Lucid parar ihop Radeon och Geforce

Permalänk
Melding Plague

Lucid parar ihop Radeon och Geforce

Israeliska Lucid har utvecklat en krets som gör det möjligt för kombinera grafikkort från AMD och Nvidia i något som kan liknas vid Crossfire eller SLI. Nu avslöjas det första moderkortet med den nya kretsen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som krångel med drivare?

Permalänk
Medlem

Känns som ruskigt mycket krångel )

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

några dagar gammal nyhet, men coolt äre

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Funkar ens dubbla drivare i Vista?

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Minns för länge sen då många sa att detta var ett aprilskämt...men tji fick ni!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Om detta kommer funka, och hyfsat smidigt också.. då är det ju KANON! Så kan man få det bästa av två världar (DX10.1, physix och CUDA) på en och samma gång kanske

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

häftigt om det ger respektabel boost också

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om detta funkar bra så blir det moderkortsbyte sen. Då är man ju helt fri gällande grafikkort.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

kommer säkert vara ostabilt -.-

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk

så har hydran matrialiserat sig...det luktar stämning om det hela tycker jag, om det ger tilräckligt bra skalning så tror jag att grafe tilvärkanra inte kommer att gilla det..skulle vara lysande om det gav godkänd skalning, men tiden får utvisa om dom lyckas med drivisarna..

El Fluffo out

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Är faktiskt ganska ointresserad av hur långt tekniken har utvecklats just nu. Det viktigaste är att den har kommit ut och visar sig ha potential. Tror att det kan bli ett "måste" i framtiden att ha något liknande.

Permalänk
Medlem

Hoppas på de bästa... vore fett om man kunde se ATi accelererad grafik med Fungerande Cuda osv...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Ska bli kul att se om den verkligen skalar som lucid sagt, typ 90-100% prestanda?? Tvivlar på det, men som sagt, ska bli kul och se hur den funkar...

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Inaktiv

Om det skalar så jävla bra så vill jag ha ett moderkort med 20 pci-e portar!

Permalänk

Jag tycker som fluffmajster det kan bara vara en tidsfråga innan AMD och Nvidia börjar föra ljud om saken :/

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Jag tror på detta när jag faktiskt ser det in action.

Ställer mig i samma led som fluffen. Gladast över kretsen är nog överbetalda advokater. Nvidia/AMD lär nog inte vara jätte förtjusta i detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Jag tycker som fluffmajster det kan bara vara en tidsfråga innan AMD och Nvidia börjar föra ljud om saken :/

Lucid har skapat en egen krets och har säkerligen patent på det så lär inte vara mycket ATI och nVidia kan göra åt detta.

Permalänk

DEN MÅSTE KOMMA TILL AM3!!!!!!!!

för om den inte gör det så kommer amd få problem, då man kommer välja intel riggen för den möjligheten ist för processorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Jag tycker som fluffmajster det kan bara vara en tidsfråga innan AMD och Nvidia börjar föra ljud om saken :/

tror att det är intel som har skjutit till pengar och dom har säkert sätt till att Lucid kan göra detta helt legalt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Fan jag har väntat länge på det här!

Permalänk
Medlem

Fråga: rör det sig verkligen och "SLIfire/CrossSLI" eller vad man ska kalla det (som jag tycker det ser ut som att de flesta tror), eller är det inte bara att man ska kunna sätta in både ett Nvidia och ATi kort i samma dator och använda vardera kort för sig utan problem?

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om det faktiskt är så bra som tillverkaren själv säger. Sen kan man ju undra varför ingen annan gjort en liknande lösning tidigare, jag menar Crossfire och SLI har funnits ett bra tag? Kanske har man varit rädd för vad det kan leda till, som tidigare sagts så kan man ana att det kommer bli en rättssak av det hela om kretsen fungerar.

Permalänk
Medlem

Perfekt att detta kommer till P55 som man ändå tänkt skaffa

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hoppas på de bästa... vore fett om man kunde se ATi accelererad grafik med Fungerande Cuda osv...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av assskisser666
Ska bli kul att se om den verkligen skalar som lucid sagt, typ 90-100% prestanda?? Tvivlar på det, men som sagt, ska bli kul och se hur den funkar...

Det här är tankar som jag tänkte första gången jag hörde om Lucids hydra. Fast det känns ju som Lucids hydra funnits länge på pappret. Synd att jag ska börja pluggar annars det lätt nog blivit en hydra dator

Permalänk
Medlem

Går det att lägga in både ati och nvidia drivrutiner på samma dator?
Känns som man kommer få en del bsod's

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer säkert vara en del problem i början, men när det sedan är (nästan) felfritt kommer det antagligen vara riktigt nice
Synd att det kom såhär tidigt, det skulle kommit senare när min AM3 rigg var gammal ;).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant

Permalänk
Inaktiv

Jag ser verkligen ingen logik i detta. Drivrutinerna från dessa företag kommer knappast skaka hand för att ett random företag parar ihop hårdvara.

Permalänk
Medlem

så ett GTX 295 tillsammans med ett 4870x2 i SLIFire då typ, vore ju ganska najs !!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB