag har vinstsyfte är knappast något unikt för USA eller något särskilt märkligt.

Intel är ett vinstdrivande företag som satsat enorma summor för att hamna där de är idag. Det är självklart helt upp till dem när, var och hur de väljer att sälja sina produkter. Är de för långsamma eller för dåliga kommer de att bli omkörda av konkurrenter. Det är så det går till i en marknadsekonomi.

De kommer inte bli omkörda av konkurrenter då de sysslar med kartellbildning och mutor. - Vilket man inte får göra i varken marknadskapitalistiska USA eller EU.

Om de hade den konkurrensen de skulle ha så skulle de även vara tvugna att släppa saker snabbare och billigare, vilket är bättre för kunden.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Inaktiv

Väldigt mycket gnäll som vanligt när något nytt kommer. Ja, uppenbarligen följer den formfaktor standard för 2,5" diskar.

Stor disk, tyckte storleken imponerade skapligt. Skulle kunna tänka mig en sådan i min dator för lagring då 3,5" för mig har förpassats till rena lagringssystem.

Kom ihåg att 1TB 2,5" inte kan jämföras med 1TB 3,5", skillnaderna i storlek mellan diskarna är uppenbara för de som faktiskt handskas med bägge storlekar och det faktiskt är imponerande att man klämt in 1TB i en liten 2,5" när man "bara" kommit upp i 2TB i 3,5".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
Meh, 300kr till så får man intels nya 80gigage med 34nm MLC-chipp

vill man ha lagringsutrymme är det raidning av vanliga 3,5 tummare som gäller IMHO. I synnerhet nu när det finns så bra och snygga chassin

Jo det är ju jättesmidigt att ta med sig en NAS med ett gäng RAIDade 3,5 diskar när man ska vara mobil med en bärbar.

Sen är det naturligtvis lite skillnad mellan 80Gb och 1Tb. Säger absolut inte att SSD är dåligt men har man behov att lagra mycket data på en bärbar så håller inte SSD måttet idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High1ander
De kommer inte bli omkörda av konkurrenter då de sysslar med kartellbildning och mutor. - Vilket man inte får göra i varken marknadskapitalistiska USA eller EU.

Om de hade den konkurrensen de skulle ha så skulle de även vara tvugna att släppa saker snabbare och billigare, vilket är bättre för kunden.

Anledningen till att de har få konkurrenter är ju att de sålt väldigt bra produkter till väldigt bra pris under många år och att det krävs väldigt mycket pengar för att kunna etablera sig i den branschen. En marknadsledare har större frihet än någon som ligger sämre till, det är inget konstigt med det.