Nytt chassi från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Nytt chassi från Lian Li

Chassiexperterna borta hos Lian Li har hoppat över semestern och istället ritat nya chassin. Sist ut är ett miditower i klassiskt stuk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker inte den såg speciellt "ny" ut...Så här har Lian-Li alltid sett ut invändigt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

inget nyskapande med detta, ser precis ut som chassin de redan har lanserat

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=162082,357050,162086,439...

Bara jag som ser någon likhet? Chassina är snygga men det hade inte vart fel med lite nytänkande kanske.

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk

Ja jag tycker också Lian-Li har släppt många chassin som liknar ett de redan har. Men sen kommer de ju också ut med en del väldigt unika också så det är väl 50/50.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Same shit, different name.

Samma insida, ny front.

Permalänk
Medlem

Vist det är samma design som innan men inget fel i det då den är snygg

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Stilren, givetvis. Dock har jag aldrig gillat Lian Li chassin av nån anledning, och detta var inget att hurra över för 1000kr. Känns som dom bara vill utöka sitt redan enformiga designschema med ett nytt i princip likadant chassi som flera tidigare modeller.

Permalänk
Medlem

Köpte ett så gott som exakt likadant chassi från inet för över en månad sen, enda skillnaderna är att jag har 2st 3,5" externa + att USB, firewire sitter nedtill, annars exakt likadant.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Har ett Lian Li och är mycket nöjd med kvalite osv. (Minns inte namnet nu) Detta var dock inget speciellt tycker jag. Gillar inte nedre delen av fronten. Sen har dom sparat in på massa skoj funktioner. De går t.ex. inte ta ut hela baksidan ink moderkortsplåten vilket är riktigt behagligt vid montering. Men de e klart, priset är ju inte de högsta för att vara ett Lian Li...

Permalänk

Det nyskapande med detta chassi är att det inte har några fel

Permalänk
Medlem

Förutom då att det saknar ljuddämpande material... Detta vore riktigt nice om det satt lite bitumen eller tunn gummimatta på insidan.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan detta och det tidigare PC-8B verkar rätt hårfin:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=310957

USB-kontakterna i fronten det enda?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hm, nu ser PC-8B jävligt fin ut, sist jag kollade på deras sida så fanns det alltid något sidofönster/sidofläktgaller eller något annat som jag inte ville ha.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är asfult med en 3,5" i fronten? Varför inte göra en till 5,25" och skicka med en adapter?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

För att ha en anledning att köpa Lian Li så borde man ha mer en 1500kr att spendera annars kan man få i princip samma saker som från andra företag för lite mindre pengar. Så jag tycker detta var mer eller mindre än onödig artikel(inte nyhets-Artikel men Föremåls-Artikel).

Permalänk
Medlem

Min önskan om deras chassin är att de skulle börja med svart insida. För övrigt är alla deras chassin kalas. Har aldrig varit så nöjd med ett chassi som deras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitsamma om dem ser likadana ut och bygger på samma grund, dem är helt underbara! till skillnad från andra budgetplastchassin som knakar och donar och har höga prislappar.... Ett chassie ska endast bestå av metall på utsidan och insidan men får ha en del små detaljplastdelar för att fylla en funktion eller två., allt annat är barnleksaker.

Lian Li <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Lian Li <3

+++999

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Hade dock gärna sett in en 140mm fläktplats i fronten (trångt, jag vet). Föredrar också deras "förra generation" av hårddiskmontering. Försöker för övrigt övertala mig själv att jag har råd med ett PC-A20...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
inget nyskapande med detta, ser precis ut som chassin de redan har lanserat

Precis min tanke. Har ett Lian-Li nu och jag tycker de ser nästan exakt likadana ut. Är inte speciellt impad av det heller, dålig kvalité, känns inte gediget.. Blir ett Cooler Master Storm Sniper för mig senare i år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ws0d
Precis min tanke. Har ett Lian-Li nu och jag tycker de ser nästan exakt likadana ut. Är inte speciellt impad av det heller, dålig kvalité, känns inte gediget.. Blir ett Cooler Master Storm Sniper för mig senare i år.

OMG! snackar man kvalite så är Lian Li efternamn till det.
fattar inte vad du inte e nöjd med kvaliten.. kanske en smaksak ?
Storm känns typ lite plastigt vid en snabb titt i affären.. har inte klämt på den ännu men förväntar mig inte särskillt mkt.. fördelen är ju funktionerna.. men nu snackar vi kvalite!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Skitsamma om dem ser likadana ut och bygger på samma grund, dem är helt underbara! till skillnad från andra budgetplastchassin som knakar och donar och har höga prislappar.... Ett chassie ska endast bestå av metall på utsidan och insidan men får ha en del små detaljplastdelar för att fylla en funktion eller två., allt annat är barnleksaker.

Lian Li <3

typ som Mac Pro chassit. Aliminium <3

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Tror hellre på ANTEC Sonata än detta.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Kabeldragning = 0

Permalänk
Avstängd

Lian Li spelar på säkra kort igen, tråkigt, men vad kan man förvänta sig?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jaha så har dom släppt "samma" chassie ännu en gång.....Lian Li=Gäääsp!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Irriterande med alla som säger att Lian-Li inte förnyar sig. Det är som att jämföra två årsmodeller av Porsche och säga "den ser ju likadan ut som förra året." Lian Li har redan hittat sin design och det är endast i små subtila detaljer de kan förnya sig. Jag skulle gärna välja det här chassit om jag hade behov av ett.