CounterStrike Source Connection Problems

Permalänk

CounterStrike Source Connection Problems

Hej!

Det är såhär att jag har kunnat spela; CounterStrike 1.6, Condition Zero, och Source utan problem tidigare. Men nu så fungerar 1.6 och Cz problemfritt medan css inte fungerar alls. Problemet med css är att när jag startar spelet så kan jag inte connecta till någon server alls. När jag söker efter servers på "Internet" i spelet så står det något i stil med; "Could not contact to master game list". Jag kan inte heller skapa en egen server för att spela mot bots, då står det; "Connection failed after 4 retries". Om jag hittar en server/IP på internet och försöker connecta genom konsollen så står det likadant; "Connection failed after 4 retries".

Css har alltid varit lite konstigt för mig, ibland har friends eller favorit listan varit oåtkomlig eller så kan jag inte hitta servers genom "Internet" i spelet. men det har alltid gått o spela, på ett eller annat sätt. I värsta fall offline mot bots, men som sagt, nu fungerar inget alls.

Jag har installerat om css, jag har till och med installerat om hela steam och raderat hela Valve-mapen. För att sedan försöka starta det men tyvärr med samma problem.

Jag har inte bytt router sedan det fungerade senast, jag har endast formaterat om datorn, vilket knappast kan påverka detta?

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med det här, jag ser fram emot att kunna spela css igen, tack på förhand !

/ Fredrik

Permalänk
Medlem

Hey! Jag hade samma problem för ett par dagar sedan. Jag sökte runt på google och hittade ett program som heter HLSW, man startar programmet så kan man hitta servers till alla Steam spel. Du följer länken; http://www.hlsw.org/ och sedan laddar du ner det. Intallerar, fixar ett konto och connectar. Jag använder det just nu för det funkar fortfarande inte för mig, tycker det är mycket smidigare än in-game Steam connecting grejen. Nu måste jag dra, om du får några problem så är det bara att PM;a eller skriva i tråden.

//Z

Permalänk

Okej gött ! . Men jag kan inte connecta till någon server alls, hur som helst, även om jag hittar en server/IP-adress och connectar så står det "Connection Failed after 4 retries". Men kan det vara så att detta programmet fixar det med, kan det vara så att det programmet gör så att jag kan connecta!? Det är värt ett försök, tack för hjälpen hitills !

Permalänk

Funkar ej :S