Permalänk
Medlem

remote shutdown?

Tjohopp igen

Tänkte lite på min server som står på 100 MB/s lina som oftast står på för den kör en CS server, apache och lite annat random som jag använder mig av. jag kan ju använda mig av shutdown -i och stänga av den via det men jag e oftast inte hemma och då om servern får ett fel som sällan händer så måste jag kunna stänga av eller restarta den.

Har då sökt på lite allt möjligt men hittar inget som funkar konstigt nog :-/
SMS shutdown program vill inte funka

Tänkte mig att kunna stänga av/restarta datorn via min telefon då jag går in på serverns apache och min adminpanel?

finns det ett php/sun java eller andra script språk som gör detta möjligt?

Vet inte om denna tråd hamna rätt, hoppas kan man alltid

tack på förhand MvH N0tiC^

Permalänk
Medlem

Du kan inte SSHa in till den och göra det du ska då? Finns ju J2ME-klienter för SSH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Du kan inte SSHa in till den och göra det du ska då? Finns ju J2ME-klienter för SSH.

kan ju alltid prova, funkar de till windows server 2003? Tack för ditt inlägg (Y)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0tic
kan ju alltid prova, funkar de till windows server 2003? Tack för ditt inlägg (Y)

OpenSSH finns till många platformar; en Windows-version finns här.

Permalänk

Om din telefon är av lite mer avancerad typ så finns det troligtvis vnc klienter till den. Då får du möjligheten att göra lite mer än bara starta om datorn med.

Själv kör jag vnc mellan min dator och min telefon konstant för att hantera allt ifrån torrents till banktransaktioner.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Låter bra, ska kolla på det, tack! ;D

Permalänk
Medlem

I linux är det ju enkelt att scripta via SSH borde gå i windows med men vet ej exakt hur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
Om din telefon är av lite mer avancerad typ så finns det troligtvis vnc klienter till den. Då får du möjligheten att göra lite mer än bara starta om datorn med.

Själv kör jag vnc mellan min dator och min telefon konstant för att hantera allt ifrån torrents till banktransaktioner.

vad har du för telefon?

Permalänk

Det här är inte programmering.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
I linux är det ju enkelt att scripta via SSH borde gå i windows med men vet ej exakt hur.

vad har du för telefon?

Jag kör med Jaduu vnc client till min iPhone 3G, tidigare hade jag en Nokia n95, den vnc klienten jag hittade till nokian var inte lika bra, men i gengäld så kunde jag använda bluetooth tangentbord för att skriva med vilket underlättare ganska mycket.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Brukade använda det här på min Sony Ericsson http://www.xk72.com/midpssh/

Permalänk
Medlem

Det är fixat tack för era inlägg!
iPhone 3G VNC*

Permalänk
Medlem

jag kan starta, stoppa, boota om servern via PHP

kod finns här i forumet...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Precis, skapa ett phpskript skyddat bakom inloggning, som kör en exec()!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?