Permalänk
Medlem

Betalda undersökningar

Hej,
Jag var hos besök hos en vänn i USA och fick höra om betalda undersökningar.
Det är det perfekta extra jobbet för många.

Saken är den att det inte ska fungera lika bra för svenskar som vill bli medlem på dessa amerikanska hemsidor, då de flesta företag som håller undersökningar inte betalar svenskar.

Någon som vet något om detta.. visst finns det väldigt många bluff företag
och de flesta företag fungerar dessutom långt ifrån ens förväntningar. Men detta vet jag redan.

Pyramidspel och överpresterad marknadsföring är något man absolut får räkna med, men beviserligen finns det också företag som fungerar.

De flesta svenskar blir lurade betalar en engångsavgift sen finns det inga betalda undersökningar för svenskar och liknande.
Vill höra om någon testat och haft någorlunda bra upplevelser?

Med vänliga hälsningar !

Visa signatur

xrl

Permalänk

Timlönen brukar vara rent löjligt låg... Undvik.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Du skulle nog tjäna mer på att samla pantburkar (vilket iofs. har en ganska hög timlön under "säsongen" (läs sommaren)!).

Min flickvän är dock med i en bra. Eller bra och bra... Timlönen kanske inte är så hög, men hon gör några undersökningar och får poäng för varje undersökning hon gör, så när hon fått 50 poäng får hon 2 trisslotter. Mycket roligare än att få typ 50 kronor för massa tid. Finns det något roligare än oskrapade trisslotter?
Hon bara fick ett mejl en dag där dem frågade om hon ville bli medlem, xO

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Som de andra säger så är timlönen rent ut sagt kass... Jag skulle undvika det.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Man brukar få 1 krona per minut i snitt.

Permalänk

Tycker man mödan är värt pengarna ser jag inte problemet.. bara att man blir ganska fett lurad. Men det man inte vet har man inte ont av

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

bra poäng allihop.. dock har jag inget emot att sitta vid datorn med en öl en söndagskväll med låg timlön, då kanske åtminstoende ölen blir gratis och lite utöver
Det är ju som sagt bara lite extra knäck det kanske visar sig fungera hyffsat fint och jag tjänar 1000 kronor per månad då blir lånen på bilen gratis varje månad

Så är det någon som vet vilken av alla dessa hemsidor som fungerar och inte är skam?
http://highestpaysurveys.com
verkar lovande någon som vet något?

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem

Betala för att tjäna pengar... Känns sådär halvseriöst va?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Betala för att tjäna pengar... Känns sådär halvseriöst va?

Ja, precis, investering, vad är det för oseriöst galenskap?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Låter lite halvseriöst indeed. Inte för att jag vill försvara deras princip att ta betalt i förväg men.
Deras motivering är förmodligen att de vill ha seriösa personer som ska svara på undersökningarna. Företaget vill väl dessutom ha betalt för den tjänst dom utför att ta reda på undersökningar som kunderna får betalt för att göra. Eftersom kunder betalat för tjänsten vet de att kunderna gör undersökningar och företaget får säkerligen en summa av undersökningsbolagen dessutom..

Låter fortfarande halvskumt haha, det var ju därför jag skapade tråden för att få reda om det har fungerat för någon annan.

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem

Har varit med i gallup ett tag nu, men har varit väldigt inaktiv det senaste så de kanske har tröttnat på mig
Såg iaf att jag hade 320p där, vilket är 320:- som man kan få presentkort mm för.

Funderar på om jag ska byta till mig 6 st dubbeltriss eller om jag ska ta ett presentkort på 300:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Har varit med i gallup ett tag nu, men har varit väldigt inaktiv det senaste så de kanske har tröttnat på mig
Såg iaf att jag hade 320p där, vilket är 320:- som man kan få presentkort mm för.

Funderar på om jag ska byta till mig 6 st dubbeltriss eller om jag ska ta ett presentkort på 300:-

Är det undersökningar man gör för att få poäng där?
Du tröttnade för att det var segt att tjäna poäng?
Kan man få pengar istället för presentkort utbetalt till exempel paypal?

Visa signatur

xrl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrl
Är det undersökningar man gör för att få poäng där?
Du tröttnade för att det var segt att tjäna poäng?
Kan man få pengar istället för presentkort utbetalt till exempel paypal?

Jo lade aldrig ned någon möda i att göra undersökningarna bra! Bara kryssade i så lite som möjligt.. tog massa tid och pengar är inget bekymmer

Visa signatur