Tjejer som spelar - Era tankar/erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Tjejer som spelar - Era tankar/erfarenheter.

Vad är era tankar/erfarenheter av tjejer som spelar? Då menar jag inte som t.ex. Sims 2/3. Utan mer som åt FPS/MMO osv...

Jag fick mitt ex att skaffa Xbox 360, hon började spela WoW fast hon tvekade i början åt det spelet tills hon fastnade för spelet, och ibland satt vi och spelade tillsammans för att få hennes karaktär att gå upp i nivå. Har även hänt att hon har köpt spel åt mig, och jag har köpt spel åt henne. Sen har jag också en tjejkompis som är fotomodell som också spelar WoW och vi lanar ibland hemma hos mig med 3 tjejer (inkl. mitt ex) och spelar WoW.

Jag tror seriöst på att många tjejer spelar i smyg, men säger i sin umgängekrets att det är töntigt att spela.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Många tjejer spelar nog inte bara i smyg hehe, utan har det som ett fritidsintresse eller whatever:).

Är ju lite trevligt å se sin tjej spela samma spel som en själv^^. (även om det inte hänt än..)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Många tjejer spelar nog inte bara i smyg hehe, utan har det som ett fritidsintresse eller whatever:).

Är ju lite trevligt å se sin tjej spela samma spel som en själv^^. (även om det inte hänt än..)

jag spelar wow o har råkat träffa på en tjej , sluta med att vi bytte MSN och det va en pangbrud . En sån man tänker att hon spelar väl aldrig dator spel

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag spelar wow o har råkat träffa på en tjej , sluta med att vi bytte MSN och det va en pangbrud . En sån man tänker att hon spelar väl aldrig dator spel

Stämmer :P..

Pangbrudar spelar ju aldrig spel hehe.

Permalänk
Medlem

Spelar många mmorpg, dock inte wow. Men mina erfarenheter är att det är väldigt mycket tjejer som spelar i asien. Väldigt ofta jag hamnar i grind partyn med bara tjejer. Många av dem är också mammor som spelar medans barnen sover.

Vem vet kanske blir så h'ä'r också om ett decenium eller så...:P

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag och tjejen sätter oss med D2 och köra några Baalruns ibland, hon har bättre gubbar än jag, smäll mot egot hehe

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vore coolt om man hittar en snygg, shyst, rolig och snäll tjej som gillar att spela

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

r

Permalänk
Avstängd

från det ena till det andra. fanns det inte en tråd här på Sweclockers som handlade om en tjej som va kvinnlig mästare i counter strike

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det enda tjejen spelar är The Sims 3 och hon kör inte ens med snabbspolad hastighet, man somnar fan. =(

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

kul med tjejer som spelar. tvingade ett ex förut att spela cs och använda ventrilo

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll hur tjejer tänker om spel?

Visst.. det är inte vanligt att tjejer spelar men tror dom inte tänker så mycket utan bara spelar som vilken person som helst?

Permalänk
Medlem

Jo, hon som är omtalad i "Vackra Kvinnor" tråden spelar spel såsom CS och så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hitta min tjej i ett klanforum för rtcw

Tänker precis som Ludd3. Förstår inte riktigt varför vissa gör så stor sak över om de är en tjej som lirar. De är iallafall bara ett namn på en skärm som ser exakt ut som din. Begreppet "hans" å "hennes" känns väldigt förlegat, skulle gissa på att runt om i landet sitter de tjejer å lirar som du inte har en aning om för dom gör precis de som du gör: lirar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vore coolt om man hittar en snygg, shyst, rolig och snäll tjej som gillar att spela

Min får du inte

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

har väl spelat cs med endel tjejer men övriga spel kanske det inte är lika vanligt att dom spelar förutom the sims serien då

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
har väl spelat cs med endel tjejer men övriga spel kanske det inte är lika vanligt att dom spelar förutom the sims serien då

Som ja sa, de är de säkert de är bara de att du inte märker de. CS handlar om pengar, där de är lika viktigt att va bra som att synas för att få sponsring etc. Ett bevis på detta är Gigabytes gaming girl". Där har du ett antal "fjortisposér", allt för å synas för att ha chans på de turnerings pengar som finns.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Önskar man kunde hitta sig en gamerflicka ;/ Det tillhör ju inte vanligheterna dock.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Önskar man kunde hitta sig en gamerflicka

Ja, va kul man skulle kunna ha tillsammans på kvällarna då

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Ja, va kul man skulle kunna ha tillsammans på kvällarna då

Vad säger du pöjk?

På DAGARNA! på DAGARNA!

På kvällarna så blir det en annan form av.... underhållning!

Disneydags! kl 1800!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vad säger du pöjk?

På DAGARNA! på DAGARNA!

På kvällarna så blir det en annan form av.... underhållning!

Disneydags! kl 1800!

Ja, det är då man börjar grinda guld för nästa dags raidande!

Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, det är då man börjar grinda guld för nästa dags raidande!

Eller?

Man kan väl... blanda kanske?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

finns rätt många tjejjer å kvinnor i comunityn jag e med i de har varit utspridda över olika spel och nu vet jag bara om de 5-6 som spelar wow

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"