utmaning till alla fps spelare!

Permalänk
Medlem

utmaning till alla fps spelare!

hej!
jag själv gillar fps.
quake och unreal tournament är, enligt mig, bland de bästa spelen som finns.
men det finns ett bättre, som jag har blivit hooked på:
Alien Arena 2k9.

nu tänkte jag utmana alla er, som gillar fps och visa hur bra ni är...
Alien Arena är ett gratis spel, basserat på quake engine crx och
har fått med sig de bästa spelegenskaper från unrealtournament.

här kan ni ladda ner det:

http://alienenforcer.com/download.php

här finns omdöme från digg.com:

http://digg.com/d3uLY8

och här finns några screenies:

http://img39.imagefra.me/img/img39/2/7/27/f_45630874383m_1ea1...

http://img39.imagefra.me/img/img39/2/7/27/f_22330038278m_c8fd...

http://img217.imageshack.us/img217/1212/alienarena021.jpg

sedan hoppas jag på lite åsikter!

Permalänk
Medlem

Påminner mig om filmen Mars Attacks

Men känner mig inte nog motiverad att prova... Hur är gameplayen, samma som Q3 eller? Är det ett snabbt spel eller tål man lite stryk? Och vilka är systemkraven .

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem

lol, det tyckte jag också när jag först började spela detta.
mars attacks!

gameplay är nog mest som en blandning av quakeII & III och unreal tournament.
det bästa från bägge.
det är snabbt, inte pga att man inte tåler någon stryk, men pga att
alla in-game är snabba. det finns gott om power ups, health, armor osv.
man ska vara skicklig när det gäller rörelser, sikta och snabbhet.

man kan spela ctf, tca (team core assault), deathmatch, instagib osv.
single player och multiplayer.
och så finns det massor med levels och maps.

systemkraven är 128 mb grafikminne, 512 ram minne, 1ghz processor, openGL
500mb plats på hårddisken.
detta är det absoluta minimum för att kunna spela smidigt.

som sagt, spelet är en utmaning till alla som tycker att de är
bra på fps...

hoppas många kommer och spelar!

Permalänk

Fick detta när jag försökte ladda ner:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprätter
Fick detta när jag försökte ladda ner:

http://i46.photobucket.com/albums/f125/spraetter/AlienArena.j...

det är ingen spyware i spelet eller på hemsidan!
ibland hamnar den sidan där och får vi hålla på och
tjata hos google att ta bort denna varningen.

i spelet följer det med en toolbar (crawler), som
ber en, om man vill installera den. vissa anti-virus program
slår då till, men det är inget virus eller spyware. man
kan enkelt välja bort detta.

man kan ladda ner spelet både från download.com (cnet)

http://download.cnet.com/Alien-Arena-2009/3000-7441_4-1044737...

och från gamershell

http://www.gamershell.com/pc/alien_arena_2009/

Permalänk

Testat spelet lite nu, och det var väl helt ok. Kommer däremot att hålla mig till Battlefield: Heroes.

Permalänk
Medlem

Tankar spelet som bäst, skall se vad det går för!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Tankar spelet som bäst, skall se vad det går för!

kul!
hoppas att se dig i arenan )

Permalänk
Medlem

Imponerade inte direkt på mig, dels p.g.a grafiken... Gillar inte spel som ser ur som om dom vore tillverkade i slutet på 90-t!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Imponerade inte direkt på mig, dels p.g.a grafiken... Gillar inte spel som ser ur som om dom vore tillverkade i slutet på 90-t!

jaså?
du får dra up dina inställningar då i video options.
har du kollat på screeniesarna jag lade i denna tråden?
jag själv kör allt på högsta och det ser inte alls ut som spel från 90-talet...?

Permalänk
Medlem

Alien Arena är det värsta skitspelet jag testat. =P Värre gameplay får man fan leta efter. Grafiken är dessutom ofunktionell och tråkig, det spelar ingen roll hur mycket utvecklarna säger att de har lagt till sen de startade med endast Q2-motorn.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Alien Arena är det värsta skitspelet jag testat. =P Värre gameplay får man fan leta efter. Grafiken är dessutom ofunktionell och tråkig, det spelar ingen roll hur mycket utvecklarna säger att de har lagt till sen de startade med endast Q2-motorn.

hahaha, så du fick riktig med stryk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonfire
hahaha, så du fick riktig med stryk?

Om det ändå var så väl. Folket jag spelade mot var tvärkassa. Om möjligt bidrog även det till att spelet kändes dåligt.
Jag har spelat FPS-spel i multiplayer sen '94 i och med DOOM (modem, nollmodem), och hänger på den mest rabiata quakesidan på internet; www.esreality.com . Alien Arena-skaparna och dess anhängare har gång på gång kommit in dit och gjort bort sig totalt med att försöka visa hur bra deras spel är. Det enda som händer är att de blir utskrattade för att det faktiskt är så pass mycket sämre gameplaymässigt än många andra titlar där ute.

Ge mig en vecka med Alien Arena så kan vi spela lite du och jag också om du vill.

Edit: Och ja, jag är ett riktigt rövhål när det kommer till prat om FPS. ^^ Ta det för vad det är, kärlek till andra spel.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Om det ändå var så väl. Folket jag spelade mot var tvärkassa. Om möjligt bidrog även det till att spelet kändes dåligt.
Jag har spelat FPS-spel i multiplayer sen '94 i och med DOOM (modem, nollmodem), och hänger på den mest rabiata quakesidan på internet; www.esreality.com . Alien Arena-skaparna och dess anhängare har gång på gång kommit in dit och gjort bort sig totalt med att försöka visa hur bra deras spel är. Det enda som händer är att de blir utskrattade för att det faktiskt är så pass mycket sämre gameplaymässigt än många andra titlar där ute.

Ge mig en vecka med Alien Arena så kan vi spela lite du och jag också om du vill.

Edit: Och ja, jag är ett riktigt rövhål när det kommer till prat om FPS. ^^ Ta det för vad det är, kärlek till andra spel.

bra!
din utmaning tar jag gärna!
jag vet det ännu bättre: du kan vara med i en av våra turneringar.
varje söndag (martian mayhem dm), tisdag (instagib) och torsdag (classic/3rd party maps dm) spelar vi turneringar. dessa matcher börjar 23.00 svensk tid.
kom in i irc channel (efnet.net, #alien arena). jag är där vid 22.00, så får du server info och password för matchen. tyvärr kan jag inte spela denna torsdagen pga att jag måste jobba. min nick där är också bonfire.
kan du nu träna en vecka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonfire
bra!
din utmaning tar jag gärna!
jag vet det ännu bättre: du kan vara med i en av våra turneringar.
varje söndag (martian mayhem dm), tisdag (instagib) och torsdag (classic/3rd party maps dm) spelar vi turneringar. dessa matcher börjar 23.00 svensk tid.
kom in i irc channel (efnet.net, #alien arena). jag är där vid 22.00, så får du server info och password för matchen. tyvärr kan jag inte spela denna torsdagen pga att jag måste jobba. min nick där är också bonfire.
kan du nu träna en vecka!

Yes box. Ska se till att försöka göra det. Sen vill jag se dig prestera lika bra mot mig i quake. =P

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem

nu blir jag också sugen på att vara med! : O

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever muslaggs-VM och musaccelerations-VM ? Grymt irriterande att den bobbar i sidled när man strafear också.. Ingen känsla i vapnen so far iaf.

Har bara gett det 20 minuter eller så, men hallå? Det saknas distinkthet i vapnen;

Borde vara: NU trycker jag! PANG så kommer skotten hyfsat direkt (eller med viss lagg beroende på vapen, men det ska MÄRKAS när skotten kommer)

Det är: NU trycker jag, bludderfflluääääh så larvar nåt skott iväg? Detta kanske har med muslaggsaccelerationskänslan att göra iofs, men ingen höjdare iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
Bara jag som upplever muslaggs-VM och musaccelerations-VM ? Grymt irriterande att den bobbar i sidled när man strafear också.. Ingen känsla i vapnen so far iaf.

Har bara gett det 20 minuter eller så, men hallå? Det saknas distinkthet i vapnen;

Borde vara: NU trycker jag! PANG så kommer skotten hyfsat direkt (eller med viss lagg beroende på vapen, men det ska MÄRKAS när skotten kommer)

Det är: NU trycker jag, bludderfflluääääh så larvar nåt skott iväg? Detta kanske har med muslaggsaccelerationskänslan att göra iofs, men ingen höjdare iaf.

+1 sämre känsla är svår att hitta?

Och INTE grafik från 90-talet, eh, jo.

Absolut utan tvekan bästa fps gratisspelet idag är Combat Arms EU!

Adda Xyllian om ni vill testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonfire
jaså?
du får dra up dina inställningar då i video options.
har du kollat på screeniesarna jag lade i denna tråden?
jag själv kör allt på högsta och det ser inte alls ut som spel från 90-talet...?

Hade alla inställningar på max men grafiken var ingen höjdare =/

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Yes box. Ska se till att försöka göra det. Sen vill jag se dig prestera lika bra mot mig i quake. =P

lol, det blir roligt!
jag tar gärna din utmaning i quake, men först måste jag skaffa fram en ny kopia på spelet. det är typ 100 år sedan jag har spelat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WajDjaj
nu blir jag också sugen på att vara med! : O

jag såg dig i irc igår kväll (3/8), det är bara ropa, så finns det folk som vill spela!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
Bara jag som upplever muslaggs-VM och musaccelerations-VM ? Grymt irriterande att den bobbar i sidled när man strafear också.. Ingen känsla i vapnen so far iaf.

Har bara gett det 20 minuter eller så, men hallå? Det saknas distinkthet i vapnen;

Borde vara: NU trycker jag! PANG så kommer skotten hyfsat direkt (eller med viss lagg beroende på vapen, men det ska MÄRKAS när skotten kommer)

Det är: NU trycker jag, bludderfflluääääh så larvar nåt skott iväg? Detta kanske har med muslaggsaccelerationskänslan att göra iofs, men ingen höjdare iaf.

de flesta servrar kör med anti-lag, som fungerar ganska bra.
har du problem med musen, kan du ändra inställningen i game options:
'mouse smoothing' och sätt det till 'yes'.
och så skulle du kunna ändra känsligheten för musen.
har du kvar problemen, borde du testa din uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
+1 sämre känsla är svår att hitta?

Och INTE grafik från 90-talet, eh, jo.

Absolut utan tvekan bästa fps gratisspelet idag är Combat Arms EU!

Adda Xyllian om ni vill testa.

grafiken är inte från 90-talet.
spelet har ett retro-thema.
det kanske ger den känsla.

jag kan inte diskutera combat arms. jag har alldrig spelat det.
men vad jag har hört, är det ett 'sniper' spel.
och det är inte min grej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Hade alla inställningar på max men grafiken var ingen höjdare =/

kanske ditt kort inte klara av spelet på de högsta inställningarna.
geforce 8800 är ju ett bra kort, men det finns bättre.
eller så upplever du samma känsla som Xyllian.
spelet har ett retro-thema...

Permalänk
Medlem

hm, undrar om du vart med å skapat spelet eller nått.. så fort någon säger NÅGOT ont om spelet så är du där och hackar på dem... skärp dig och låt folk få ha sina egna uppfattningar om spelet.

Permalänk
Medlem

testat det nu... helt OK spel men VILKEN FÖRDRÖJNING.. sen synd med mus acc som inte går att få bort?! :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
testat det nu... helt OK spel men VILKEN FÖRDRÖJNING.. sen synd med mus acc som inte går att få bort?! :S

i 'game options' kan du ställa in hastigheten för musen.
där kan du också välja 'mouse smoothing'. ställ in den på 'yes'.

jag själv har en logitech gaming mouse. med den följde det med programvara
så att man kan göra inställningar för olika program.
acceleration, hastighet, känslighet osv.
för Alien Arena t.ex. har jag gjort alla inställningar där.
och när spelet startas, tar de inställningar över.
fungerar hur bra som helst...

och vad menar du precis med 'fördröjning'?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
hm, undrar om du vart med å skapat spelet eller nått.. så fort någon säger NÅGOT ont om spelet så är du där och hackar på dem... skärp dig och låt folk få ha sina egna uppfattningar om spelet.

lol, nej jag har inte varit med och skapat spelet.
jag kan inget om sådant.
om jag har hackat på folk, det är ju inte meningen.
kan bara beklaga om det har uppfattats så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonfire
lol, det blir roligt!
jag tar gärna din utmaning i quake, men först måste jag skaffa fram en ny kopia på spelet. det är typ 100 år sedan jag har spelat det.

www. quakelive.com , det är gratis och ett oändligt mycket bättre spel än Alien Arena. Skaffa det så spelar vi där.

