Firefox nedladdat över en miljard gånger

Permalänk
Melding Plague

Firefox nedladdat över en miljard gånger

Mozillas populära webbläsare Firefox fortsätter att vinna mark mot jätten Microsofts Internet Explorer. Den senaste milstolpen är att den magiska miljardgränsen har uppnåtts i antal nedladdningar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De "börjar" bli populära

Permalänk
Medlem

All hail FireFox

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

har kört Firefox ända sedan jag provade det för första gången för flera år sen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Gogo Fox, eat the Explorer!

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Alltid bra med konkurrens

Permalänk
Medlem

Grattis FF! De flesta jag känner använder FF eller Chrome så tycker inte IE är så himmla poppulärt längre

Permalänk
Avstängd

Firefox är klart bäst så enkelt är det <3

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Firefox slår lätt Internet Exploderar!!!

Permalänk

Visst en rolig milstolpe, men vad säger det att firefox har blivit nedladdat 1 miljard gånger? Jag funderar nu på hur många gånger jag själv har tankat hem firefox..

Annars jag älskar firefox som många andra och hatar explorer, det är inte bara hur de fungerar utan jag tycker firefox är så grymt mycket användarvänlig. Det enda som jag stör mig på är att det fortfarande finns sidor som kräver explorer, såsom film2home där man kan hyra/köpa filmer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Nedladdad 1 miljard gånger ja... Men jag är ansvarig för säkert 30 av de nedladdningarna om inte fler på något färre datorer... Det hade ju varit lite mer intressant hur många unika ipn som laddat ner

Men kul är det ju!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

har säkert tankat firefox 15-20 gånger under åren efter alla ominstallationer och jox.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kul med konkurrens!

Grattis FF!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Microsoft följer numera webstandard med version 8 av IE, vilket de inte gjort innan så jag förstår inte varför många fortfarande "hatar" IE. Däremot kan jag förstå att många tycker mindre om den. Själv har jag aldrig gillat IE särskilt mycket, men i W7 har jag testat IE8 och det finns tydliga förbättringar i denna version. I många tester har snabbheten på de båda läsarna varit ganska likvärdiga.

Det som ändå slår är FF:s öppna källkod vilket gör att tilläggen är oändliga. Och det är underbart. FF 3.5 är grym!

(Förresten, Internet Explorer kommer att följa med Windows 7 även i europaversionerna)

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft FF installerat på en egen disk tillsammans med profilerna. Då slipper man problemen som folk har när de måste tanka hem och installera om hela tiden för att Winblows lagt av.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Räknar de UNIKA nedladdningar? Eller räknas varje nedladdning in i statistiken? Har väl själv laddat ner det hundratals gånger. xD

Och ifall man surfar via olika proxyservrar så man inte tillkännager sin riktiga IP så blir det ju ändå felaktig statistik ifall de räknar unika nedladdningar. :S

Men antalet nedladdningar är väl trots det ganska ointressant? Det är väl antalet användare av FF som är det intressanta?

Det är självfallet inte unika nedladdningar för om de har 32 % av marknaden på ca. en miljard nedladdningar så skulle ungefär 45 % av jordens människor äga en PC. Vilket självklart är helt otänkbart.

Citat:

extrakt ur artikeln

Det som återstår att se är hur kommande Windows 7-lanseringen kan påverka dessa siffror, då det levereras utan en förinstallerad webbläsare i Europa.

Microsoft backade från det d det skulle bli för mycket problem för användaren om de var tvungna att ha separat installationsmedia för webbläsaren. Planen just nu är att visa en dialog där användaren får välja webbläsare.

källa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abflex

Microsoft backade från det d det skulle bli för mycket problem för användaren om de var tvungna att ha separat installationsmedia för webbläsaren. Planen just nu är att visa en dialog där användaren får välja webbläsare.

källa

Precis vad jag tänkte när jag läste artikeln. Tanken är väl också att IE ska vara förinstallerat men första sidan blir länkar till de andra stora webläsarna. Så där försvann ju hoppet om att slippa IE helt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Precis vad jag tänkte när jag läste artikeln. Tanken är väl också att IE ska vara förinstallerat men första sidan blir länkar till de andra stora webläsarna. Så där försvann ju hoppet om att slippa IE helt.

