Tradera annons. "min produkt trasig".

Permalänk
Medlem

Tradera annons. "min produkt trasig".

Det är altså inte en produkt jag har köpt utan en jag tänker sälja! Hade fått ett par helt ok bud så jag tänkte test starta burken som stått ett par veckor.

Den startade inte! Testade nytt nätagg och försökte med clear cmos/bios osv. Något har helt enkelt gått sönder i den. Moderkortet tror jag, men annonsen går ut om ett par timmar.

Tillägde:

OBS DATORN STARTAR INTE LÄNGRE, LÄGG INGA BUD.

Till annonsen.

Hur ska jag gå till väga för att vara schyst mot person som vinner budet? Känner mig helt rutten.

Permalänk

Så brukar folk skriva när de sålt varan på annat håll eller tycker buden är för låga, även om det inte är så i ditt fall. Du kan ju bara säga som det är till köparen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Det är altså inte en produkt jag har köpt utan en jag tänker sälja! Hade fått ett par helt ok bud så jag tänkte test starta burken som stått ett par veckor.

Den startade inte! Testade nytt nätagg och försökte med clear cmos/bios osv. Något har helt enkelt gått sönder i den. Moderkortet tror jag, men annonsen går ut om ett par timmar.

Tillägde:

OBS DATORN STARTAR INTE LÄNGRE, LÄGG INGA BUD.

Till annonsen.

Hur ska jag gå till väga för att vara schyst mot person som vinner budet? Känner mig helt rutten.

Snacka med vinnaren och förklara läget. Han har ju inte förlorat något om han inte har betalat något. Det enda han kan förlora är om du skulle vara elak och ge en negativ feedback, men det hoppas jag att du inte gör.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag får väll helt enkelt ta en negativ feedback om han nu inte är schyst och förstår.

Det är trots allt mitt eget fel.

Permalänk
Avstängd

Bättre han vet det innan ni genomför affären, finns dom som kommer precis efter vunnen aktion och säger att den gick sönder eller inget alls.

Mina egna erfarenheter:

Compaq iPAQ 3780 = inget fel enligt texten.. efter = Den tar ingen laddning, batteri förmodligen död.. frågar om jag vill fortfarande ha den, JA... hör inte av sig längre.. Vet att gamla PDA/PPC har dåliga batterier, och lätt samt billigt att byta.

PS2 = läser inga skivor, det var ju bra att han skriver det. Sanningen= fanskapet är sönder chippat och går absolut inte laga.

Yopy 3500 Linux PDA = Dåligt batteri.. Helt okej, batterier går att byta.. Sanningen = Idioten har plockat ut batteriet OCH förstört den, inte nog med det utan han har lyckas dra loss kontakter och sladdar inne i PDA:n.. 3h koncentrerad lödning så får jag liv i den med en mobilbatteri, originalen hade ju en serie nummer man kan beställa ett nytt med.. det var en reva över den.

Men det finn ju positiva med, eller vad sägs om en knappt använde Archos 400 AV (Audio/Video Recorder) för lustiga 600kr då en sprillans ny gick på ca 4000kr just då.. den skulle vara trasig enligt säljaren, var bara att uppdatera mjukvaran och formatera så fungerade den felfritt.

Sorry för OffTopic

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det löste sig fick mail just när jag skulle kontakta han. Tur att det finns trevligt folk!

Det som är synd är att det var en så dyr annons det bara gick få :S