Silverstone lanserar nytt HTPC-chassi

Permalänk
Melding Plague

Silverstone lanserar nytt HTPC-chassi

Chassin som smälter in i vardagsrumsmiljö har under de senaste åren varit riktiga storsäljare. Nu kommer en ny modell från Silverstone.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ingen vacker skapelse, men gillar man HTPC-byggen och Silverstone är det kanske ett bra köp.

Permalänk
Medlem

Något... massiv

Permalänk
Medlem

Fult och för dyrt!
Annars tycker jag Silverstone GD01MX är snyggare och smartare med en riktig lucka som döljer och dämpar DVD-spelaren, men oxå de lite dyrt med tanke på det är ett anska lowtech chassi.
Tycker jag de bland annat kan jobba fram a bättre vibrations dämpning för HHD och en större fläkt i sidan.

http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=gd0...

Permalänk
Medlem

Sliverstone! Duffman, Uhh yeah!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

Ser inte ut som något jag skulle vilja ha i vardagsrummet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Jag förstår mig inte på silverstone, deras chassi är IMO inte snygga nånstans.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Jag förstår mig inte på silverstone, deras chassi är IMO inte snygga nånstans.

Smaken är som baken.... CW03, CW02, LC11, SG01, TJ10, TJ09 och TJ07 bara några av deras modeller som är fullkomligt gudomliga.

Permalänk
Medlem

Nu hänger jag inte med. Chassit är inte speciellt snyggt. Antec 300 är mer funktionellt och kostar en tredjedel av priset. Varför envisas tillverkare med att höja priset gånger tre bara för att plåten ligger ner?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Nu hänger jag inte med. Chassit är inte speciellt snyggt. Antec 300 är mer funktionellt och kostar en tredjedel av priset. Varför envisas tillverkare med att höja priset gånger tre bara för att plåten ligger ner?

Kan nog vara att dom är av behandlad aluminium

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ut som alla deras tidigare chassin. När ska de inse att det ska vara 120mm-fläktar i dessa lådor. Nu jag säger bara blä.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Fult och för dyrt!

Där slog du huvudet på spiken!

Ska det vara så svårt att få driven i mitten?! Vilken respektabel hifi pryl har den på sidan?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Proffsmobbare

Hmm, denna gillade jag inte, ser ut som ett Raven i HTPC-form. :-/

Permalänk
Medlem

Hmm fult. Ser ut som ett chassi till nån random gammal 386:a.

Permalänk
Medlem

Fördelar:
Snyggt och stilrent
Många HD platser

Nackdelar: 80mms fläktar istället för 120mm samt priset

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demonlord
Kan nog vara att dom är av behandlad aluminium

Nej, det som jag har haft ett bra tag nu är samma ungefär, fast snyggare/stilrenare till 1,1k.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=313880

OnT: Lanseringen av detta chassit var bra onödigt.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Jag sållar mig nog till de som inte riktigt vet var Silverstone sysslar med.
Visst, ett par av deras chassin är riktigt trevliga, men dör det mesta tycker jag de mest ser ut som någon tagit en sväng på budget-avdelningen med 300kronors bork-chassin och sagt, "ett sånt gör vi, fast i bättre material". Det finns sällan någonting speciellt med dem alls tycker jag. Som vilket OEM-chassi som helst, fast i just bättre material. Men ingenting innovativt eller speciellt med design, innehåll eller någonting. Bara burkar med en logo och en vrickad prislapp.

Det här såg ju hemskt ut, som nått försök till att vara "stilrena" från typ, Deltaco

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demonlord
Kan nog vara att dom är av behandlad aluminium

Den där verkar bara ha fronten i aluminum. Resten är SECC, som vanligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag sållar mig nog till de som inte riktigt vet var Silverstone sysslar med.
Visst, ett par av deras chassin är riktigt trevliga, men dör det mesta tycker jag de mest ser ut som någon tagit en sväng på budget-avdelningen med 300kronors bork-chassin och sagt, "ett sånt gör vi, fast i bättre material". Det finns sällan någonting speciellt med dem alls tycker jag. Som vilket OEM-chassi som helst, fast i just bättre material. Men ingenting innovativt eller speciellt med design, innehåll eller någonting. Bara burkar med en logo och en vrickad prislapp.

Det här såg ju hemskt ut, som nått försök till att vara "stilrena" från typ, Deltaco

Kunde inte säga det bättre själv.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

HTPC i all ära. Men chassin som dessa är ju ingen höjdare. Detta såg ju mer ut som en desktop burk från 1990

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Där slog du huvudet på spiken!

Ska det vara så svårt att få driven i mitten?! Vilken respektabel hifi pryl har den på sidan?

Silverstone har liknande chassi med driven i mitten, bara att gå in på deras hemsida och titta!
Nackdelen med driven i mitten är att det stjäl plats för långa grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Silverstone har liknande chassi med driven i mitten, bara att gå in på deras hemsida och titta!
Nackdelen med driven i mitten är att det stjäl plats för långa grafikkort.

Mjo, finns denna: lc16m, men den ser rätt ful ut den med. Julachassi med 10 mm aluminium påsmällt i fronten, yeees! Dessutom är det förmodligen det minst genomtänkta chassit i världshistorien. Det är en HTPC låda, den har 80mm fläktar och ingen som helst vibrationsdämpning, vafan?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

För stort. Enligt mig ska en HTPC vara så liten ich stilren som möjligt.
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=lc1...
Den är riktigt fin!

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk

Om vi skall fortsätta posta länkar till våra favorit-chassin från Silverstone så slår jag ett slag för LC04: http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=lc0...

Till skillnad från RandomUsers LC19 ovan så har det samma bredd som en full-size hifi-pryl (dvs 43 cm) samtidigt som det inte är så bisarrt djup som alla andra lådor verkar vara - och detta samtidigt som det rymmer ett helt ATX-kort!

Visa signatur
Permalänk

Vem är designer????

Ibland undrar man vem som ansvarar för designen på företagen som produserar konsument produkter!
Jag tycker att Silverstones senaste tillskott inte är ett dugg klädsamt i tvbänken. Det tillför inte mycket mer än vad som redan finns att tillgå.
Varför kan de inte tänka lite i nya banor? blanda plexi med LED och borstad alu????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomUser
För stort. Enligt mig ska en HTPC vara så liten ich stilren som möjligt.
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=lc1...
Den är riktigt fin!

Det finns olika typer helt enkelt, vissa vill ha en burk med stora delar som kan ge bra prestanda, inte för att jag föregår med gott exempel, men när jag uppgraderar till troligen i5 eller i7 så kan jag forfarande ha chassit.

Ehm, det där var inte begripligt. Stora HTPC-chassin är för de som vill kunna ha kraftfulla datorer i TV-bänken!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23