varför suger jag på webbdesign? Hilfe!

Permalänk
Medlem

varför suger jag på webbdesign? Hilfe!

Jag kan koda på många olika språk, men det är en sak jag aldrig kan lära mig det är att jag absolut inte har någon artistisk sida...

kan jag få lite designtipps utav er?

argasidan - Samma som alla "Bikta dig"-klonerna men här ska man då skriva av sig sin ilska...

urlz: argasidan . com / beta

(lördag natt kommer man kunna klicka på länkarna)

Permalänk
Medlem

Håll det enkelt och linjärt om du känner att du inte har någon artistisk sida!

Bygg ett rutnät för dig själv och håll dig till samma proportioner överallt. Tänk på gyllene snittet, a förhåller sig till b på samma sätt som a+b förhåller sig till a, eller 8/5 = 13/8!

Eller, har jag skrivit rätt nu? Blir förvirrad nu när jag har kollat på wikipedia så jag säger rätt.
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Håll det enkelt och linjärt om du känner att du inte har någon artistisk sida!

Bygg ett rutnät för dig själv och håll dig till samma proportioner överallt. Tänk på gyllene snittet, a förhåller sig till b på samma sätt som a+b förhåller sig till a, eller 8/5 = 13/8!

Eller, har jag skrivit rätt nu? Blir förvirrad nu när jag har kollat på wikipedia så jag säger rätt.
//pscs3

Coolt att du nämner det gyllene snittet för det har jag faktiskt använt (hader+meny är 162 i höjd, som är uppdelat i header 100px + meny(main 38px + sub 24px= 62px). just nu ändrar jag cssen ganska mycket så jag har nog brutit dom marginalerna för tillfället...

Rutnät var ett jävligt bra tipps!

Permalänk
Hedersmedlem

Val av bättre topic nästa gång.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Val av bättre topic nästa gång.

möjligen...