Permalänk
Avstängd

Hur låter detta i era öron

Leker lite i FL studio och har fastnat lite eftersom det är så klurigt att komma på mer

untitled.mp3

Vet att den är seg men jag gillar sånt. Lugn och djup musik är bra. Dock är den kanske rätt så osammanhängande...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Brownian-style Låter inte riktigt harmoniskt vid 0:14 - 0:16. Lägg på bom-tss-bom-tss så finns det säkert en hel drös som kommer ta det till sig.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ja, osammanhängande skulle jag också säga. Jag hade svårt att placera den. När det dök upp reklam med ett par bröst på nedladdningssidan så tittade jag mer på dme än lyssnade på låten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
Ja, osammanhängande skulle jag också säga. Jag hade svårt att placera den. När det dök upp reklam med ett par bröst på nedladdningssidan så tittade jag mer på dme än lyssnade på låten.

Rackarns då haha

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

vad är det för musikstil? klassisk barock, pop eller rock?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
vad är det för musikstil? klassisk barock, pop eller rock?

Death Metall, hör väl vem som helst? -.-

Permalänk
Medlem

Det låter tyvärr fördjävligt. Och det säger jag inte för att vara taskig.
Men tycker du att det är skoj att sitta och musisera så ska du absolut göra det och vips kanske du är nästa stora kompositören

Permalänk

Början är bra men sen ballar det ur , men diggar stilen helt. Känns lite som musiken i runescape som man spelade i mellanstadiet.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Death Metall, hör väl vem som helst? -.-

Kanske han vill veta före han tar ner låten

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Låter som det är taget från aoe 1 eller 2:)

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem

tycker inte att midilåtar är speciellt roliga att lyssna på

Permalänk
Avstängd

H&s.mp3

Här är något annat påhittat + lite från heart and soul om den heter så

Såg nyss att man kan välja volym på olika spår och har inte gjort på denna så den låter också som en midi signal eller vad det kallas

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Death Metall, hör väl vem som helst? -.-

Nej, tyckte att det lät som klassisk musik men var inte säker.
Det var därför jag frågade för jag kunde inte avgöra själv...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Nej, tyckte att det lät som klassisk musik men var inte säker.
Det var därför jag frågade för jag kunde inte avgöra själv...

Jag har ingen aning, bara improviserat... Mer kassisk än DM ^^

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
H&s.mp3

Här är något annat påhittat + lite från heart and soul om den heter så

Såg nyss att man kan välja volym på olika spår och har inte gjort på denna så den låter också som en midi signal eller vad det kallas

den låter som improviserad chicagohouse från åttiotalet. potential men det behövs en hook i låten också.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
den låter som improviserad chicagohouse från åttiotalet. potential men det behövs en hook i låten också.

Vad behövs då för att få en hook då

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Vad behövs då för att få en hook då

lekfullhet.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
lekfullhet.

Håller på att lära mig FL studio så tips välkomnas

Gör en ny låt nu med lite sketchy ljud, hohoho, ska låna brors mikrofon sen och leka lite.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

http://www21.zippyshare.com/v/57691280/file.html

En sorglig låt.

Om ni hittar stora fel i ljud så säg till ^_^

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

för glad refräng för att vara en sorglig låt. fyll ut resten med lite mer komp.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

H&s.mp3 (inte samma som förut, eller jo fast omgjord)

Tips på hur jag kan få denna till runt 3 minuter?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
H&s.mp3 (inte samma som förut, eller jo fast omgjord)

Tips på hur jag kan få denna till runt 3 minuter?

bra!
du har nu grunden i låten. nu ska du komma på en slinga / melodi.
tänk ungefär som "blinka lilla stjärna". alltså något som man ska kunna sjunga till.

bassgången passade fint. ändra till ett annat ackord (passar inte in) vid 19 sekunder.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
bra!
du har nu grunden i låten. nu ska du komma på en slinga / melodi.
tänk ungefär som "blinka lilla stjärna". alltså något som man ska kunna sjunga till.

bassgången passade fint. ändra till ett annat ackord (passar inte in) vid 19 sekunder.

Men jag har ju snott den delen från en piano grej... borde vara rätt. <.<.

Fast den kanske inte passar att spelas om efter sig sj om det är det du menar

Men hur ska man dämpa basen och piano liret så man får in ännu en slinga melodi :/

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

I mina öron låter detta som att ett musikprogram med mer färdigt material, t.ex. Music Maker, skulle passa dig lite bättre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
I mina öron låter detta som att ett musikprogram med mer färdigt material, t.ex. Music Maker, skulle passa dig lite bättre.

Äsch... Tror jag har det där programmet fast något år gammalt, interfacet i det är hemskt om jag inte minns fel.

Det är ju just skapandet av eget material som är roligt, sen att det låter knas är en helt annan femma 8)

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ta bort det där "type your text here" ljudet

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

Förlåt allihopa men kan någon lyssna på denna?

HEARTOCH SJÄL.mp3

Tycker att den låter rätt så ok...

Sen kan ni slippa mig

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Förlåt allihopa men kan någon lyssna på denna?

HEARTOCH SJÄL.mp3

Tycker att den låter rätt så ok...

Sen kan ni slippa mig

Problemet för mig är nog att det hela är lite för slumpmässigt, det hela låter ungefär som när man sätter sig vid ett instrument och bara kör loss ett tokmedley för att man inte kom på något bättre att spela. Prova börja med en rytm, försök få trummorna att låta riktigt bra i en loop, därefter någon basslinga och sen melodin. Det låter mest som att du attackerar låten från melodin och låter allt annat än melodin bara vara en lite underlig biprodukt.

Börja med en bra grund innan du tar dig vidare till nästa steg. Även om du kommer på en rolig eller bra melodi så behöver du kunna stötta den med en god grund.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com