Permalänk
Medlem

dum fråga?

tja..kanske en puckad fråga,menskitsamma.har en dator som jag försöker lokalisera ett störande ljud på(konstant il/pipljud).
iom att det är en liten shuttleliknande dator som är kompakt like hell och darför kan jag inte avgöra om det är nätagget eller processorfläkten som är boven i d hela.

nu till sak:kan jag lokalisera ljudet på något sätt?jag menar,nätagg och processfläkt är ju lite beroende av varran???

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna plocka i sär delarna och ha dem på det avstånd som går utanför chassit för att fastställa om det är den ena eller den andra som låter.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Stoppa en fläkt i taget med fingararna sen får du hjälpa igång dom igen när du hört vad som ger oljudet.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

pajar man inte skiten om man stoppar på d viset?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balrog4
pajar man inte skiten om man stoppar på d viset?

Nej.
Men om du håller tillräckligt länge kanske fläkten överhettar?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

ok..nice..ska testa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Nej.
Men om du håller tillräckligt länge kanske fläkten överhettar?

Klart den gör men nu är det tal om ett par sekunder inte minuter

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Klart den gör men nu är det tal om ett par sekunder inte minuter

Ja, så trögfattad är jag tyvärr inte.
Jag sa de bara för att han kanske inte skulle göra det antagligen.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Ja, så trögfattad är jag tyvärr inte.
Jag sa de bara för att han kanske inte skulle göra det antagligen.

hehe tur de då

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Är det ett högfrekvent ljud? Ungefär ett sånt som kommer från SVT's testkanaler? Om det är det så är det med största sannolikhet nätaggregatet som håller på att gå sönder. Det är en eller flera kondensatorer som håller på att "poppa".

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

yes..d va ett sånt ljud..och jag kom fram till att d va nätagget=)))thx guys