Batman: Arkham Asylum demo släppt

Permalänk
Medlem

Batman: Arkham Asylum demo släppt

Permalänk

nån som har testat det ?

Är lite slö själv för att ladda ner demot och kolla.

Skulle vilja ha någons åsikt om det först

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd

Tar ju bara 8min att dra ner (torrent & 40/40 lina)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jävlar, 2GB DEMO? det verkar bli ett mycket stort spel då!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

fått hem det nu. men jag har inte hämtat mitt nya grafikkort än:(

Permalänk
Medlem

Spelade nyss demot till 360 och jag gillar det skarpt, känns väldigt fräsht och fint. Även de taktiska bitarna är så himla klockrena, sjukt roligt.

Ska spela PC-versionen nu så får vi se vilken retail-version det blir

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Ser helt okej ut, blir nog en trevligt spel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Provat både 360 och PC-versionen(med dator i sign, maxxat) nu.

Jag måste säga att 360-versionen är den bättre, detta spelet är aldeles för cinematiskt för att man ska sitta vid en dator för att uppleva det, en konsoll och TV med soffa är det bästa. Kontrollschemat känns klockrent för 360-versionen till skillnad mot PC-versionen när vissa saker känns lite för ologiskt.

Blir nog köp av 360-versionen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

En film med lite om extra godiset med PhysX;
http://www.youtube.com/watch?v=vINH6Z9kqgI&fmt=22

En del saker ser bra ut, dynamiska röken/ångan t.ex.

I övrigt är väldigt likt Wolverine? Det är en motor baserad på UE3 som används så vissa likheter lär det väl finnas pga det. Dock PG-nivå på fighterna (Wolverine var 18+ och blodigt som fan).

Permalänk
Medlem

Jävlar vad bra det var!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Är det någon story i det eller är det bara fighting rakt igenom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valpnos
Är det någon story i det eller är det bara fighting rakt igenom?

Story, smygande och fighting

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Mycket fint, passar beat em up så länge man gillar Batman franchise också..

Lite krävande dock, man behöver nog helst ett HD4xxx kort eller GT200 kort för flyt..

Permalänk
Medlem

Jag är så in i helvete glad över alla positiva kommentarer, för det är fan inte ofta det händer. Inte minst heller ett "film-spel". Men jag kände nog fan det på mig.. Såg mkt bra ut på filmklippen om spelet och jag var inte negativ en enda gång när jag såg det.. Det såg helt enkelt jävligt häftigt ut.

Nu har har jag tankat ner 360 demot och skall prova nu. Kommer med kommentarer sen.

Permalänk
Medlem

varför har dom inte användt heath ledgers joker? nu när warner bros. var inblandade det var ju dom som gjorde filmen.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för tipset, och jag blev verkligen positivt överraskad när jag såg att dom hade en torrent, och ännu gladare blev jag när jag såg att den var välseedad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Nu har har jag tankat ner 360 demot och skall prova nu. Kommer med kommentarer sen.

Om du gillar det, så prova även Wolverine (X-Men Origins). Det ska finnas som demo på 360 också.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var riktigt ballt, men fan va kort.. 2gb för 10min gameplay kanske.

Permalänk
Medlem

Testat PS3 versionen och det gillade jag.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det var helt ok...köper när priset går ner lite

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geist
varför har dom inte användt heath ledgers joker? nu när warner bros. var inblandade det var ju dom som gjorde filmen.

Jag tycker nog fasen tvärtom... Det är så här jag vill se joker... Riktigt läbbig form av ansiktet, mer som en saga, el som en seriekaraktär.

De två senaste batman filmerna och detta spelet är helt annorlunda och jag diggar det verkligen extremt att det blivit så. Nu är frågan, skall bara bara slå ihjäl massa psykfall o brottslingar inne i ett fängelse är kan man hoppa på hustaken och annat skojs i gotham city oxå? Antar att det sernare finns med i full versionen..

Anyways, detta blir ett garanterat K. Ö. P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jag tycker nog fasen tvärtom... Det är så här jag vill se joker... Riktigt läbbig form av ansiktet, mer som en saga, el som en seriekaraktär.

De två senaste batman filmerna och detta spelet är helt annorlunda och jag diggar det verkligen extremt att det blivit så. Nu är frågan, skall bara bara slå ihjäl massa psykfall o brottslingar inne i ett fängelse är kan man hoppa på hustaken och annat skojs i gotham city oxå? Antar att det sernare finns med i full versionen..

Anyways, detta blir ett garanterat K. Ö. P.

Håller med. Detta spel är ju mer inspererat av serientidningen än på de senaste filmerna som jag förstått det. Och röstskådespelarna för Batman, Jokern och Harley Quinn i spelet är de från Batman: The Animated Series. Hade förövrigt ingen anning om att det var Mark Hamill (Luke Skywalker) som spelade Jokern, låter inte direkt som honom

Hur som helst tycker det var riktigt härlig stämning i spelet så det här lär jag klart inhandla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geist
varför har dom inte användt heath ledgers joker? nu när warner bros. var inblandade det var ju dom som gjorde filmen.

Då spelet är byggt på serietidningarna och inte filmerna.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Plus att Heath är död (R.I.P Heathan) så hur skulle han kunna vara med i spelet? VA? VA?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Plus att Heath är död (R.I.P Heathan) så hur skulle han kunna vara med i spelet? VA? VA?

Precis, det skulle ju ta lite kål på den ikon som Heath Ledger målat upp ifall någon annan spelar honom [fel].

Demot var riktigt bra. Hade noll förväntningar på det här spelet men satan vad skönt det kändes att glida ner på en intet ont ananda buse för att sedan hoppa upp och vänta på att hans käre vän ska gå i samma fälla. Batman-Splinter Cell är vibbarna man får. Fast tjugo gånger enklare, vilket bassar bra i det här fallet. Blir nog ett köp vid release t.o.m

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Måste säga att bilden på Jokern när man installerar spelet är rätt creepy, drog upp installations rutan o fick lite kalla kårar när jag såg honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
luSAnouAFJs

Måste vara bland de första spelen PhysX inte bara ger bättre grafik men skönare motor också..oftast massa äckligt ljus som bländar.

Synd bara att min 8800GT inte får spelet att flyta med högre set + physX..

Permalänk
Medlem

Demon fryser, ljudet stannar i en kort, oändlig loop, och skärmen blir svart efter en stunds spelande.
Det verkar inte ha någon logisk koppling då det har hänt lite varstans, även i menyerna.
Inga andra spel är sådana här, systemet är stabilt i Orthos och Prime95.
Har testat att ominstallera spelet, fortfarande samma problem.

Någon som har någon idé?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att åtminstone en del av fördelarna med physx verkar lite "artificiella"?

Jag har t.ex spelat massor av spel där det funnits rök- och ångeffekter utan att behöva physx. Jag kan förstå att de kan vara mer avancerade med physx och att det skulle krävas lite mer prestanda för att rendera dem utan physx men att de försvinner helt?

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |