Permalänk
Medlem

Billigteknik.se?

Tjenare!

Är det någon som handlat ifrån www.billigteknik.se?
Tycker nästa priserna känns lite för bra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

VISA har ju näthandelsskydd, bara att köra! Man får pengarna tillbaka

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

funkar det så
så om man vill kan man testa vilken skitsida som helst?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Märk väl att det endast gäller kreditkort, inte bankkort med visa betalfunktion.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

aww, även fall det är ganska självklart, tänkte jag inte på det

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Inaktiv

Men hur kan dom ge pixelgaranti när det finns en standard som tolererar pixelfel?

Permalänk
Medlem

Dom erbjuder betalning mot postförskott så det är nog lugnt att beställa därifrån.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Personligen så skulle jag aldrig betala så mycket pengar för en produkt som är begagnad.

Att köpa en refubished produkt för i princip nypris är inget jag skulle göra. Chansen är stor att problemet fortfarande består.

Om jag har förstått det hela rätt så krävs det tre servicear för att hp ska köpa tillbaka datorn. Sedan hamnar den liknande deals som MonaE och Billigteknik erbjuder.

Håll er borta är min åsikt.

Billigteknik.se köper in överskotts-/ströpartier från HP genom ett sk Renew program. Produkterna vi köper in är över 80% helt nya eller mindre än 12 månader gamla. Modellerna vilka kan vara upp till 12 månader gamla har oftast samma innehåll och därmed samma prestanda som "nya" modeller ur HP:s sortiment.Varje år skapar HP nya modeller och varje år fråntas existerande modeller ur sortimentet vilka vi kan köpa in från HP. Precis som från vilken annan återförsäljare till HP får du som kund 12 månader garanti och support utfärdat av HP. Det ger er som kunder ett 100% tryggt köp.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Gjorde en kreditupplysning på företaget och allt va grönt.
Är ute efter en "slit o släng" laptop så tänker ge dom en chans, återkommer med rapport.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Dom erbjuder betalning mot postförskott så det är nog lugnt att beställa därifrån.

Postförskott är det absolut sämsta sättet att betala!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Postförskott är det absolut sämsta sättet att betala!

Hur kan postförskott vara det sämsta sättet? Du betalar när du får varan...du kanske blandar ihop det med förskottsbetalning?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dator från dom för nått år sen, efter att kollat upp dom precis som du.

Det är ett par studenter i Lund som kör det här hemmifrån som extra knäck. Dom har hållt på ett par år och jag hittade inte några inlägg på nätet av någon som haft negativa erfarenheter med dom.

Maskinen jag fick var ny och utan problem. Support får du direkt av HP och även den biten har funkat utan problem.

Så jag har i alla fall varit nöjd med köpet, för billigt var det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hur kan postförskott vara det sämsta sättet? Du betalar när du får varan...

Nej, du betalar när du får ett paket med okänt innehåll, postens regler tillåter inte att du öppnar och kikar innan betalning har skett. De tar av naturliga skäl inte något ansvar för att innehållet i försändelsen är vad du förväntar dig att det skall vara.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Postförskott hjälper inte mot bedrägerier, men när det gäller konkurser typ datorbutiken så har det vissa fördelar.
Det går inte komma ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Nej, du betalar när du får ett paket med okänt innehåll, postens regler tillåter inte att du öppnar och kikar innan betalning har skett. De tar av naturliga skäl inte något ansvar för att innehållet i försändelsen är vad du förväntar dig att det skall vara.

Känns ju som att det är något som händer lite då och då mellan privatpersoner men företag som kör med det är ju ytterst ovanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Hur kan postförskott vara det sämsta sättet? Du betalar när du får varan...du kanske blandar ihop det med förskottsbetalning?

Du betalar när du får ett paket menar du...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Du betalar när du får ett paket menar du...

Nja, han betalar och vill inte ha någon paket

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Morango: Vadå begagnade? dom säljer nya datorer som gått ur sortimentet står det ju. Kan va upp till 12 månader gammal modell.. Ibland säljer dom även begagnade, men då står det ju. När ja läste inläggen här börja ja känna mig lurad, beställde en dator o dom skickade en begagnad (vilket den inte ska vara enligt dom). väntar på att dom ska höra av sig, så jag får den utbytt. 12 timmars svarstid..., men har inte fått svar ännu efter 2 dygn. Har ringt o stött på..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joas1313
Morango: Vadå begagnade? dom säljer nya datorer som gått ur sortimentet står det ju. Kan va upp till 12 månader gammal modell.. Ibland säljer dom även begagnade, men då står det ju. När ja läste inläggen här börja ja känna mig lurad, beställde en dator o dom skickade en begagnad (vilket den inte ska vara enligt dom). väntar på att dom ska höra av sig, så jag får den utbytt. 12 timmars svarstid..., men har inte fått svar ännu efter 2 dygn. Har ringt o stött på..

Vad var det jag sa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joas1313
Morango: Vadå begagnade? dom säljer nya datorer som gått ur sortimentet står det ju. Kan va upp till 12 månader gammal modell.. Ibland säljer dom även begagnade, men då står det ju. När ja läste inläggen här börja ja känna mig lurad, beställde en dator o dom skickade en begagnad (vilket den inte ska vara enligt dom). väntar på att dom ska höra av sig, så jag får den utbytt. 12 timmars svarstid..., men har inte fått svar ännu efter 2 dygn. Har ringt o stött på..

Ska tillägga att jag returnerade datorn och fick pengarna tillbaka utan problem. Däremot har jag inte fått fraktavgiften tillbaka med hänvisning att det inte var ngt fel på produkten. Att datorn sedan var begagnad trots att det inte nämndes i produktbeskrivning borde jag tydligen ha förstått :S

Permalänk

Svar från butik

Hej

Sprang på denna tråd och tänkte göra en snabb sammanfattning av vilka vi är, varför vi utger oss för att vara billiga och varför ni kan lita på oss!

Vi kan alltid slå storbolagens priser då vi arbetar med att ta in marknadens överskott till reducerade priser. Vi driver vårt företag likt netonnet i lager utanför storstad och har hämtbutik i Lund. Så ofta vi kan jämför vi våra priser mot konkurrenterna och ser till att alltid vara billigast. Skulle ni mot förmodan hitta en dyrare produkt hos oss vilket är väldigt ovanligt mailar ni bara vårt kundcenter så får ni en rabattcheck på mellanskillnaden + ytterliggare minst 20% av mellanskillnaden. Ytterst förmånlig prisgaranti med andra ord.

För er som kände er osäkra kan ni utan problem handla en produkt, få den levererad och bli fakturerad i efterhand! Riskfritt med andra ord!

### Jag vill uppmärksamma på att vi demomärker all produkter som ex. returnerats av kund på grund av öppetköp eller liknande. När vi väl säljer dessa har de passerat ett kvalitativt test för att säkerhetsställa nyskick och levereras även med full fabriksgaranti.

Vi erbjuder ytterliggare säkerhet genom 100% pixelgaranti på alla datorer kostnadsfritt på egen bekostnad!

Omdömen:
På vår hemsida www.billigteknik.se hittar ni omdömen från Prisjakt.se 9.48/10 samt Pricerunner.se 5/5 samt inlänkning till respektive site! Jämför gärna dessa omdömen mot storbolagen.
Tradera: http://www.tradera.com/MyTradera/Fee...?ftgnr=1192939
Ni kan även få information från ex www.allabolag.se. Sök "Billigteknik Sweden AB"

Jag vill poängtera att vår kundservice är utomordentligt bra och därav de höga omdömena. Vi följer inte storbolagens byråkratiska ramverk och har därmed en större möjlighet att ta tillbaka problem datorer och ersätta er med en ny, normalt inom 2-3 dagar, utan att ni direkt ska behöva skicka den till HP för X antal reparationer.

Ni är varm välkomna att höra av er till vår kundtjänst för produktfrågor! Telefonummer och e-mail finner ni på vår hemsida!

Trevlig dag
André Lövgren