Permalänk
Medlem

Datorbord / dubbla skärmar

Har precis köpt lägenhet och kommer flytta in om en månad ungefär!

flyttar från en 1:a till en 3:a och vi tänkte att ett rum skulle datorn in i

Rummet är 9 kvadrat och jag är ute efter ett snyggt och smidigt datornbord, kanske ett hörnbord som ska ha plats för två skärmar (lcd 22-24") samt några högtalare typ datorhögtalare 2.1

några förslag på smidiga bord?, kanske någon har något tips eller kan visa bilder på sina lösningar?.

kanske även tips om bra skärmar som man kan köpa?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Ikea är din vän.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Haha det där bordet är lite overkill, då kommer jag ju inte in i rummet sen man monterat upp det.. iofs centerdelen skulle fungera faktiskt om man skippade sido-addonsen men det känns som om det är för brett?

tanken är väl att ha någon sorts bäddsoffa också så att någon kan sova över där om man nu får besök.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Bordet utan tilläggsskivor är 120x160cm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Sätt upp dom på väggen, och oroa dig mindre över skrivbordet Sparar massor av plats och ser riktigt bra ut. Så här hade jag det i min förra bostad. Bordet är väldigt smalt, men mer än tillräckligt när man inte har några fötter på skärmarna som tar upp halva skrivbordet. Lite av ett hemmabygge av en media-möbel från ikea som fått sig ett par långa ben, då jag tycker alla vanliga skrivbord är så onödigt djupa och tar bara en massa plats (Se bilden några poster ovan tex ).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Köp en skiva och valfria ben på IKEA, gillar inte ikea egentligen men detta har fungerat bra och kostar typ 30 ören och får lätt plats på 2st skärmar

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jonas?

Jag sitter på modellen med utdragbar sidodel och har 1x22tum, 1x19tum och 1x15tum på raken. 2 tangenbord och två möss och utdragsdelen till typ, glas, tallrikar och annat som man kan vilja ha utrymme för. Alla datorerna står under bordet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Mer tips: http://hardforum.com/showthread.php?t=1273248

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Alltid är det någon som ska vara värre Vad är det för fäste du har till skärmarna? Och vart hittar man det (Helst svensk återförsäljare)? Skulle vara trevligt att skona väggen med något sådant istället som sitter fast i skrivbordet

Edit: Såg att det var en amerikanare på Ebay som sålde, men som sagt så skulle det vara bättre med något närmare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mr Bravo! Grymt snyggt! precis så jag ville ha det..

passar perfekt till ritningen på lägenheten också, ser ungefär lika ut

1.4m från vägg till dörr.

tack alla andra också men jag håller med mr bravo att det är extremt slöseri med utrymme att ha breda skrivbord.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Fyfan, grattis till ett jäkla häftigt rum!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag flyttat in och mekat lite i "datorrummet"

ska köpa 2st skärmar nu och sen lägger jag upp lite bilder så ni ser hur det blev!.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Vad avis man blir på hur snyggt vissa har det då.

Men jag har chansen snart att kunna göra något snyggt med. Vi ska flytta till en större lägenhet. Så i helgen rev jag ner gamla åbäket till datorbord och skänkte det till pingstkyrkan. Aahh vilken lättnad ska jag säga.

Någon som har något tips på datorbord där man får plats två stycken? Alltså att man får plats med två stolar brevid varandra. Annars får vi komma på en annan lösning. Får eventuellt kika på loppisar eller second hand... vill komma billigt undan helst. Är det fult kan ju man måla om.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Om du ska ha två stolar kör på en hörn eller länga. Lyckades själv få plats med 3st 24 tummare på ett litet danskt bord.

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/28562-full.jpg

B:135 D:60 H:75

Inte det största bordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fyfan, grattis till ett jäkla häftigt rum!

Det är inte samma rum på bilderna

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis 2st BenQ G2420 HD..

bordet är 120cm brett och skärmarna är 57cm st.. så problemet med vart högtalarna skall stå blir en senare puck

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

såhär ser det ut nu.. borrat ett hål mellan skärmarna som jag måste köpa en svart plastskydd till för att skydda kanterna.. sen ska jag dra sladdarna i list och hänga upp under bordet i nått kabelgaller eller liknande, och byta ut tangentbordet

bilden tagen med min iphone så kvaliten suger ju.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få bakgrunden du har på översta bilden, den blåa?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Skulle man kunna få bakgrunden du har på översta bilden, den blåa?

Hör med Mr. B längst ner i den här tråden:http://hardforum.com/showthread.php?t=1273248&page=16

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
såhär ser det ut nu.. borrat ett hål mellan skärmarna som jag måste köpa en svart plastskydd till för att skydda kanterna.. sen ska jag dra sladdarna i list och hänga upp under bordet i nått kabelgaller eller liknande, och byta ut tangentbordet

bilden tagen med min iphone så kvaliten suger ju.

http://img197.imageshack.us/img197/4166/screensrm.jpg

Det där ser bekant ut. Ikeabord? Jag placerade hålet längst in istället och satte på en kabelkanal för att dölja hålet helt.

Kan tipsa om att hänga upp chassit i bordet. Bra mycket enklare att städa plus att det inte samlas så mycket damm.

Permalänk

Hur fan kan ni sitta med musen precis intill kanten av bordet? det är ju inte bekvämt att hålla armen uppe för att styra musen, oergonomiskt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

armstöd på stolen?

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt någon stol ännu.

något tips på en sådan tar jag gärna emot

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Köp en riktig stol med en gång, har gjort åt 3 st stolar nu, skitkvalité på både jysk och ikea!

Köp äkta läder och krams:

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag blev sugen att testa köra 2 skärmar. Och jag har en 22 tums BenQ och en 15 tums Fujitsi siemens gammalt skit. Den andra tänkte jag om jag kunde köra med msn o spotify o surfa på när jag spelar. Men hur fixar jag så att det inte blir så förbannat stora grejjer t.ex MSN när man flyttar över det till andra sidan så är msn rutan extremt stor.

Ngn som vet några inställningar eller guide man ska följa efter?

Har funderat också på om man kan göra så varje skärm får ett eget "Skrivbord" typ. Om ni förstår vad jag menar. För kan man det så slipper man öppna upp ngt och dra över det till andra sidan.

Hoppas ni förstår vad jag menar...

Mvh Dassh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Jag blev sugen att testa köra 2 skärmar. Och jag har en 22 tums BenQ och en 15 tums Fujitsi siemens gammalt skit. Den andra tänkte jag om jag kunde köra med msn o spotify o surfa på när jag spelar. Men hur fixar jag så att det inte blir så förbannat stora grejjer t.ex MSN när man flyttar över det till andra sidan så är msn rutan extremt stor.

Ngn som vet några inställningar eller guide man ska följa efter?

En 15" har ju inte direkt så hög upplösning.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

EPTK: Nej exakt.. ligger ju på 1000x754 ngt.. inte exakta siffrorna. Därför jag fundera på om det går att göra som jag sa.

Plus när jag spelar så blir det så att när jag ska flytta gubben åt höger så åker musen över till andra skärmen som jag kör msn o sådant på.

Och om man skulle göra som jag sa innan måste jag ju ha antingen 2 möss för att kunna köra på den andra skärmen eller så ha ngt kommando som gör att jag kmr över till den andra skärmen.

Vad säger ni?

Permalänk

Gillar helt klart lösningen som "passionmasteR" visade upp, men när jag kollade upp vad det kostade och var inte så farligt. Men sedan när man såg priset för frakten så blev det betydligt dyrare och frakten går på nästan lika mycket som själva fästet.

Så om någon har tips på vart man kan hitta det för lite mindre än 69.99 dollar + frakten på 52.95, sedan ska vi väl inte prata om tullen och det andra roliga avgifterna. Eller om det finns något ställe där man kan sam beställa för att få ner priset.

Edit: Har nog hittat ett fäste som jag gillar på dustinhome.
Men skulle vilja ha ett med tre fästen kanske

Så man kan ha laptopen i mitten eller på sidan

Här är länken
http://www.dustinhome.se/pd_5010329226.aspx

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Vilket skrivbord är det svarta? hemmabygge?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...