Permalänk
Medlem

pc backup lagligt?

hejsan är ny är och undrar bara ifall det är lagligt att ha en pc backup som jag kan lägga in spel som jag vill behålla och ladda ner spelen när jag behöver dom igen...

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att skriva ett inlägg som går att förstå. Sen kan vi börja diskutera vad som är lagligt.

Permalänk

Klart det är lagligt att göra backup på sin egna dator. I'll rest my case.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

borde det inte va lagligt att tanka spel också så länge man använder en köpt key?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumhövve
borde det inte va lagligt att tanka spel också så länge man använder en köpt key?

Borde borde det väl, fast tror det redan har diskuterats kring detta och det är ej lagligt så vitt jag vet iallafall

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Klart det är lagligt att göra backup på sin egna dator. I'll rest my case.

Är du säker på att det är vad han menar?

Permalänk

Nej, men isåfall får han förklara sig bättre.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag har iaf laddat ner WC3 många gånger, har key men ingen skiva. RoC är trasig (gått av på hälften) och TFT är borta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

DEt är vell det att det är olagligt att ta ner med torrents exempelvis för du delar med dig? men annars är det inte olagligt?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag har iaf laddat ner WC3 många gånger, har key men ingen skiva. RoC är trasig (gått av på hälften) och TFT är borta.

regga din cdkey på battlenet

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag har iaf laddat ner WC3 många gånger, har key men ingen skiva. RoC är trasig (gått av på hälften) och TFT är borta.

Varför inte registera din nyckel på Battle.net ?

Där kan du tanka ner officiella

Permalänk
Medlem

det han menar är om det är lagligt att göra en pc backup och sen ladda ner spelen från backupen när han vill spela dom.. typ

och jaa det är 100% lagligt så länge spelen är lagliga och det bara är du som har tillgång till dom

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

det jag menar är om jag laddar ner ett spel kan jag lägga in det i t.ex mozy.com eller kabooza eller något liknande lagligt utan att ha någon krångel med lagen dvs ipred lagen...

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen grabbar! Ska göras!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7 gör sig påminnd här efter ett par inlägg.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||