Permalänk
Medlem

Okej har gugglat lite nu och dom enda direkta skillnaderna är:

p2350: 300 nånting i brightness mot p2370 som har 250

p2370 har en extern psu och drar 10% mindre ström än p2350 och är då även tunnare.

annars är det i princip samma skärm bara design mässigt annorlunda.

Permalänk

Köp inte 16:9 om ni har tänkt att använda er dator till annat än att se på film vilket jag antar att dxe flesta gör.

Om ni inte vill lägga ner mycket pengar på er skärm så köp någon billig 24" 16:10 från Samsung eller BenQ alternativt satsa på en kvalitets 22" istället; Dell 2209VA.

Permalänk
Medlem

Läste test på Dell skärmen och den har i stort sätt ingen input lag men den har en form av ghosting som gör att det blir väldigt irriterande att spela snabba spel på skärmen men om man spelar långsamma spel och vanliga office saker så var det en super bra skärm.

Alltså Dell skärmen med LED.

LG har också en skärm med LED på ingång men den går på strax under 5000kr.https://www.inet.se/bildskaermar/23----46-/lg-24--tft-w2486l-...

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Köpte denna Samsung för en vecka sedan och den har fungerar fin fint för mig. Bra bild och inga problem jag upplevt. Dock är jag ingen skärm guru men tyckte det var ett mycket bra pris för prestandan. Ok, 16:9 verkar tydligen vara ett minus, men inget som berört mig negativt än...

Permalänk
Medlem

Någon mer som har köpt den här skärmen och kan ge lite omdömen och respons om den ? Hur står den sig gentemot BenQ skärmarna t.ex?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt den här skärmen och jag spelar en hel del, samt att jag tittat på en hel del film+serier mm. Bleeding effect saknar den helt vad jag kan se. Jag kör dock långt ifrån standardinställningar men den visar inga problem med det direkt vid uppackning heller. Touchknapparna på framsidan imponerar starkt då jag själv trodde att detta skulle vara ett minus.

Vad det gäller spelande så har jag tidigare tyckt att det varit ett stort minus med 16:9, men inte alls med den här skärmen. Vet inte vad det är som gör det, men jag märker inte av det. Men det beror väldigt mycket på eget tycke så klart.

Har inte haft några problem med eftersläpningar, inga missfärgningar, samt att Samsungs sätt att behandla gamman när du skiftar mellan helskärm osv. funderar över alla förväntningar.

En relativt billig skärm som presterar bra mycket mer än vad jag hade väntat mig. Enkla menyer, grym ljusanpassning och ingen bleeding vad jag kan se. Detta är ett riktigt bra köp.

Permalänk
Medlem

http://www.digitalversus.com/article-357-7269-36.html

Jag skulle kalla det ett ganska medelmåttigt köp jag. Digitalversus <3

"An average monitor, and no more. You can find better performance at all levels of the current market"

Är inte elakare i väntan på bra recensioner på BenQ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
http://www.digitalversus.com/article-357-7269-36.html

Jag skulle kalla det ett ganska medelmåttigt köp jag. Digitalversus <3

"An average monitor, and no more. You can find better performance at all levels of the current market"

Är inte elakare i väntan på bra recensioner på BenQ.

En 24" skärm för 2200 kr som flyter på bra i spel tycker jag verkar schysst. Hade ju inte så knasiga färger heller. Jag är sugen på att byta upp mig från min 19" samsung 931c till något större 22-24". Vet inte vilken bara. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
En 24" skärm för 2200 kr som flyter på bra i spel tycker jag verkar schysst. Hade ju inte så knasiga färger heller. Jag är sugen på att byta upp mig från min 19" samsung 931c till något större 22-24". Vet inte vilken bara. :/

Haha, Samsungälskare inser inte ens fakta när de presenteras framför ögonen på dom, lul.

Kolla på BenQ istället, får du lägre inputlag iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har denna skärm, tycker den fungerar finfint Har inte något att jämföra med förutom platt tv och polarnas skärmar. Därför gör jag en lite Q & A, ni får gärna fråga

Q: Hur är färgerna? A: Dom är finfina även fast jag kör med orginalinställningarna, behöver inte byta mellan när jag kollar på högkvalitetsbilder eller Cs 1.6!

Q: Skillnaden mellan mörka och svarta områden? A: Visst är det lite problem men så pass lite att jag inte har ens rört bildinställningarna sen jag köpt den för flera månader sen. Går med 100% ordna det.

