Problem med Racedriver grid

Permalänk

Problem med Racedriver grid

Hejsan
Äntligen köpt Racedriver grid och så startar det inte XP. VAd gör man då jo jag instalerade om, funkade inte, gick till en dator med vista och instalera det på den och då funkade det. Vad kan felet vara?

Dator spec:

Intel C2D E6550 @2.3ghz (standard)

Geforce 9600 gt

4gb ram

XP 32bitar

moorespeed

Permalänk

Vad har du för grafikkort då? Vilket directX stödjer det?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Har XP-datorn senaste directx och grafikkortsdrivrutinerna?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

har du servicepack 2

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Vad har du för grafikkort då? Vilket directX stödjer det?

Jag har ett Nvidia 9600gt. borde räcka och bli över

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Har XP-datorn senaste directx och grafikkortsdrivrutinerna?

HAr directx 9.0c och har sökt på nvidias hemsida och de drivisrana jag har ska vara okej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
har du servicepack 2

nej har sp3

Permalänk

Vad händer när du försöker starta då? inget alls lr? eller står det nått?

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, det blir lättare att hjälpa om du beskriver mer detaljerat om vad som går fel.

Permalänk

om jag klickar på ikonen för grid börjar den läsa på dvdn, symbolen för att den öäser på skivan kommer fram vid muspekaren men efter det händer ingenting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
HAr directx 9.0c och har sökt på nvidias hemsida och de drivisrana jag har ska vara okej

DirectX 9.0C finns bisarrt nog i massor av olika versioner. Du kan ju alltid prova ladda hem senaste.

... annars kanske det är kopieringskyddet som bråkar? Har du möjlighet att prova en annan dvd-läsare?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Proffsmoddare

Uppdaterat till senaste patchen på Grid?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Så har uppdaterat till patch 1.2 men det funkar inte ändå, directxen är riktig den med.

Permalänk
Medlem

prova ladda ner demot för grid , om det funkar så är det nått problem med installationen

http://www.fz.se/filer/?id=6365

funkar inte demot däremot så kan det vara nått som fattas , .net framework eller nån drivis som strular

att lägg till fullständiga specs på datorn i förstainlägget skadar nog inte.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

tanka en crack och pröva o starta...

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk

Testat demon och den funkar fint..... Startar utan några problem, sen instalerade jag om den riktiga grid och det funkar inte ändå.... suck börjar bli iriterad, sånt här borde väll bara funka. Hade kunnat köra det på Vista men där strular drivrutinerna till min ratt. Har riktiga drivrutiner men funkar inte ändå... vad kan man göra??

Permalänk
Medlem

testa din skiva med grid i nåns kompis dator föra att bekräfta att skivan är korrekt.

Visa signatur

HTPC

Permalänk

den är testad i samma dator fast med vista och då funkar det så det borde funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
den är testad i samma dator fast med vista och då funkar det så det borde funka

Tydligt exempel på att Vista är bättre än XP

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

In your face alla vista hatare!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk

Jo inget fel på vista. Synd bara att ff inte funkar med en saitek r440

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
Jo inget fel på vista. Synd bara att ff inte funkar med en saitek r440

Köp en G25 istället

Annars så kanske det går att aktivera STEAM-versionen med någon medföljande nyckel? Kan vara värt att kolla upp. På en del andra spel går sådant att göra iaf.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Köp en G25 istället

Annars så kanske det går att aktivera STEAM-versionen med någon medföljande nyckel? Kan vara värt att kolla upp. På en del andra spel går sådant att göra iaf.

hehe jo hade gärna köpt en g25 men tycker priset på dem är lite mycket 2300kr för att få hem den, nja, den är grymmast men den jag har duger så långe man kan spela i xp, men det verkar vara på väg bort.

Hur menar du med aktivera steam versionen, går ju lägga in genvägarna där men det är väll inte det du menar?

Permalänk

På min gamla burk funkade det perfekt att installera och spela, sålde spelet till polaren och på hans i princip likadana burk gick det inte att starta, han tog hem en crack för att få igång det hela.

Permalänk

läste det här i help.

"i) The game does not launch

If you find that the game fails to start and does not display the GRID logo, we recommend altering the properties of the GRID application shortcut and adding the argument –novirtual to the end of the “Target:” box. For example:

"C:\Program Files\Codemasters\GRID\GRID.exe" -novirtual

This fixes an issue with certain Antivirus software and users running on XP64"

testat men funkar inte, verkar som det är nått virusprogram som stör ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
hehe jo hade gärna köpt en g25 men tycker priset på dem är lite mycket 2300kr för att få hem den, nja, den är grymmast men den jag har duger så långe man kan spela i xp, men det verkar vara på väg bort.

Fick ge 1995:- på webhallen över disk har jag för mig. Dock var det innan kronan gick i sank.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed

Hur menar du med aktivera steam versionen, går ju lägga in genvägarna där men det är väll inte det du menar?

Ja, vissa andra spel som t.ex. Race 07 så får man med en STEAM-version också när man köper spelet på DVD. Dock kan jag inte hitta nåt om det med google för GRID, så det verkar inte vara så att man får med en STEAM-version.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
läste det här i help.

"i) The game does not launch

If you find that the game fails to start and does not display the GRID logo, we recommend altering the properties of the GRID application shortcut and adding the argument –novirtual to the end of the “Target:” box. For example:

"C:\Program Files\Codemasters\GRID\GRID.exe" -novirtual

This fixes an issue with certain Antivirus software and users running on XP64"

testat men funkar inte, verkar som det är nått virusprogram som stör ut

För att få Grid att funka under XP x64 så var jag tvungen att ladda ner en fix från microsofts hemsida, sedan startade spelet. Men den är enbart för Windows XP x64, inte 32 bit XP

Ladda ner DXWebupdate för att vara 100% säker att du har senaste DirectX installerad http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s...

Den lägger till det du behöver för att få senaste möjliga uppdatering

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

gjort funkar inte ändå, suck börjar bli trött på det här.