Logitech lanserar Wireless Desktop MK 700

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar Wireless Desktop MK 700

Ett nytt paket med tangentbord och mus från Logitech bjuder på finesser som inbyggd LCD-display och kryptering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Enligt:

http://www.engadget.com/2009/08/12/logitech-wireless-desktop-...

Så är räckvidden "30 feet" alltså 10meter, och inte 30meter som det står i artikeln.

Permalänk
Medlem

Jag undrade när detta skulle komma.
Krypterade tangentslag är väl grymt intressant för den paranoida datanörden.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sockmonkey
Enligt:

http://www.engadget.com/2009/08/12/logitech-wireless-desktop-...

Så är räckvidden "30 feet" alltså 10meter, och inte 30meter som det står i artikeln.

Även enligt logitech.com:

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard_mice_com...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag undrade när detta skulle komma.
Krypterade tangentslag är väl grymt intressant för den paranoida datanörden.

Krypterat har funnis länge, har t.om de på mitt gamla Logitech ex 100.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag undrade när detta skulle komma.
Krypterade tangentslag är väl grymt intressant för den paranoida datanörden.

Förstår inte hur man kan ha gjort tangentbord utan kryptering. Det måste väl vara standard, bara att ingen tänkt på att marknadsföra det innan?

Annars blir man ju lite mörkrädd.

Permalänk
Medlem

Hehe, coolt med kryptering, borde väl finnas några paranoida nissar som gillar trådlöst och tror att någon inom 10 meters radie sitter och försöker avlyssna signalerna från hans tangentbord för att lägga vantarna på hans wow-acc el.dyl

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crieep
Hehe, coolt med kryptering, borde väl finnas några paranoida nissar som gillar trådlöst och tror att någon inom 10 meters radie sitter och försöker avlyssna signalerna från hans tangentbord för att lägga vantarna på hans wow-acc el.dyl

Knappast att vara paranoid. Inom en 10 meters radie är sannolikheten hög att man har en scriptkidie som kan utnyttja ett okrypterat tangentbord till att keylogga. På så vis får personen ifråga tillgång till allt, från ditt bankkonto till ditt porrsurfande. Inte så kul.

Permalänk

Ser snyggt ut. Rätt ok pris med, så ett sånt kan det nog tänkas att man köper

Permalänk

Upp till 12 månaders batteritid på 2 AA!
När grejorna ligger oanvända och batteriet laddar ur naturligt?

Permalänk

Detta ska jag köpa direkt det kommer ut:) Om det inte blir för dyrt som det andra trådlösa med lcd display, mx 550

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Krypterat har funnis länge, har t.om de på mitt gamla Logitech ex 100.

Ok, hade ingen aning. Jag har aldrig tyckt om trådlöst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Förstår inte hur man kan ha gjort tangentbord utan kryptering. Det måste väl vara standard, bara att ingen tänkt på att marknadsföra det innan?

Annars blir man ju lite mörkrädd.

Jag har aldrig tänkt tanken på att kryptera det trådlösa, men när man nu hör om det så låter det ju som en självklarhet. Precis som WLAN. Obrukbart annars.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Knappast att vara paranoid. Inom en 10 meters radie är sannolikheten hög att man har en scriptkidie som kan utnyttja ett okrypterat tangentbord till att keylogga. På så vis får personen ifråga tillgång till allt, från ditt bankkonto till ditt porrsurfande. Inte så kul.

Har fan inte tänkt tanken! Har trådlöst tangentbord...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Shize, 12 månader batteritid! Är dock inget fan av trådlöst så jag står nog över.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Förstår inte hur man kan ha gjort tangentbord utan kryptering. Det måste väl vara standard, bara att ingen tänkt på att marknadsföra det innan?

Annars blir man ju lite mörkrädd.

När polarens batterier i hans gamla tangentbord så fick han in grannens inslag i lägenheten ovanför honom. Den 16åriga dottern som satt och skrev snuskiga saker på msn.

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk

Varför har dom färgat en knapp orange?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag undrade när detta skulle komma.
Krypterade tangentslag är väl grymt intressant för den paranoida datanörden.

Har funnits länge. Mitt Logitech EX 110 är krypterat...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradoxnode
Varför har dom färgat en knapp orange?

Är även oranga ikoner på F1-F12 te.x. Håller du in oranga tamgenten (där högra windows tangenten sitter) så får F tangenterna andra funktioner, typ öppna webläsare och höja/sänka volymen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Är även oranga ikoner på F1-F12 te.x. Håller du in oranga tamgenten (där högra windows tangenten sitter) så får F tangenterna andra funktioner, typ öppna webläsare och höja/sänka volymen.

I vanliga fall sitter ju högermusklicksknappen där. Sitter med ett Logitech-tgb just nu som har en liknande lösning, högermusklicksknappen har flyttats till fn+print screen, sjukt otillgängligt. Får mig att undra om jag är ensam i världen om att använda den knappen flitigt, t.ex. för att rättstava ord som spell checkern reagerar på.

Är det verkligen så? Tragiskt att alla är så sjukt ineffektiva tajpare att till och med Logitech ändrar sin tgb-layout till det sämre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag undrade när detta skulle komma.
Krypterade tangentslag är väl grymt intressant för den paranoida datanörden.

Eller lokaler där flera småföretag sitter mem. i knät på varandra i alla 3 dimensioner, troligtvis flera med logitechprylar. Speciellt om man hanterar kunddata, det brukar vara poppis om inte allt som knappas på tangentbord inom 25m är fritt fram för alla att logga och använda.

Så det är inte så teknikintrovert som det kan tyckas.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|