Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Permalänk
Melding Plague

Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Aktiveringen för den slutgiltiga versionen av Windows 7 har överlistats av hackare. Detta trots att operativsystemet fortfarande är flera månader från butikshyllorna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ganska gotte!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Typiskt:(

Om det inte vore för att de tog så nedrans mycket betalt för OS:en skulle man tyckt synd om dem... Man jag ska nog köpa det ändå:P

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathanael
Typiskt:(

Om det inte vore för att de tog så nedrans mycket betalt för OS:en skulle man tyckt synd om dem... Man jag ska nog köpa det ändå:P

Tycker OEM priserna är helt rimliga ca 1000 kr för Basic och 1400 kr för Home Premium i dags läget är ju inte specielt farligt med tanke på att det är en utgift man har ca vart fjärde år så det blir inte så farligt. Sure, det blir enrätt stor % på ett budget bygge kan jag tänka mig.

Permalänk

Detta var ju bara en tidsfråga..

Och jag är ganska säker på att många kommer sitta med warez-win7..

Permalänk

Åh neeej vad ska vi göra nu??

Permalänk
Medlem

Hoppas dom lyckas fixa detta problem nu bara så det inte hinner och sprida sig i en alltför stor omkrets/spridning.

Infinity_90

Håller med dig här Det är en rätt så liten utgift om man faktiskt "tänker" till, speciellt när man använder det i flera år. Man använder det dagligen med några dagar uppehåll kanske då och då. En liten kostnad om man tänker på hur mycket man betalar för andra saker omkring sig, många slösar såna summor på krogen en helg utan problem.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Fast det var väl inte så mycket som läckt som knäckt väl herr (fru) skribent?

Synd tycker jag. Piratkopiering är inte något som gynnar en operativsystemutvecklare. Medan det faktiskt gynnar musik, film och spelbranchen i form av en massa reklam och som bekant, en nedladdning != en förlorad försäljning. Dock tror jag att det är färre som tankar ett OS som sedan köper det för att det var så bra...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Fast det var väl inte så mycket som läckt som knäckt väl herr (fru) skribent?

Synd tycker jag. Piratkopiering är inte något som gynnar en operativsystemutvecklare. Medan det faktiskt gynnar musik, film och spelbranchen i form av en massa reklam och som bekant, en nedladdning != en förlorad försäljning. Dock tror jag att det är färre som tankar ett OS som sedan köper det för att det var så bra...

Dem allra flesta får med Windows när de köper datorer.. så det drabbar inte MS i vilket fall.. Inte många köper en nyare version för att uppdatera sin gamla dator, men däremot så tankar man gärna ner pirat..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att det skulle hända var väntat eftersom ungefär samma skydd som i Vista används (heh, till och med Microsoft börjar få slut på idéer ). Men det var rätt så oväntat att det skulle ske så tidigt som redan nu.

Det känns som att någon person på Lenovo (eller vars läckan nu än var) kommer att sova dåligt de kommande dagarna... och kanske kikar lite extra på platsannonserna efter ett nytt job.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Känns ju inte inte som om man blir förvånad ialf

Jag är fortfarande i valet och kvalet med Win7. Om inte Vista kommer stöda DX11 kommer jag ju vara tvungen att uppgradera vare sig jag vill det eller inte.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Fast det var väl inte så mycket som läckt som knäckt väl herr (fru) skribent?

Håller med dig där, och windows arberat för högtryck att täppa igen hålet! Svårt att täppa egen ett hål på en skiva som aktiverar sig själv! Första uppdateringen sätter väl stop för det som vanligt, enligt windows tradition.

Helt ärligt har jag svårt att se att microsoft skulle förbisett detta senario

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Avstängd

Aktivering drabbar ju ändå bara dom som köper Windows.
Piraterna kommer ju runt det ändå.

Linux kommer ju iaf inte med nån aktivering, tur det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Aktivering drabbar ju ändå bara dom som köper Windows.
Piraterna kommer ju runt det ändå.

Linux kommer ju iaf inte med nån aktivering, tur det.

Ja, fast som det står i artikeln så fungerar skivorna precis som dom ska! Det är ju inge pirat eller hack det är frågan om

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Dessa nycklar är så underbara ^^

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa det regardless.... och jag är inte i någon brådska att få det innan Oktober. Så spännande är det inte...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Jag kommer köpa det regardless.... och jag är inte i någon brådska att få det innan Oktober. Så spännande är det inte...

