Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Förlorade på pokern idag igen. När man väl får något så ska kompisen ha bättre kort, så klart är det när man har färg som man förlorar stort

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Gjorde slut med flickvännen igår, känns inte så bra.
Vet att det kommer bli bättre i längen, då hon alltid gnällde som fan på mig, men just nu efteråt känns det ganska surt.

Men ändå är jag glad, för det är nu som det visar sig hur bra kompisar man har, och dom är fan underbara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Gjorde slut med flickvännen igår, känns inte så bra.
Vet att det kommer bli bättre i längen, då hon alltid gnällde som fan på mig, men just nu efteråt känns det ganska surt.

Men ändå är jag glad, för det är nu som det visar sig hur bra kompisar man har, och dom är fan underbara!

Damn vad hände? O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

@ Freddan; trist med tjejen, hoppas du repar dig och gött med polare som ställer upp.

Måndagar är fan den runkigaste dagen av dem alla! Jag har tappat bort mina nyklar, upptäckte när jag skulle köpa lunch att jag tappat mitt kontokort, min chef har sabbat ALLT jag jobbat upp och lagt fore cast på på jobbet innan jag gick på semester och lingonvecka hägrar. Det är dessutom måndag, jag har 126 fakturor att atterstera och jag bet mig precis i tungan. Men nu känns det lite, lite bättre efter att ha gnällt lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Damn vad hände? O.o

Larvgrejer, och har hållt på så ganska länge, så nu tog jag mig i kragen och gjorde det bästa för mig själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yess
@ Freddan; trist med tjejen, hoppas du repar dig och gött med polare som ställer upp.

Tack så mycket!
Jorå, känner mig mycket bättre idag, men det är klart det kommer kännas surt ibland.

Permalänk
Medlem

Själv har jag lite problem. Killarna på min gata som jag alltid varit vänner med har kommit ifrån mig. Det började i 7:an, dom väntade inte på mig efter gympalektionerna, dom väntade inte på mig efter maten osv. Dom lämnade mig på maten för dom skulle ner på skolan istället eller så. Dom är av typen "Jag är cool, kolla på mig, jag är coolast!" medans jag är typen" Ta livet som det kommer, var dig själv, gör vad du tycker". Numera är jag aldrig med dom på fritiden, har några shysta kompisar som går i min klass, men dom bor strax över en mil ifrån mig och det blir lite långt att åka t.ex. varje dag.
Har fortfarande en kompis kvar, som också försöker vara cool men har sina föräldrar som håller honom vettig. Han är just nu den enda jag känner att jag kan vara med på fritiden, och han är ju inte alltid hemma.

Vad fan ska jag göra? Leta reda på fler som är som mig? Njaa, bor i en by med 2500 invånare...
Hade jag haft moppe så hade jag kunna åkt till byarna runtomkring, men det går inte. Är 14 just nu, och kommer få vänta med EU-moppe tills jag är 16 och då går jag i 1:an i gymnasiet :S

Hur ska jag göra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Är 14 just nu, och kommer få vänta med EU-moppe tills jag är 16 och då går jag i 1:an i gymnasiet :S

Hur ska jag göra?

Vänta nu här, varför i hela friden skaru vänta tills du är 16 tills du kan köpa EU-moppe?
Hur som helst, köp en 30-moppe?
Måste du vänta tills du är 16, köp lätt MC!

Varför har du kommit ifrån kompisarna då?
Vad är det som gör att du har blivit "utanför"?

Vad gör dom som inte du gör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Vänta nu här, varför i hela friden skaru vänta tills du är 16 tills du kan köpa EU-moppe?
Hur som helst, köp en 30-moppe?
Måste du vänta tills du är 16, köp lätt MC!

Varför har du kommit ifrån kompisarna då?
Vad är det som gör att du har blivit "utanför"?

Vad gör dom som inte du gör?

Det kommer väl en ny lag nu i september eller när det är? 16 år samt körkort för eu-moppe.

30-moppe, vi får se ^^
Lätt MC blir för dyrt

Antar att jag kommit utanför för att jag inte är som alla andra. Jag har absolut inget intresse alls för mopeder, vilket mina kompisar har. Jag är mer intresserad av datorer, ljud osv. Vilket dom inte är det minsta intresserade i. Jag står för vem jag är och vad jag gillar, det har jag alltid gjort. Dom är inte sådana, dom är som andra vill att dom ska vara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Det kommer väl en ny lag nu i september eller när det är? 16 år samt körkort för eu-moppe.

Det är bara en myt, har mejlat till rikspolisstyrelsen om det hela, och det kommer ingen lag, inte i år iallafall.
Ska bara bli ett svårare prov för att ta eu-kort, men ingen åldersgräns på 16.

Okej, men visst, ni har inte samma intressen, men polare som polare?
Jag har intresset att bygga datorer, men jag är med mina polare som är ett år äldre och har moppar, utan probs?
Förstår att det är jobbigt för dig, men man kan inte alltid matcha alla intressen, om det nu är där skon klämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Gjorde slut med flickvännen igår, känns inte så bra.
Vet att det kommer bli bättre i längen, då hon alltid gnällde som fan på mig, men just nu efteråt känns det ganska surt.!

Been there, done that. Tjejer som gnäller är inget roligt. Men du kommer snart känna dig befriad

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bompan
Been there, done that. Tjejer som gnäller är inget roligt. Men du kommer snart känna dig befriad

Känns faktiskt lite befriad redan.

Gnällde om att man var själv med killkompisarna, gnällde hit och dit.
Tröttnar verkligen på det i slutänden.

Permalänk
Medlem

Re: Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Förhoppningsvist kommer detta inte resultera i ett flashback-liknande tråd men för sjutton det krävs ett sådant här med!

Är ni trötta på livet?
Har varit med om något som fått er att må dåligt?
Eller bara har tråkigt och vill skriva era tankar?
Då har ni kommit rätt!

Hoppas att det finns ett diskussionvärde i detta så att tråden inte låses dock.

Jag tar och börjar, ni får gärna kommentera om exakt vad som helst.
..."

Är för sjutton helt jävla trött på datornördar som sitter framför datorn och spelar dota/wow/whateverthefucktheywant 14 timmar om dagen, sen går och lägger sig, vaknar, och gör detta om och om igen tills de efter många år inser att livet inte går ut på att sitta framför en dator utan man måste lyfta på arslet då och då också. Är så trött på de för de sitter bakom sina jävla datorer och skriver kommentarer om andra människor på forum, youtube, twitter osv... och de bara MÅSTE kommentera om EXAKT ALLT för att de har rätt om EXAKT ALLT och de har ALL VÄRLDENS KUNSKAP enbart för att de tror på att det räcker med att ctrl+c & ctrl+v från wikipedia.

Är bara så trött!

Kunde fan inte säga det bättre själv!.
Folk borde skaffa lite självinsikt och inse att dom slänger bort sitt liv på skit!.

Att spela dator 14 timmar om dagen (repeat) gör inte någon människa gott!, och folk som har motargument mot det (Kolla på G-Crewsen) på dom större lanen, skulle ni vilja sluta som dom ?

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Får man skriva här om man är glad?

Permalänk

Självklart, behövs nån som är glad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Självklart, behövs nån som är glad!

Vad bra, då sätter jag igång!

Jag är faktiskt, hur konstigt det än låter riktigt glad att jag gjorde slut med min flickvän.
Har inte fattat förut hur mycket hon har strypt mig, och mitt sociala liv till annat folk.
Har redan nu en mycket bättre relation till mina killkompisar, efter bara några dagar.
Många tycker att jag har blivit mycket gladare av mig, vilket är skönt att höra och inte tvärtom.

Jag behöver inte hela tiden tänka "vad händer om jag gör såhär, kommer hon bli gnällig?"
Näej, det är en riktig befrielse faktiskt.

Sen är jag riktigt glad att jag har mina brorsor, (malte @swec är en av dom).
Dom ställer alltid upp och gör att jag mår mycket bättre.

Man har mycket bättre kompisar än vad man tror att man har, så det är verkligen inget man ska gå miste om.

Hädanefter kör jag på "Broes before hoes!"

Peace out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Vad bra, då sätter jag igång!

Jag är faktiskt, hur konstigt det än låter riktigt glad att jag gjorde slut med min flickvän.
Har inte fattat förut hur mycket hon har strypt mig, och mitt sociala liv till annat folk.
Har redan nu en mycket bättre relation till mina killkompisar, efter bara några dagar.
Många tycker att jag har blivit mycket gladare av mig, vilket är skönt att höra och inte tvärtom.

Jag behöver inte hela tiden tänka "vad händer om jag gör såhär, kommer hon bli gnällig?"
Näej, det är en riktig befrielse faktiskt.

Sen är jag riktigt glad att jag har mina brorsor, (malte @swec är en av dom).
Dom ställer alltid upp och gör att jag mår mycket bättre.

Man har mycket bättre kompisar än vad man tror att man har, så det är verkligen inget man ska gå miste om.

Hädanefter kör jag på "Broes before hoes!"

Peace out!

Jävligt skönt att höra grabben!

Been there done that!.. Det är fruktansvärt viktigt att man "möts på mitten" i ett förhållande och ofta känner vi killar oss strypta, medans tjejjerna inte tycker dom får någon uppmärksamhet.

Det är en fingerfin balans
Men vafan, att vara ungkarl har verkligen sina + det också, dock tror jag man mår allra bäst av att ha en riktigt bra tjejj (som jag äntligen lyckats hitta)

Men brudar, som inte låter en va med sina polare går bort dirr"!

Good luck chuck!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
Jävligt skönt att höra grabben!

Been there done that!.. Det är fruktansvärt viktigt att man "möts på mitten" i ett förhållande och ofta känner vi killar oss strypta, medans tjejjerna inte tycker dom får någon uppmärksamhet.

Det är en fingerfin balans
Men vafan, att vara ungkarl har verkligen sina + det också, dock tror jag man mår allra bäst av att ha en riktigt bra tjejj (som jag äntligen lyckats hitta)

Men brudar, som inte låter en va med sina polare går bort dirr"!

Good luck chuck!

Jo, och den där hårfina balansen är inte alltid så lätt att hitta..

" Nej, du får inte va med dom ikväll, för då blir jag sur på dig för att vi har bara vart varenda jävla dag i 1,5 år."
Lite så funkade hon, vilket inte är så kul...

Edit:
Nu är det bara kämpa för att hålla det här, och inte halka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Haha har en polare vars ex helt seriöst trodde han och jag höll på med varandra också... Vi fick knappt umgås. Tur nog bodde hon ett par mil härifrån Sorry för ot men var tvungen att skriva det

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Jo, och den där hårfina balansen är inte alltid så lätt att hitta..

" Nej, du får inte va med dom ikväll, för då blir jag sur på dig för att vi har bara vart varenda jävla dag i 1,5 år."
Lite så funkade hon, vilket inte är så kul...

Edit:
Nu är det bara kämpa för att hålla det här, och inte halka tillbaka.

Det värsta är endå inte när dom STRIKT förbjuder en, det är när dom säger

(Ja du gör vadfan du vill)
Och man ser,vet,känner att går man ut på krogen med polarna ikväll kommer jag ha en sur vildkatt hemma i 2-3 dagar haha

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Det är bara en myt, har mejlat till rikspolisstyrelsen om det hela, och det kommer ingen lag, inte i år iallafall.
Ska bara bli ett svårare prov för att ta eu-kort, men ingen åldersgräns på 16.

Okej, men visst, ni har inte samma intressen, men polare som polare?
Jag har intresset att bygga datorer, men jag är med mina polare som är ett år äldre och har moppar, utan probs?
Förstår att det är jobbigt för dig, men man kan inte alltid matcha alla intressen, om det nu är där skon klämmer.

Najs, då blir det till att ta över brorsan moppe sen då. Passar bra att han är 3 år äldre än mig

Och jag har alltid umgåtts med folk som är ett år äldre än mig. Hoppade upp en klass (1:an till 2:an) och har därför alltid umgåtts med äldre personer. Vissa stunder känner jag mig yngre, t.ex. nu. Antar att det är därför jag blir utstött nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Haha har en polare vars ex helt seriöst trodde han och jag höll på med varandra också... Vi fick knappt umgås. Tur nog bodde hon ett par mil härifrån Sorry för ot men var tvungen att skriva det

Sådär var det nu med mitt ex.
Åkte man och LANa en kväll med en killpolare så vart hon svartsjuk som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Sådär var det nu med mitt ex.
Åkte man och LANa en kväll med en killpolare så vart hon svartsjuk som fan.

Hon får väl hänga med då!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Hon får väl hänga med då!

Men det vill hon ju inte, det som var lite kul.
Fråga om hon ville med, men det ville hon inte, men hon vart likförbannat skitsur.

Permalänk
Medlem

För en gångs skull är jag glad och positiv. Har jobbat en hel del, ja för dom få som känner mig så vet dom om att jag är arbetsnarkoman, och gärna gör massa pass på olika avdelningar på dom två olika sjukhusen där jag jobbar.
Huvuddelen spenderar jag på akuten sedan -07.
Nu ska jag börja läsa igen, känns underbart att hårt slit och massa övertidstimmar gjort sig påminda av dom som bedömde att jag var kompetent nog att genomföra utbildningen hos FM. Goda referenser är guld värt.

Nu gör jag min 10 helg i rad, ja jag ljuger inte, tio helger har satt sina spår på psyket och nu lättas dom. Sporren att få läsa och att man verklig har kämpat för det som jag verkligen vill åt. Jag vill ha spänning och action, kanske är det därför jag har get allt för att framstå som arbetsvillig i alla väder. Även om det varit tufft ibland. Sett folk dö, allvarligt skadade i ens egen ålder och yngre. Övervakat/vådat diverse trafiktrauman. Sett familjer krossas.
Det har givetvis övervägande vart mycket lycka och glädje, men det är det tragiska som sätter sina spår när man är överarbetad.

För ett par veckor sedan var jag med om en ganska allvarlig trafikolycka. Det kunde gått käpprätt åt helvete. Väl inne på traumarummet sa kirugen att jag haft en jävla tur. Frontalkrock i 60 km/h obältad, att man inte fick ett subarach är ofattbart. Det ända som jag nu har är spänningar i ländrygg och halsrygg. Ja visst är det trevligt att få bli omhändertagen av sina arbetskamrater, NOT! Men alla var förstående, och har inte än märkt av ngt skitsnack, haha. Jag litar fullt på dom.
Snacka om pinsamhet till max, kände varenda en i hela ledet från ambulans/brandkår till avdelning där man lades in.

Nu är det slut med detta en tid framåt, man vet att nu skall man läsa till ngt som man kämpat länge för. Härligt! Lyckan är stor att få bryta sig hemifrån och träffa nya människor. Även om jag alltid är ngt reserverad och analyserar noga vem jag träffar.

Flickvännen min gjorde slut för ett par veckor sedan och man har kommit över detta. Ja det är tufft att håll i ngt som garanterat kommer gå i krass. Förhoppningsvis träffar man ngn som likasinnad är

ÄLSKAR LIVET, FAMILJEN och arbetskollegor/vänner.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX

ÄLSKAR LIVET, FAMILJEN och arbetskollegor/vänner.

Tänker börja med att gratta dig hehe:)

Nu.. Var lite smått förbannad tidigare men det löste sig hoppas jag på.
Igår så snackade man med tjejen i telefon men det sket ju sig, samtalet bröts, tydligen hade hon inte cash på telefon menmen

Blev kanske lite för mycket sex och relationssnack igår också så man kanske känner sig lite för glad

Vankas middag snart vad det verkar som och allt som allt mår jag bra och tja. im happy

Permalänk

Jag är så less på mina kompisar som bara satt och skratta åt mig när jag strulade med världens fulaste brud. NU är det slut på alkohol för mig på väldigt länge

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Jag är så less på mina kompisar som bara satt och skratta åt mig när jag strulade med världens fulaste brud. NU är det slut på alkohol för mig på väldigt länge

Gillar man inte det man ser då dricker man mer.
Lev efter motto:
"Fula kvinnor knullar bäst för dom vet inte när dom får kuk härnäst..."
Gå med i HFKK ( Hjälp Fula Kvinnor att få Kuk ), så är du en sann man!

Förlåt mitt inlägg som kan tolkas som oseriöst, men man skall inte hänga läpp för att man har korkade polare...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Just nu e jag fan inte så jävla glad som jag va innan......

Rätt upprörd/förbannad just nu menmen allt är väl åt helvete iaf så vadfan gör det här? .. *suck*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Jag är så less på mina kompisar som bara satt och skratta åt mig när jag strulade med världens fulaste brud. NU är det slut på alkohol för mig på väldigt länge

Alla har gjort det eller kommer att göra det, du är långt ifrån ensam

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90