Permalänk
Hedersmedlem

Hearts of Iron 3

Nu är klockan nästan 9:00 och spelet kommer finnas för nedladdning från GG så ni som missat köp!

http://www.gamersgate.com/DD-HOI3/hearts-of-iron-3

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Laddar ner för fullt! Men det är lite som sirap just nu, typ 200kbps
Så går det när hela världen ska ha ner det samtidigt...

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag sitter och läser på HOI3 forumet och det går livat till där. Jag har fått ner 35% nu så det är ut för att köpa gosaker till första spelet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag är på 80%... jobbigt att behöva vänta 10 minuter till innan man kan börja jobba på en world-conquest med Tyskarna

Permalänk
Hedersmedlem

66.6% för mig...Det är något speciellt att starta ett HOI spel för första gången och jag spelar alltid som Tyskland också. Tirpitz och Bismark är det först som hamnar i byggkön. Lustigt att första patchen fans ute före spelet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
66.6% för mig...Det är något speciellt att starta ett HOI spel för första gången och jag spelar alltid som Tyskland också. Tirpitz och Bismark är det först som hamnar i byggkön.

Neeeein!

Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Tss, Guderian fick inte kontrollen över tysklands tank-produktion/utformning av pansardivisioner osv förrens 1943 efter ha suttit utan jobb sen invasionen av Soviet!
Gott om tid att bygga BB's.
Nu ska jag installera, ses om ett par timmar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Neeeein!

Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian.

Jag håller mig till normal svårighetsgrad och då finns det lite över för Kriegsmarine också.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kan fylla på tråden lite.

Demo Länkar: http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?t=4157...
Manual: http://www.hoi3.com/hoi3_manual.pdf
Snabbstart Guide: http://www.hoi3.com/HOI3_Quickstartguide.pdf

Blev lite halvt besviken på demot eftersom dels att det inte flöt så bra och dels för att interfacen var ganska bedrövlig måste jag säga.
Dock så verkar demot vara grundat på Gold Edition och dem ska ju släppa en patch till spelet idag också som ska fixa lite små saker.

Hoppas att HOI3 också blir sönder moddat som HOI2
Började köra Vanilla igen för någon månad senast när dem nya beta patcherna kom med förbättrad AI osv.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Hedersmedlem

Patchen finns för nedladdning i supportdelen i forumet så fort man registrerat spelet. Moddar får vi nog se en hel del av och det är helt klart en stor tjusning med spelserien.

Uj!!! Det var en tuff inlärningskurva det här.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har spelat en stund nu och det är underbart...
Har man spelat demot och tyckte det var jobbigt att hoppa rakt in i kriget så är det lite behagligare att börja 36 och få arbeta lite i lugn och ro på sin OOB. Interfacet är inte lika jobbigt nu efter ett antal rundor, man får inse att det inte är HoI2, man lär sig ju.

Patchen finns redan ute och har man handlat på Gamersgate så är den redan "installerad".

Ah just det.. Registrerar man spelet på forumet så får man tillgång till en bättre "Strategy guide" som verkar riktigt bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
Har spelat en stund nu och det är underbart...
Har man spelat demot och tyckte det var jobbigt att hoppa rakt in i kriget så är det lite behagligare att börja 36 och få arbeta lite i lugn och ro på sin OOB. Interfacet är inte lika jobbigt nu efter ett antal rundor, man får inse att det inte är HoI2, man lär sig ju.

Patchen finns redan ute och har man handlat på Gamersgate så är den redan "installerad".

Ah just det.. Registrerar man spelet på forumet så får man tillgång till en bättre "Strategy guide" som verkar riktigt bra.

Så var det även när demot till Hoi2 kom ut och det tog mig ett par månader innan jag vågade köpa spelet så denna gång lät jag bli att testa demot.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Så var det även när demot till Hoi2 kom ut och det tog mig ett par månader innan jag vågade köpa spelet så denna gång lät jag bli att testa demot.

Det gjorde du nog rätt i, det var laggigt och hade en del buggar som redan är fixade i 1.1 updaten. Sen blev man direkt inkastad i krig mot Polen/Allies med 0 chans att ändra på organisationen av din arme. Var riktigt jobbigt när man inte hade någon koll på interface och så

Permalänk
Hedersmedlem

Nu börjar jag förstå systemet och trots allt känner man igen sig efter ett tag. Synd att menyerna blir så små och plottriga när jag kör i rätt upplösning för min skärm så jag sänkte upplösningen och det blev så mycket bättre.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Var hittar ni 1.1 patchen? på paradox hemsida står de att patchen kommer när den är färdig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ymer2
Var hittar ni 1.1 patchen? på paradox hemsida står de att patchen kommer när den är färdig

När du registrerat spelet så kommer det till några underforum när man är inloggad och i "HoI3 - Tech Support" finns en tråd med en länk.

