Permalänk
Medlem

bluetooth dator + mobil

Har sökt utan att hitta.
Vad jag har googlat sönder mig utan att hitta nått vettigt om är hur man kan ta emot inkommande nummer från en mobil via bluetooth.

Har sett att det finns både klockor och hands-free lösningar till bilen som kan visa det inkommande nummret.

Man "tycker" ju (som med så mycket annat) att det inte borde vara alltför svårt att fixxa till en liten kod som ligger och körs på datorn mot en USB bluetooth-dongle, sätter upp en connection till ens lur över bluetooth, och sen tar emot det inkommande nummret.

Någon som kan bespara mig lidandet och peka i rätt riktning?
linux/windows spelar ingen roll, skulle nästan föredra linux.

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag använde inthehand.com's bluetooth paket till .net och det verkade fungera rätt smidigt, förutsatt att man använder microsofts bluetooth stack. Jag kommunicerade dock inte med en telefon så jag kan inte säga exakt hur bra det fungerar men det borde väl inte va nåra problem.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk

Hittade denna guide åt dig:
http://www.inspectmygadget.com/2007/04/30/use-your-computer-t...

Jag hoppas du skriver i tråden om det funkar eller om du hittar en bättre lösning.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

DarkBob: Intressant, får spana lite på det där, tackar!

tuffejalle:
Har en k810, hur jag än försöker lyckas jag inte få den att acceptera datorn som en handsfree.

Vidare så var något åt DarkBob´s håll vad jag var ute efter, då jag inte enbart vill visa nummret utan även hade tänkt fixa kod för att automatiskt kolla upp det inkommande nummret mot hitta.se

Permalänk
Medlem

Testa www.salling.com/Clicker/
Det finns insticksmoduler till det programet som kopplar upp mot hitta.se precis som du säger.

Permalänk
Medlem

fma är en gammal mjukvara ... den funkade fint med se-mobiler iaf. fma = Float's Mobile Agent

Visa signatur

weeeee