Permalänk
Medlem

Spotify live cd/usb.

Hej

Kan man på något sätt köra Spotify på en dator utan att installera själva programmet.
Då tänker jag som U3 program/ portabelt program.

Eller bryter det mot deras lagar?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

En snabb Google-sökning kunde gett dig svaret;
Här finns en kommentar som påpekar att guiden för att köra Spotify i Wine länkar till spotify.exe, som tydligen ska gå att köra separat.

Antar att det inte bryter mot någon EULA eftersom Spotify själva publicerat det. Programmet är ju dessutom värdelöst utan ett konto... (dvs. det kopplas till ett konto inte en maskin; det spelar ingen roll vilken dator du kör programmet på)

Permalänk
Medlem

Vetefasen, spotify skapar ju en rätt stor cache på din disk också... Keep that in mind. Fast det kanske inte är något problem?

edit: oh well..

Permalänk
Medlem

Fixade det.
Som en vanlig installation

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Tar och kapar tråden om det nu är löst.

Har ett underligt problem med mitt spotify (som jag till och med betalar för (stolt)).

Har två datorer här hemma som jag varvar mellan. Lite beroende på vad jag hittar på. Igår skapade jag en spellista på den ena. När jag nu loggar in på den andra så kommer den inte upp. En gammal version finns kvar med fel namn. Jag har försökt att logga in och ut på båda men ingenting hjälper.

Läste lite på deras hemsida och det var något om att deras playlist-server kunde vara nere. Men när jag kollar deras "check the system" så säger den att allt fungerar fint.

Någon som varit med om liknande?

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Vet inget om ditt spelliste problem men för de som undrar så består spotify bara av en enda .exe fil som man bara kan kopiera till skiva/minne från installationsmappen. Kör med det i skolan där man inte kan installera saker. Cachen är bara till för att spela upp låtar snabbare om man lyssnar på samma låt flera gånger!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Tar och kapar tråden om det nu är löst.

Har ett underligt problem med mitt spotify (som jag till och med betalar för (stolt)).

Har två datorer här hemma som jag varvar mellan. Lite beroende på vad jag hittar på. Igår skapade jag en spellista på den ena. När jag nu loggar in på den andra så kommer den inte upp. En gammal version finns kvar med fel namn. Jag har försökt att logga in och ut på båda men ingenting hjälper.

Läste lite på deras hemsida och det var något om att deras playlist-server kunde vara nere. Men när jag kollar deras "check the system" så säger den att allt fungerar fint.

Någon som varit med om liknande?

Du kan kolla runt lite på http://getsatisfaction.com/spotify/ efter liknande problem, om du inte hittar något är det bara att skapa ett nytt inlägg där.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Lägg bara spotify.exe på ditt USB-minne så är det bara att köra, fungerar utan några som helst problem. Och om du vill att Cachen ska hamna på usb-minnet så är det bara att ändra sökvägen under preferences.

Men spellistor och sådant lagras på deras servrar så om du har upplevt problem med dem så lär det antagligen fixa sig.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Tar och kapar tråden om det nu är löst.

Har ett underligt problem med mitt spotify (som jag till och med betalar för (stolt)).

Har två datorer här hemma som jag varvar mellan. Lite beroende på vad jag hittar på. Igår skapade jag en spellista på den ena. När jag nu loggar in på den andra så kommer den inte upp. En gammal version finns kvar med fel namn. Jag har försökt att logga in och ut på båda men ingenting hjälper.

Läste lite på deras hemsida och det var något om att deras playlist-server kunde vara nere. Men när jag kollar deras "check the system" så säger den att allt fungerar fint.

Någon som varit med om liknande?

Ändra så att playlisten blir Collaborative, det tvingar playlisten att uppdateras. Fungerade fint för mig iaf (samma problem).