Det märks att du inte har så stor vana av saker som betyder nåt i "professionella" sammanhang när det gäller inställningar i FPS. När folk pratar om fördröjning när de rör på musen är det just det, det känns som att den inte riktigt startar när man börjar röra på musen och inte riktigt stannar när man stoppar sin rörelse. Jag märker detta ofattbart mycket när jag startar AA. Mouse smoothing som du pratar om tar inte bort detta, det kommer att förvärra det. Vad mouse smoothing gör är att den gör egna beräkningar mellan läsningarna som din mus gör med vilka den sedan "fyller i" hur ditt sikte rör sig på skärmen. Med det påslaget blir det ännu mer sirap när du rör på musen.

Ang. mouse accel som folk pratar om är att det i spelet är någon form av inbyggd mouse accel (när du börjar röra på musen startar du på den sensitivityn du har inställd i spelet, sedan ökar sensitivityn desto snabbare du rör musen). Det går säkert att stänga av med något konsolkommando. Men att du ändrar den vanliga sensitivityn förbättrar ingenting.

Jag har en fråga till om spelet; finns det någon extern server letare? Den som är inbyggd i spelet suger lika mycket dase som den som var i Q2 som spelets motor bygger på. Inte heller finns det några vettiga DM/duel-servrar som man har bra ping till.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
www. quakelive.com , det är gratis och ett oändligt mycket bättre spel än Alien Arena. Skaffa det så spelar vi där.

Det märks att du inte har så stor vana av saker som betyder nåt i "professionella" sammanhang när det gäller inställningar i FPS. När folk pratar om fördröjning när de rör på musen är det just det, det känns som att den inte riktigt startar när man börjar röra på musen och inte riktigt stannar när man stoppar sin rörelse. Jag märker detta ofattbart mycket när jag startar AA. Mouse smoothing som du pratar om tar inte bort detta, det kommer att förvärra det. Vad mouse smoothing gör är att den gör egna beräkningar mellan läsningarna som din mus gör med vilka den sedan "fyller i" hur ditt sikte rör sig på skärmen. Med det påslaget blir det ännu mer sirap när du rör på musen.

Ang. mouse accel som folk pratar om är att det i spelet är någon form av inbyggd mouse accel (när du börjar röra på musen startar du på den sensitivityn du har inställd i spelet, sedan ökar sensitivityn desto snabbare du rör musen). Det går säkert att stänga av med något konsolkommando. Men att du ändrar den vanliga sensitivityn förbättrar ingenting.

Jag har en fråga till om spelet; finns det någon extern server letare? Den som är inbyggd i spelet suger lika mycket dase som den som var i Q2 som spelets motor bygger på. Inte heller finns det några vettiga DM/duel-servrar som man har bra ping till.

http://chaingun.org/browser/

där, sista fråga först. extern server sida.
men använder du galaxy server browser eller den i crx?
galaxy har en betydligt bättre browser...
starta galaxy och klicka på 'refresh', sedan dubbel klicka önskad server.

jag spelar oftast dm på brittish ffa eller pardus dm.
hos den första har jag 40-50 i ping och pardus ger mig 50-60.
men jag spelar på vilken server som helst, även om den ligger
i australien och jag får 400 i ping. man blir bara en bättre spelare av att spela med hög ping. annars kan du välja 'host a server'
och, om du inte vill att andra ska komma in, väljer du bort
'public server'.

du har rätt att jag inte är någon proffsig spelare. jag spelar bara för att det är roligt. jag bryr mig inte om vinna eller förlora; jag vill ha roligt.
vinna gör det såklart ännu roligare, så jag försöker!

men det du säger om muskänsligheten, kan jag inte hålla med om.
innan jag ändrade dessa inställningar, hade jag betydligt svårare
med sikta och spela. nu är det hur smidigt som helst.
jag har inga som helst problem med fördröjning heller.
alldrig haft. för 2 månader sedan köpte jag en ny dator och den
gamla (512ram, 2,3ghz, geforce Ti200 grafik) klarade av spelet
utan hack eller något. men jag var tvungen att spela på lägsta inställningarna pga det gamla grafikkortet.

i konsolen kan man stänga av mouse smoothing, men det är lättare att göra det i game options.

jag har försökt tidigare med quakelive, men det var ingen succé.
kunde alldrig komma in i någon server.
men man kan ju testa igen!