Permalänk
Medlem

Men of War

Är det någon här på forumet som spelar Men of War? Jag såg att Steam nu hade ett väldigt bra erbjudande, Men of War för 7 euro (annars kostar det runt 28 euro på Steam).

De som tidigare spelat Soldiers: Heroes of World War II eller Faces of War (de två tidigare spelen i serien) kommer nog att känna igen sig.

Jag har ännu inte fått ned det, men jag tror inte jag kommer bli besviken. Har älskat de tidigare spelen i serien.

Det som skiljer detta RTS från andra RTS är nog möjligheten att direkt kunna styra sina enheter, alltså köra stridsvagnar med piltangenterna, sikta med krypskyttar osv. Det fungerar väldigt bra i de tidigare spelen och gissar inte på att det kommer fungera sämre i det här.
En annan grej som skiljer detta spel ifrån andra RTS är att miljöerna är helt förstörbara. Soldater som tar skydd i ett hus? Meja ner det med en stridsvagn eller placera en fet granat i väggen och de lär vara körda.

Andra grejer jag tycker är värt att nämna är t.ex. att om din stridsvagn kört på en mina och ett av banden gått sönder kan man beordra en soldat att ta ett "repareringskit" och laga det. Att man har möjlighet att skjuta sönder banden ger ju också rätt intressanta möjligheter att ta an fienden på.

En vacker video där en stad går sönder:

http://www.youtube.com/watch?v=F8VRz4cmGZU

Fler bilder finner du här.

(jag har sökt efter en tråd om Men of War men har inte funnit någon, har jag missat något så ber jag om ursäkt)

Permalänk
Medlem

Det har diskuterats för ett tag sen i denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Själv har jag spelet men det var ett tag sen jag lirade nu. Något som drog ner lite på rolighetsfaktorn när man spelade online var alla dessa ryssar som invaderade majoriteten av gamesen och bara snackade ryska. Svårt att få till bra teamplay under dom omständigheterna.
Sen kan man ju undra vart patchen som skulle lägga till japanerna tog vägen.

Spelet i sig är dock en höjdare, roligaste RTSet på länge.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Jag klippte till. Har spelat Soldiers HOW2 innan, ganska så mycket. Så det blir nog några timmar här med detta

Kul om fler här ifrån vill spela mer senare.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

köpte detta också, bra valuta för pengarna (röst skådespeleriet är mycket humor!). har börjat med kampanjen men skulle vara kul om man kunde lira lite MP tesammans också.

Permalänk
Medlem

Någon som är på för ett lir nån gång? Trött på ryssarna nu!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Det är/var extremt billigt på steam...iaf för nån vecka sen

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Någon som är på för ett lir nån gång? Trött på ryssarna nu!

jag prövar gärna att spela lite olika varianter,
kan spela på vardagarna runt 8 på kvällen o framåt eller på helgerna närsom.
spika en tid?

Permalänk
Medlem

Men of War är ett underbart strategi spel.
Har dock aldrig kört single player, enbart multiplayer.

Fanns en gammal tråd om spelet förresten.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Om vi hade fått ihop ett gäng så hade det varit skoj. Köra lite combat så vi får leka loss

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Bumpar då detta är ett höjdar lir

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Jag lirar hakar gärna på. Men kan inte före nästa helg då mitt nya system har kommit.

/jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Har kört båda föregångarna och gillar dem mycket. Men är detta bättre optimerat och mindre buggit än föregångarna?
I faces of war så sjönk fpsen rätt mycket när man mejde ner ett hus vilket var irriterande Och sen så kunde jag inte Varva soldiers heres of ww2 tackvare en bugg som gjorde att jag inte kunde köra tåget rätt

Men de var iaf rätt bra på lan,.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb