Spinpoint F3 från Samsung

Permalänk
Melding Plague

Spinpoint F3 från Samsung

Koreanska Samsung satsar vidare genom att följa upp de populära hårddiskserierna F1 och F2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli bra diskar, har varit nöjd med Samsungs äldre versioner.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inga bra erfarenheter av Samsungdiskar hittills, men nu kanske man ska ge dom en chans till!

500GB-plattor borde väl betyda att dom blir rätt snabba?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag har inga bra erfarenheter av Samsungdiskar hittills, men nu kanske man ska ge dom en chans till!

500GB-plattor borde väl betyda att dom blir rätt snabba?

Aj då! jag som just slängde in en på 1 TB, vad hände?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

billigare pris på f1 då får man hoppas

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

Försökte vänta tills 500GB platter generationen kom igång på allvar (Seagates 7200.12 var stor besvikelse) men såg ett bra erbjudande på en Hitachi deskstar för 780kr förut en månad sen och nöjd med köpet. Den är riktigt snabb tycker jag.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kör själv på 500GB-plattors disk sen ett tag tillbaka, dock en 5400RPM Ecogreen. Relativt snabb för en 5400'a och dessutom 2 plattor för 1TB så ljudnivån hålls nere.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Aj då! jag som just slängde in en på 1 TB, vad hände?

Detta kanske inte ens är relevant längre, eftersom det var relativt länge sedan, men för ungefär tre år sedan köpte jag ett helt nytt system med en 320GB Samsungdisk. En polare köpte också en dator i samma veva, och passade på att ta en likadan disk till sin.

Två-tre veckor senare (4 dagar innan DH Winter, doh!), så rasar disken totalt. Jag har ingen större erfarenhet av hårddiskkraschar, men jag misstänker att läsarmen gick sönder. När den drog igång gav den ifrån sig ett regelbundet bankande ljud, det lät lite som att den försökte slå ihjäl sig själv. Jag insåg att den var helt körd, och skickade in den till komplett för retur. Jag fick en WD Caviar 320GB istället, och den har fungerat perfekt.

Nån vecka senare ringer kompisen som köpte en likadan disk och säger att hans också har kraschat ihop totalt.

Vi råkade troligen ut för en dålig batch eller nåt liknande, och jag har inte mycket emot Samsung nu för tiden, men det är klart att man blir lite tveksam till att köpa fler diskar, när jag har så mycket bättre erfarenheter av WD (har ytterligare en WD som funkar väldigt bra).

Permalänk
Medlem

Samsung funkar väldigt bra faktiskt och jag är nöjd, men har mycket sämre erfarenhet av seagate. Köpte en bärbar hårddisk på 500gb för kanske 2 år sedan, så den var rätt så dyr då, laddade över all min musik, film spel och bilder. Nästa dag då jag tänkte kolla på en film från den, så funkade den inte, lämnar in den och hoppas starkt på att ja ska få tillbaka min data i disken, men nej då, förlorade allt jag hade i den, fick istället en likadan, fast ny då, den har iof funkat tills skrivande stund, men jag bär runt på den som om den vore ett barn

Permalänk
Medlem

Har ägt 3 st Samsung 250 GB diskar som jag hade i 2-3 år innan jag sålde av dom.
Nu sitter jag på 2 st 500 GB(2 år gamla typ) och 4 st 1 TB(2 v. gamla) diskar som går klockrent.
Den ända disken jag haft lite problem med är min 750 GB(sitter i min HTPC) som ger ifrån sig lite konsiga ljud ibland men har funkat klockrent i ett halvår nu.

Permalänk
Medlem

Najs. Har väl typ 5 stycken 1TB F1or snurrandes lite här och där och kan väl egentligen inte säga något elakt om dom förutom att dom kanske låter lite mycket. Iofs inte lika mycket som WD Black 1TB som jag kastade ut ur datorn för jag inte stod ut med den. Langar in den i någon server senare.

Permalänk
Medlem

Så hur bra kvallitet är det på Samsung HDDs? Fortfarande bara Seagate som har 5års garanti?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid