Om att skicka tillbaka en vara.

Permalänk
Medlem

Om att skicka tillbaka en vara.

Halloj.

Mitt grafikkort gick sönder och jag ska få skicka tillbaka det, men blev lite fundersam när det står att de vill ha original kartong och tillbehör med. Jag har kartong, men hittar varken manual, CD och har ingen aning om vilka kablar som var med. Hur petiga är företagen?
Det enda jag använt är själva grafikkortet, kablarna ligger nånstans, vilka som tillhör står antagligen i manualen, som jag har förlagt/kastat.

/Ph

Permalänk
Medlem

Re: Om att skicka tillbaka en vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Halloj.

Mitt grafikkort gick sönder och jag ska få skicka tillbaka det, men blev lite fundersam när det står att de vill ha original kartong och tillbehör med. Jag har kartong, men hittar varken manual, CD och har ingen aning om vilka kablar som var med. Hur petiga är företagen?
Det enda jag använt är själva grafikkortet, kablarna ligger nånstans, vilka som tillhör står antagligen i manualen, som jag har förlagt/kastat.

/Ph

När jag felanmälde mina internminnen till inet sa dom bara att man skulle skicka in minnet(undantag för mig som köpte ett kit och därmed måste man skicka in båda) som det var fel på. Saker såsom fläkt och skruv ville dom inte ha inskickat..

Permalänk

ring eller skriv och förklara, brukar inte vara några problem.
/Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Sötast

Skicka tillbaka kortet i en brun låda om du vill och de kan inte säga ett smack.

Skulle dessa regler hållas på så vore man tvungen att spara alla lådor, manualer, extratillbehör till mer eller mindre allt man har i hemmet.

Helt orealistiskt med andra ord

Permalänk
Avstängd

Jäkla lustigt, den ska skrotas och kablarna, CD & manual får samma öde..

Oftast när man har skickat med allt med till reparation så är det med all säkerhet att man aldrig ser dom igen.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbrkungen
ring eller skriv och förklara, brukar inte vara några problem.
/Robban

Tänkte ringa men så blev det fredagskväll och helg, så det näst bästa va att fråga här

Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem

De skriver alltid så men det är inget krav. Hade det varit en ånger så kan de kräva förpackning och alla tillbehör men inte vid reklamation.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Om det är så att det är en ny produkt önskar nog återförsäljaren att du skickar in alla tillbehör och original kartong för det underlättar ett utbyte. Detta eftersom när man skickar vicka produkter på RMA, beror givetvis på distributör, så får man endast ett kort eller själva enheten tillbaka, då kan det vara trevligt med en låda.

Men som de flesta redan poänterat, säg som det är så borde det inte vara något problem.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

som amphiler just sagt, det är väldigt stor skillnad för återförsäljaren som bara är ett mellanstop i utbyteskedjan, åf skickar ju vidare kortet til din distrubutör, som oftast byter ut kortet ,och har man skickat in ett utan tillbehör så får man tillbaka ett utan tillbehör oftast, och då istället för att kunna sälja utbyteskortet för fullt pris, så måste man sälja det som bulkat demoex för typ 25% mindre.
Sen om man får kredit hos distrubutören, så får man mindre kredit om sakerna är bulkade..

Så länge kortet fortfarande är aktuellt så gör alltid jag så där jag jobbar, att jag tar kartongen och alla tillbehör från det nya kortet jag ger till dig som kund. och stoppar i det trasiga i den. men det är ju rätt ofta kortet hunnit bli inaktuellt så man inte har nån sån låda..

självklart brukar jag alltid byta ut korten även om det inte går att lösa låda, men om det rör sig om att kunden ska byta till ett annat kort för att det utgått och det gamla krediteras, då får ju självklart kunden mindre kredit

Permalänk
Medlem

Uppföljning:
De har hittat felet som inte går att laga och frågar om jag vill byta ut kortet mot ett annat.
Det här är kortet de vill byta till:
http://www.dustinhome.se/pd_5010316210.aspx

Mitt grafikkort kostade 3 695kr när jag köpte det för två år sen. Det är ju nästan dubbelt så mycket.
Vad har man för val i såna här situationer? Mailade tillbaka och frågade, men tar gärna information från er också.

Permalänk
Medlem

Inköpspris för ditt orginalkort har noll och ingen som helst inverkan, det är prestanda och övriga funktioner som är relevanta. Nu vet vi inte vilket kort du ursprungligen hade men kortet Dustinhome föreslagit är tveklöst bra mycket bättre.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det här är mitt kort som jag hade http://www.dustinhome.se/pd_5010100600.aspx?

Jag hade fått för mig att det var värdet av varan som gäller och inte prestanda. Tack för svaret twit.

Permalänk
Medlem

"...eller motsvarande vara" brukar det väl lite kryptiskt heta. Jag skulle inte klaga över ett 260 om jag vore du, det blir ju en gratis prestandaskjuts

Permalänk
Avstängd

Ja inte får du en ny kort som kostar lika mycket idag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vet ni om det finns nått annat alternativ? Få ut pengar eller nått sånt, har gått i uppgraderingstankar innan och tänkt köpa ett 285.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Vet ni om det finns nått annat alternativ? Få ut pengar eller nått sånt, har gått i uppgraderingstankar innan och tänkt köpa ett 285.

Fråga dom om du inte kan få lägga lite pengar mellan och få ett 285 istället.
Dustin brukar inte vara svåra!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk

Jag skickade mitt 4770 på rma för 10 dagar sen och fick ett 4850 som ersättning. Inte helt nöjd men det är ett bättre kort även om det är varmare och drar mer ström.

Antar att man nästan aldrig blir nöjd med rma ärenden så du får nog bita i det sura äpplet at det nya kortet är billigareän vad ditt var även om min ersättningsprodukt var dyrare

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Till TS.
Girig vill ha mer. Hur kan man vara missnöjd för att man får ett GTX 260 som är bättre än ditt 8800GTS på alla sätt? Du kunde till och med blivit erbjuden ett GTS 250 och kanske till och med ett 1GB 9600GT och det hade varit ok ersättare till ditt gamla.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av giplet
Till TS.
Girig vill ha mer. Hur kan man vara missnöjd för att man får ett GTX 260 som är bättre än ditt 8800GTS på alla sätt? Du kunde till och med blivit erbjuden ett GTS 250 och kanske till och med ett 1GB 9600GT och det hade varit ok ersättare till ditt gamla.

+1

håller fullst'ändigt med. Ta emot det och tacka och bocka eller som det skrivit tidigare lägg emellan pengar.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Själv skickade jag in delar som var trasiga vid leverans, för över 2 veckor sedan. Har fortfarande inte hört ett skit förutom att de mottog mitt kort (i originalförpackning, stötskyddat med alla tillbehör). Är det läge att känna sig blåst?

Jag menar det datorpaket som jag beställde 10e juli (!!) har trots allt fortfarande inte levererats till mig. På de 6 veckor som gått har trots allt värdet på min icke-fungerande dator minskat drastiskt (inte oväntat men känns surt).

Självklart har jag försökt kontakta företaget, även om det kanske inte varit några jätteambitiösa försök.

Jag har hört flertalet polare vars delar gått sönder under garantitiden som fått nya delar i samma prisklass etc. Nu rör detta trots allt om ett helt nytt paket delar som får stå och samla damm för att moderkortet var trasigt vid leverans.

Nåväl, företaget ska tydligen vara seriöst, med lite tur kanske man får samtliga delar innan jul, eller påsk...