OT: Det var jättespännande att du ville dela detta med oss, resten av världen.

OnT: Detta var väl rätt väntat, MS har ju aldrig varit riktigt seriösa med sina kopieringsskydd. Corporatelicenserna skule ju inte försvinna, men man hade kanske trott att man skulle fått vänta till iaf efter lanseringen.

Permalänk
Medlem

Detta sätt att aktivera Windows har funnits länge. "Pirat" Vista har kört med det hela tiden och dom har fortfarande inte gjort nått åt saken, för att det går inte.
För annars måste dom banna nyckeln och på köpet banna alla lenovo ägare i detta fall. Dom flesta vista pirat hade en boot loader från Dell...

Samtidigt... Jag personligen tror inte dom gjorde nått åt Vista för att även fast det var piratiserat så var användarskaran inte stor nog för dom. En pirat är ju ändå en användare i deras statistik. Och en användare är värt bara det.

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Men är den slutgiltiga versionen verkligen läckt? Version 7600.16385 var väl inte final utan MS:s "fint"?

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Lenovo: In the middle is Nicole Hopper from Lenovo. On the left of her is James Hendergart and to her right is Zhan Ding both of Microsoft.

http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/Comm...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Lenovo: In the middle is Nicole Hopper from Lenovo. On the left of her is James Hendergart and to her right is Zhan Ding both of Microsoft.

http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/Comm...

Så direkt när hon kom hem la hon upp den på TPB, jävligt moget...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Inaktiv

En sak är då säkert, jag kommer inte köpa windows 7. Om jag använder det utan att köpa det gör jag det IMO med all rätt, då jag var _tvungen_ att betala för vista när jag köpte min laptop som jag kör ubuntu på. Moget att betala för en licens man vet att man aldrig kommer använda sas, då tänker jag på ett eller annat sätt fixa min egen kompensation för det.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Fast det var väl inte så mycket som läckt som knäckt väl herr (fru) skribent?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Håller med dig där, och windows arberat för högtryck att täppa igen hålet! Svårt att täppa egen ett hål på en skiva som aktiverar sig själv! Första uppdateringen sätter väl stop för det som vanligt, enligt windows tradition.

Helt ärligt har jag svårt att se att microsoft skulle förbisett detta senario

Om jag förstår det rätt handlar det både om "läckt" och "knäckt". Skivan är läckt, nyckeln är dock "hämtad" från skivan och inte direkt tryckt på framsidan.

I ett såhär tidigt skede kan MS rätt enkelt ge Lenovo en ny master-key och helt spärra denna (vilket antagligen är vad som kommer hända). Då kan man aktivera offline men troligen inte köra WU utan massa pill.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tur att man får gratis ifrån jobbet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Låter bra, hoppas det ger röda siffror hos M$

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattendroppe
En sak är då säkert, jag kommer inte köpa windows 7. Om jag använder det utan att köpa det gör jag det IMO med all rätt, då jag var _tvungen_ att betala för vista när jag köpte min laptop som jag kör ubuntu på. Moget att betala för en licens man vet att man aldrig kommer använda sas, då tänker jag på ett eller annat sätt fixa min egen kompensation för det.

Jaha, så du köpte en bärbar från Microsoft ? Just det ja, dom gör inga laptops eller hur ?
Så om du vill "straffa" nån för att du var tvungen att köpa laptop med Vista är det bäst att du börjar med dig själv för så vitt jag vet var det ingen som stod där med en revolver pekad mot dig och tvingat dig att handla.
Felet är enbart ditt och det är hög tid att du (och folk som tänker som dig) tar ansvar för EGNA handlingar.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd

Skulle vara klockrent om typ DELL tog nyckeln och halverade sina inköp av MS.

Vadå vi har ju köpt våra versioner:)

Permalänk

Jag tror inte Ms kommer anstränga sig för mycket för att hindra piratkopieringen, eftersom det är bättre för MS monopol att personer piratkopierar deras os än att de skulle välja något gratis som linux.

Ni som är överlyckliga att Windows 7 knäckes, låt oss leka med tanken att Ms skulle göra ett os som inte skulle gå piratkopiera. (vilket de inte skulle klara av) Vad tror ni skulle hända då?
Fundera sedan på om detta skulle vara bättre eller sämre än vad det är nu, när nästan varenda jävel enbart kör med det stängda windows.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".