Q: Hur hanterar den bleeding? A: Njaaa, vet ej om jag är rätt ute men på sidorna av skärmen är det vita partier, något jag endast märker av vid uppstart av OS.

Q: Det är ju touch på panelen och hur funkar programvaran i skärmen? A: touchen kan vara lite jobbig om man just har bakat snus... Annars är det en skön detalj enligt mig. I programvaran finns det alla möjliga inställningar, tex info, svarstid och snabbknappar för att välja olika "scheman". Prima!

Q: Tycker du den ser bra ut? A: Jafan! ikonerna är snyggt upplysta genom ett genomskinligt glas som lyser först när man rör den. Pianolack med en bakgrundsfärg av röd. Hade uppskattat starkade röd eftersom den endast syns i direkt solljus, förövrigt gillar´t.

Q: Funkar den bra i spel osv? A: Skärmen är som sagt mångsidig pga den fina färgkvaliten. Behövde inte ens ändra gamman i eller nå för att få perfekt bild i FPS spel osv.

Q: Ser att du gillar den, finns det något negativt? A: Finns ett problem som är sjukt, får använda otroligt mycket våld för att få loss foten, inte direkt vad man gör ofta men ett problem när man vill frakta den i orginalkartong. Hade också uppskatta om on-off ikonen/lampan "fadea" bort lite eller försvann helt. Men igen inget man kan klaga på eftersom lampan är röd och den inte lyser stark.

Q: Är den prisvärd? A: Jag fick betala ~2800kr för den, vet ej hur andra skärmar är men den är helt klart bäst på lanet. För dagspriset nu kan jag med gott samvete rekommendera den starkt.

Får jag citera nån? isåfall skulle jag ha valt kellogs cornflakes tiger. "Dom är great"

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Haha, Samsungälskare inser inte ens fakta när de presenteras framför ögonen på dom, lul.

Kolla på BenQ istället, får du lägre inputlag iaf.

Haha, ja, jag vet. Jag är lite insnöad på samsung, men det beror på att jag alltid varit nöjd med deras skärmar samt att de nästan alltid gör snygga skärmar. Självklart är ju prestanda det viktiga i slutändan men jag skulle aldrig vilja ha en skitful skärm stående mitt i vardagsrummet bara för att den har bra bild. Den måste i min mening ha både och. BenQ skulle jag kanske kunna tänka mig. Vilken skärm från den rekommenderar du? En runt 22" och en runt 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_Cimex
Jag har denna skärm, tycker den fungerar finfint Har inte något att jämföra med förutom platt tv och polarnas skärmar. Därför gör jag en lite Q & A, ni får gärna fråga

Q: Hur är färgerna? A: Dom är finfina även fast jag kör med orginalinställningarna, behöver inte byta mellan när jag kollar på högkvalitetsbilder eller Cs 1.6!

Q: Skillnaden mellan mörka och svarta områden? A: Visst är det lite problem men så pass lite att jag inte har ens rört bildinställningarna sen jag köpt den för flera månader sen. Går med 100% ordna det.

Q: Hur hanterar den bleeding? A: Njaaa, vet ej om jag är rätt ute men på sidorna av skärmen är det vita partier, något jag endast märker av vid uppstart av OS.

Q: Det är ju touch på panelen och hur funkar programvaran i skärmen? A: touchen kan vara lite jobbig om man just har bakat snus... Annars är det en skön detalj enligt mig. I programvaran finns det alla möjliga inställningar, tex info, svarstid och snabbknappar för att välja olika "scheman". Prima!

Q: Tycker du den ser bra ut? A: Jafan! ikonerna är snyggt upplysta genom ett genomskinligt glas som lyser först när man rör den. Pianolack med en bakgrundsfärg av röd. Hade uppskattat starkade röd eftersom den endast syns i direkt solljus, förövrigt gillar´t.

Q: Funkar den bra i spel osv? A: Skärmen är som sagt mångsidig pga den fina färgkvaliten. Behövde inte ens ändra gamman i eller nå för att få perfekt bild i FPS spel osv.

Q: Ser att du gillar den, finns det något negativt? A: Finns ett problem som är sjukt, får använda otroligt mycket våld för att få loss foten, inte direkt vad man gör ofta men ett problem när man vill frakta den i orginalkartong. Hade också uppskatta om on-off ikonen/lampan "fadea" bort lite eller försvann helt. Men igen inget man kan klaga på eftersom lampan är röd och den inte lyser stark.

Q: Är den prisvärd? A: Jag fick betala ~2800kr för den, vet ej hur andra skärmar är men den är helt klart bäst på lanet. För dagspriset nu kan jag med gott samvete rekommendera den starkt.

Får jag citera nån? isåfall skulle jag ha valt kellogs cornflakes tiger. "Dom är great"

Haha, fint inlägg det där. Låter som att den skulle duga fint åt mig, dock skulle det varit ballt om den fanns i blått istället för rött. Finns det tro? Vet att vissa samsungmodeller finns i bägge färgerna. Sålänge den är bättre än min 931c så är jag nöjd.

Hur är det med skärpan? Är skärmen lika skarp som en mindre skärm? Har sett 22" och 24" kopplade till laptops och den bilden har varit assuddig, även med DVI-kabel. Vill inte göra ett nedbyta vad gäller bildkvalitet bara för att jag vill ha en större skärm.

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Haha, fint inlägg det där. Låter som att den skulle duga fint åt mig, dock skulle det varit ballt om den fanns i blått istället för rött. Finns det tro? Vet att vissa samsungmodeller finns i bägge färgerna. Sålänge den är bättre än min 931c så är jag nöjd.

Hur är det med skärpan? Är skärmen lika skarp som en mindre skärm? Har sett 22" och 24" kopplade till laptops och den bilden har varit assuddig, även med DVI-kabel. Vill inte göra ett nedbyta vad gäller bildkvalitet bara för att jag vill ha en större skärm.

Mvh
Daniel

Roligt att höra

Tror endast denna finns i denna färg :/
Som i övrigt tycker jag skärpan är bra, inget fel på

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på P2450 och P2470 förutom designen och priset?

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar en BenQ med LED. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Sedan skulle jag ta Antons inlägg med tre nävar salt då det syns ganska väl att han aldrig sett en skärm med bra panel.

Jag vet vad jag tycker är värst iaf, en snygg skärm som är dålig, fast det är klart, kanske man mår lite bättre av att titta på skärmen än på bilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag rekommenderar en BenQ med LED. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Sedan skulle jag ta Antons inlägg med tre nävar salt då det syns ganska väl att han aldrig sett en skärm med bra panel.

Jag vet vad jag tycker är värst iaf, en snygg skärm som är dålig, fast det är klart, kanske man mår lite bättre av att titta på skärmen än på bilden

Har du någon gång sett en samsung syncmaster 931c 19"? Den duger åt mig i alla fall, så likvärdig med den eller bättre vore perfekt. Jag har inte så stora referenser, har aldrig sett en värstingskärm vad jag kommer ihåg. Men det man inte vet har man inte ont av. Jag kan spela alla spel jag vill och surfa och göra allt som jag behöver med min dator och jag är nöjd trots att jag är relativt petig. Sedan vill jag inte betala 5k+ för en dataskärm. Då lägger jag hellre pengar på något annat. Max 3k ligger min smärtgräns på. Annars köper jag hellre en riktig full hd tv och lirar på den istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag rekommenderar en BenQ med LED. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Sedan skulle jag ta Antons inlägg med tre nävar salt då det syns ganska väl att han aldrig sett en skärm med bra panel.

Jag vet vad jag tycker är värst iaf, en snygg skärm som är dålig, fast det är klart, kanske man mår lite bättre av att titta på skärmen än på bilden

Vad är det för skillnad på BenQ 24" LCD E2420HD och Benq G2420HDBL då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Vad är det för skillnad på BenQ 24" LCD E2420HD och Benq G2420HDBL då?

Den har LED, HDBL alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Den har LED, HDBL alltså.

Varför är den då billigare? LED är väl bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Varför är den då billigare? LED är väl bättre?

Därför att det inte är någon skillnad i tillverkningskostnader eller det kanske går åt mindre material? Led är lite bättre på vissa punkter, problemen med TN är fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Därför att det inte är någon skillnad i tillverkningskostnader eller det kanske går åt mindre material? Led är lite bättre på vissa punkter, problemen med TN är fortfarande kvar.

Okey. Det förklarar saken. Har skrivit i den andra tråden med som jag tänkte att du kanske hade lust att svara på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag rekommenderar en BenQ med LED. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499247

Sedan skulle jag ta Antons inlägg med tre nävar salt då det syns ganska väl att han aldrig sett en skärm med bra panel.

Jag vet vad jag tycker är värst iaf, en snygg skärm som är dålig, fast det är klart, kanske man mår lite bättre av att titta på skärmen än på bilden

Har du haft denna modell i ägo?

