Permalänk
Medlem

Tips på Ny Lcd / LED TV

Hej!

Jag funderar på att antingen skaffa Samsung UE46b7050 eller LE46B755.

Frågan är om det är värt att betala cirka 3000 kr extra för att få en LED tv?
Sedan så har LCD tvn högre hz men det spelar väl ingen roll när man skall se på nyheter etc och se på film eller?

I tidningen M3 så fick LED tvn högsta betyg (de tyckte även att den var BÄTTRE än andra plastma tvar)
Någon som vet om LCD tvn har fått så bra recensioner?

Har ni tipps på någon annan tv i samma prisklass?

Med vänliga hälsningar,
Memon

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

har en ue-46b7050 och kan bara säga att det är väldigt fin bild på den + att den har digitalmotagare (hd) inbyggt både för comhem och viasat (tele2 funkar också, men man får sätta digitalt land på finland).

Det jag har stött på patrull på den är dlna som inte är 100% då jag bara fått det att funka 100 med windows mediaplayer 12 (win7) och den spolar ut all film i fjuttig 4:3

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Sharp kommer ju om några veckor med sin LED-LCD X-Gen som lär bli något i hästväg. Sony har tydligen startat ett samägt bolag ihop med Sharp som skall utveckla LED-LCD så det tyder ju på att Sony gillar vad Sharp har på gång. Kanske kan dessa X-Gen vara något att vänta på? Om du har budget för det vill säga. Runt 18K för 46".

http://www.prylportalen.se/nyheter/hembio/Ny-generation-LED-t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Sharp kommer ju om några veckor med sin LED-LCD X-Gen som lär bli något i hästväg. Sony har tydligen startat ett samägt bolag ihop med Sharp som skall utveckla LED-LCD så det tyder ju på att Sony gillar vad Sharp har på gång. Kanske kan dessa X-Gen vara något att vänta på? Om du har budget för det vill säga. Runt 18K för 46".

http://www.prylportalen.se/nyheter/hembio/Ny-generation-LED-t...

Tack for tippset den verkar vara grym!

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.