Annars så har du direktlänken här.
http://www.gamersgate.com/eu3/hoi3/hoi3_1.1.exe

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Äsch, dumsnål som jag är så beställde jag det genom Direct2Drive istället för GG.. har inte fått börja ladda ner det än..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Hedersmedlem

Jag satt länge och väl och funderade mellan GameGate eller Steam då jag har flera spel på Steam men Steam skulle inte börja nedladdningen förrän i morgon så det blev GameGate.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Wohoo! nu har D2D vaknat.. om en halvtimme ska här härjas och invaderas!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fortfarande inte kommit någonstans då det är en mycket knepig konstruktion det här. Fast så är jag lite lat av mig och tar det lugnt...:D

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det ser onekligen ännu mera avancerat ut än den tidigare versionen.

Hm... kanske bäst att börja som USA ändå. Brukar vara svårt att klanta sig som dem.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Gud så störigt att Steam versionen släpps senare. Här sitter man o väntar, så ringer kompisen och berättar hur häftigt det är.. Eftersom han köpte via GG.

(ångest)

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

Spelet är verkligen ett rejäält steg framåt generellt, forskningen, enhetshirarkin, AI på det man inte vill greja med osv...

Ett steg tillbaka är dock att i produktionen så måste man ställa in hur mycket som ska till varje slider själv varje dag för att inte "förlora" industrikapacitet istället som i 2an där det var möjligt att ha automatik på det. Lite jobbigt arbete att utföra hela jäkla tiden. Hoppas de fixar det i 1.2 :<

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är imponerad av spelet i stort.
Är dock tvungen att stänga av mycket av effekterna konstigt nog för att det skall flytta lika bra som HOI2.
Dock så är en väldigt störande sak tydligen att reservdivisionernas inverkan på consumer goods är felräknad vilket gör att tex som USSR så har man inte råd att både försörja sina trupper och hålla sina invånare glada samtidigt :S
Jaja gubbarna på Paradox fixar det säkerligen snabbt med en till liten patch.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Måste säga att jag är imponerad av spelet i stort.
Är dock tvungen att stänga av mycket av effekterna konstigt nog för att det skall flytta lika bra som HOI2.
Dock så är en väldigt störande sak tydligen att reservdivisionernas inverkan på consumer goods är felräknad vilket gör att tex som USSR så har man inte råd att både försörja sina trupper och hålla sina invånare glada samtidigt :S
Jaja gubbarna på Paradox fixar det säkerligen snabbt med en till liten patch.

Ja verkligen, det där är inte så bra, även om det är samma för alla? Tydligen räknas brigaderna ihop fel, delar man på divisionerna så blir det "rätt" consumer goods- kostnad. Hmm, det blir ganska laggit efter en stund för min del, får starta om, verkar som det är något problem på vissa plattformar som skapar något minnesfel. Hoppas de kläcker fram 1.2 som fixar sånt smått asap, de har varit duktiga på det förut.

Permalänk
Hedersmedlem

Paradox sjukan tyvärr där man släpper igenom lite för mycket fel men som sagt de fixar till det värsta med tiden.

Det här räknefelet tycks röra alla divisioner så inte bara reservenheter. Har man divisioner med bara ett regemente blir det rätt men så fort man har fler multipliceras antal regementen med sig själv...2 räknas som 4, 3 räknas som 9 och 4 som 16...:)

Verkar även vara fel på pausfunktionen då spelet hade gått i gång i bakgrunden när jag var ute i Windows och spelet hade även låst sig när jag kom tillbaks efter några timmar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Blargh! Spelet vägrar starta i 2560x1600. En tredjedel av windows går ju sönder om jag kör fel upplösning på primärskärmen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Blargh! Spelet vägrar starta i 2560x1600. En tredjedel av windows går ju sönder om jag kör fel upplösning på primärskärmen.

Verkar som demot är buggat i den upplösningen, spelet kraschar för mig vid 'map properly initialised'.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Verkar som demot är buggat i den upplösningen, spelet kraschar för mig vid 'map properly initialised'.

Samma med full version, har jag konstaterat efter en genomgång på Paradox's forum.

Nåväl, får väl klara mig med en lägre upplösning tills vidare.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Samma med full version, har jag konstaterat efter en genomgång på Paradox's forum.

Nåväl, får väl klara mig med en lägre upplösning tills vidare.

Bah.. >_<

De har inte sagt nått om nån tidsram när de har åtgärdat problemet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"