Det kommer alltid gå att avinstallera IE i framtiden. Det är ju säkert skönt för många att ha en webläsare efter en nyinstallation.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
Det kommer alltid gå att avinstallera IE i framtiden. Det är ju säkert skönt för många att ha en webläsare efter en nyinstallation.

Faktum är att det går redan nu för de som kör beta-, RC- eller RTM-build av WIN7.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abflex
Faktum är att det går redan nu för de som kör beta-, RC- eller RTM-build av WIN7.

Det var det jag menade

Permalänk
Medlem

Ett tips, testa IE Tab som firefoxplugin, en IE-tab direkt i firefox.. Så slipper man starta ie över huvud taget: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

Permalänk
Medlem

Trevligt, keep going Mozilla!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Är det inte så att Chrome är den snabbaste just nu?

Aja, spelar ingen roll, Firefox äger Exploder:D inkl, Chrome

Edit: Windows 7 kommer alltså troligast att levereras med flertalet webbläsare man väljer ibland, Däribland Safari Chrome IE och FF. Detta är dock endast i den europeiska versionen, kallad Windows 7E. Sådeså;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
Microsoft följer numera webstandard med version 8 av IE, vilket de inte gjort innan så jag förstår inte varför många fortfarande "hatar" IE. Däremot kan jag förstå att många tycker mindre om den. Själv har jag aldrig gillat IE särskilt mycket, men i W7 har jag testat IE8 och det finns tydliga förbättringar i denna version. I många tester har snabbheten på de båda läsarna varit ganska likvärdiga.

Det som ändå slår är FF:s öppna källkod vilket gör att tilläggen är oändliga. Och det är underbart. FF 3.5 är grym!

(Förresten, Internet Explorer kommer att följa med Windows 7 även i europaversionerna)

Beror nog på Microsofts rykte att med säkerhethål överallt, att IE 7 och 8 är ca 2-3 gånger långsammare än FF och ca 4 gånger långsammare än Safari och Chrome och att FF är öppen och stödjer plugins....

Med andra ord fins det ingen anledning att tycka om IE 8 även om den är bättre på att följa standarder.

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem

Så fort jag ser någon använda Internet Explorer så brukar jag envisas med att dom ska prova Firefox. Så jävla mycket bättre läsare.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedz
Är det inte så att Chrome är den snabbaste just nu?

Aja, spelar ingen roll, Firefox äger Exploder:D inkl, Chrome

Edit: Windows 7 kommer alltså troligast att levereras med flertalet webbläsare man väljer ibland, Däribland Safari Chrome IE och FF. Detta är dock endast i den europeiska versionen, kallad Windows 7E. Sådeså;)

japp, chrome är snabbare men ja måste säga att firefox vinner helt klart min
vote.

Firefox har ett ändlöst hav av addons vissa bättre än andra men det går
lätt att hitta de bästa iaf.

Permalänk
Medlem

Enda gången jag använder IE är när jag ska laddar ner FireFox

Permalänk

Jag följer inte strömmen, i alla fall... Jag kör helt på Chrome nu, även om jag har IE, Opera, FX, Safari och Iron på datorn för att kolla olika sidor med.

jag är förvånad över hur många som inte har bytt till Chrome än, faktiskt.

Visst, Fx 3.5 gjorde läsaren rejält mycket snabare mot föregående versioner, men det betyder ändå inte att den slår Chrome i hastighet.

Och när det gäller den "bästa webbläsaren"?

Knappast Firefox.

Ni som har Firefox och Chrome kan ju jämföra hur bra respektive läsare är på att surfa.

Ett enkelt test är Acid3.

http://acid3.acidtests.org/

Firefox får 85-93/100 (beroende på sessension), medan Chrome, Iron och Safari håller sig på 99-100/100... Vilket är ganska mycket bättre.

Fast, det är klart... Jämför med IE, som får 12-20/100.

Och ni som inte gillar Chrome, kan ju alltid testa Iron:
http://www.srware.net/

Så slipper du google update och sån skit.

Hoppas jag har gett er en tankeställare nu:P

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Jag har kört Firefox sen det kom och är super nöjd!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Firefox äger !

det enda problemet jag har med firefox är att jag inte kommer in på sweclockers :S alla andra sidor går bra men inte sweclockers

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607