Jag vet ej vad du kräver av en tn panel men jag står fast vid att denna skärm är bra. När du säger "tre nävar salt" så uppfattar jag att du menar att allt jag beskrev skärmen med är inte sant på toklånga vägar.

EDIT: Går du in på tex dustinhome och kollar betyg vad andra har kommentera ang skärmen så är det mest 5/5 i betyg och goda kommentarer. Det bör räknas som ett plus.

http://www.dustinhome.se/pd_5010330468.aspx

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_Cimex
Har du haft denna modell i ägo?

Jag vet ej vad du kräver av en tn panel men jag står fast vid att denna skärm är bra. När du säger "tre nävar salt" så uppfattar jag att du menar att allt jag beskrev skärmen med är inte sant på toklånga vägar.

Jag har inte haft skärmen i ägo, dock kan jag läsa recensioner, vilket är neutrala och bra. Jag tvivlar inte att du tycker så om din skärm, men det är ur ditt perspektiv och med din tidigare erfarenhet av olika skärmar. Jag försöker rekommendera skärmar utifrån recensioner, prisvärdhet, lågt inputlag och kvalité. Försöker hålla mig så långt ifrån personliga åsikter om saker som möjligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Okey. Det förklarar saken. Har skrivit i den andra tråden med som jag tänkte att du kanske hade lust att svara på.

Redan gjort, ska bort och träna nu så jag kommer inte svara i någon av trådarna på iaf 2h. Tjipp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag har inte haft skärmen i ägo, dock kan jag läsa recensioner, vilket är neutrala och bra. Jag tvivlar inte att du tycker så om din skärm, men det är ur ditt perspektiv och med din tidigare erfarenhet av olika skärmar. Jag försöker rekommendera skärmar utifrån recensioner, prisvärdhet, lågt inputlag och kvalité. Försöker hålla mig så långt ifrån personliga åsikter om saker som möjligt.

Redan gjort, ska bort och träna nu så jag kommer inte svara i någon av trådarna på iaf 2h. Tjipp.

Att läsa recensioner osv ger i princip bara personliga åsikter, sådant folk bör göra själv

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_Cimex
Att läsa recensioner osv ger i princip bara personliga åsikter, sådant folk bör göra själv

Vad har du kört för mer spel än CS 1.6? (skönt att det funkar bra iaf ) Testa några äldre? Är den skarp och bra i windows? Vad kör du för upplösning i spel?

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton_Cimex
Att läsa recensioner osv ger i princip bara personliga åsikter, sådant folk bör göra själv

Du läser fel sort recensioner min vän.

Permalänk
Medlem

Här har vi grejen tror jag: ACER S243HLBMII

http://www.youtube.com/watch?v=lRibD0Ng9ck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Vad har du kört för mer spel än CS 1.6? (skönt att det funkar bra iaf ) Testa några äldre? Är den skarp och bra i windows? Vad kör du för upplösning i spel?

Mvh
Daniel

Fallout 3, dirt 2 m.m och på ps3an. På Ps3an tycker jag passar som handen i hansken.
Finns det äldre?! nee, det har jag inte.
I GUI är den bra men det är svårt att säga eftersom det finns en hel del lågupplösta bilder, jag är helt nöjd över skärpan och jag kör i 1920x1080.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Jag har en styck p2450h och är riktigt nöjd. Jag är ingen expert och jag är en så kallad samsung lover och stolt över det Kompisen har Benq G2420HD och JAG tyckte min var bättre

Jag har inte märkt av några problem alls förutom att pionolacken drar åt sig väldigt mycket damm som syns. Speciellt foten.

Ett minus är att SPDIF(optiska ingången) klarar bara 2.0 ljud.

Jag ska köpa en till nästa månad och byta ut min Samsung 226bw.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
Jag har en styck p2450h och är riktigt nöjd. Jag är ingen expert och jag är en så kallad samsung lover och stolt över det Kompisen har Benq G2420HD och JAG tyckte min var bättre

Jag har inte märkt av några problem alls förutom att pionolacken drar åt sig väldigt mycket damm som syns. Speciellt foten.

Ett minus är att SPDIF(optiska ingången) klarar bara 2.0 ljud.

Jag ska köpa en till nästa månad och byta ut min Samsung 226bw.

Ja men äntligen någon som har jämfört skärmarna på riktigt. Vad gjorde att din var bättre? Vilken var skarpast i windows och vilken flöt på bäst i spel? Nu får du i uppdrag att jämföra dem ordentligt här för min räkning Skiljer 500 kr i pris till Benqs fördel, är Samsung värd den extra pengen?

Mvh
Daniel