Permalänk
Medlem

Section 8-betan

Hittade ingen tråd så skapar en nu. Ja, denna tråd handlar som sagt om section 8. Det är ett first person shooter som utspelar sig i framtiden. Release hösten 09.
Hemsida: http://www.joinsection8.com/uk/

Info från hemsidan:

Section 8 is a large-scale, sci-fi first person shooter where fast-paced action meets military strategy in the far reaches of the galaxy. Join the epic battle between the 8th Armored Infantry and the Arm of Orion bytaking part in fierce squad-based combat across majestic alien worlds.

Choose the experience you want to play by customizing your own equipment loadouts, and dynamically manipulate the flow of combat with on-demand vehicle requisitions, strategic asset deliveries, Dynamic Combat Missions, and the ability to drop anywhere on the battlefield from 15,000 feet above.

On a completely player-driven and dynamic battlefield, no two games of Section 8
will ever play the same.

Ladda ner betan på fileplanet.com
Om du gillar spel som unreal tournament och sci fi shooters, så rekommenderar jag att testa betan.

Trailers:

http://www.gametrailers.com/video/official-trailer-section-8/...

http://www.gametrailers.com/video/violence-trailer-section-8/...

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Entusiast

Påminner lite väl mycket om Halo eller? Hm, är väl värt å testa iaf..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Påminner lite väl mycket om Halo eller? Hm, är väl värt å testa iaf..

Belive me, det är inte som Halo. Helt andra vapen, annat system för spawn. Olika uppgifter online som laget ska göra. Man kan ha mechs. Man kubbar mycket fort och man har jetpack. Enda likheten me Halo är väll att båda är sci-fi fps.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Keeper of Traditions

tankar också betan, ska bli kul att testa... trailern verkade ju fräck i alla fall

jippie, jetpacks!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast

Spel med CGI som trailer brukar inte vara något vidare.... lite som att man har något att dölja

Såg iaf den andra ingame trailern och den var inte riktigt så trevlig, möjligt att det är skoj i några veckor om det har ett bra levelsystem dock, utan det så känns det som att det är kört

Men men, jag provar betan och hoppas på att ha fel

Minns när man såg trailers på Mass Effect, det var ingame och man trodde nästan att det var CGI, av DET blev man grymt sugen

Permalänk
Medlem

Vad betyder CGI?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Jävligt roligt men en aning innehållsfattigt just nu. Känns som att turretsen är väldigt underpowered också.

Dock så kommer det väl ändras en hel. Man kan inte klaga på det grafiska heller, första gången man spawnar är det lite "WTF"-känsla, ni som prövat fattar.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Men om turretsen hade varit för bra, hade man inte kunnat storma andra lagets baser. Lite starkare kan dom va, men inte mycket. Bra att man kan kombinera olika vapen och armor upgrades också.
Hoppas dom finslipar grafiken till release.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Vad betyder CGI?

CGI står för Computer-generated imagery, vilket innebär de flesta intron och trailers för spel (och i vissa fall filmer). Liknas väl bäst vid vad man förr kallade för filmsekvenser, ofta renderat med betydligt bättre grafik än den som används när du spelar spelet i fråga.

Permalänk
Medlem

Tack, då vet jag.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Sötast

Min uppfattning av Section-8 ?

"Meh"

Jag spelade i 30! minuter.

Efter det så var jag den bästa spelaren på det blåa laget.....
Kändes otroligt... segt och trist och repetivt, speciellt spawn var znooooz.....

Vet inte, kanske är lite rå review efter 30 min, men det kändes inget vidare iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Min uppfattning av Section-8 ?

"Meh"

Jag spelade i 30! minuter.

Efter det så var jag den bästa spelaren på det blåa laget.....
Kändes otroligt... segt och trist och repetivt, speciellt spawn var znooooz.....

Vet inte, kanske är lite rå review efter 30 min, men det kändes inget vidare iaf.

Ja det är ju många noobs nu som kör nu då det är beta, så det är inte så svårt. Men om de andra laget kommer med 2 mechs mot en, så är man körd. Från början pallade jag inte köra, men sen blev det mycket bättre när jag lärde mig hur allt fungerade. Jag gjorde min egna klass osv.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Keeper of Traditions

tankningen går så otroligt långsamt... vill pröva nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Min uppfattning av Section-8 ?

"Meh"

Jag spelade i 30! minuter.

Efter det så var jag den bästa spelaren på det blåa laget.....
Kändes otroligt... segt och trist och repetivt, speciellt spawn var znooooz.....

Vet inte, kanske är lite rå review efter 30 min, men det kändes inget vidare iaf.

Den reaktionen har jag haft många gånger, sen har det visat sig att spelet faktiskt har varit riktigt roligt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Belive me, det är inte som Halo. Helt andra vapen, annat system för spawn. Olika uppgifter online som laget ska göra. Man kan ha mechs. Man kubbar mycket fort och man har jetpack. Enda likheten me Halo är väll att båda är sci-fi fps.

Du har säkert rätt, men av trailern att dömma så såg alla ut som master chief haha.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Har inte lyckats få igång antialiasing.

NVIDIAs kontrollpanel är mitt sätt att köra igång det på, men det verkar inte ta.

Verkar vara ganska lättviktig när det gäller prestandakrav. Jag kör detaljnivåer på max och 1920x1200 på mitt 8800GTX och det känns som om jag ligger över 50 FPS hela tiden.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Inte direkt "min typ av spel" men det såg ju helt okej ut.
Hoppas det kommer en demo på Xbox Live

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar anti aliasing sen då vid release. Om detta släpps september nån gång köper jag, men sen kommer ju modern warfare 2, så då lär man ju köra de som fan också. Men skolan går före

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
tankningen går så otroligt långsamt... vill pröva nu!

Den reaktionen har jag haft många gånger, sen har det visat sig att spelet faktiskt har varit riktigt roligt

Skit i Failplanet.

Först väntar man i 20 min kö (20 min.... = 3 timmar)
Efter det får man en download på 250KB/s

Tanka från alternativ källa istället, 0 min KÖ och flera MB/s ner.

Permalänk
Medlem

Fileplanet suxar, stod 20 minuter fö mig i 2,5 timmar-.-
Men sen så kom jag upp i en 1-2 mb/s, men köandet är pain...

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

vad menar de med unique nick när man startar spelet? har testat allt...
betanyckeln tog den emot utan problem men nu jävlas den...

EDIT: My bad... man måste ha internet för att spelet ska kunna logga in, iaf enligt timegate. och den jävla usb dongeln vill inte funka... (Netgear+windows 7= fail)

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
vad menar de med unique nick när man startar spelet? har testat allt...
betanyckeln tog den emot utan problem men nu jävlas den...

EDIT: My bad... man måste ha internet för att spelet ska kunna logga in, iaf enligt timegate. och den jävla usb dongeln vill inte funka... (Netgear+windows 7= fail)

Hur kunde du ladda ner om du inte har internet?^^

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Hur kunde du ladda ner om du inte har internet?^^

laddade ner på bärbara och flyttade över med usbminne.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
laddade ner på bärbara och flyttade över med usbminne.

Ja du menar zååå!

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Någon som hittar några servrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
Någon som hittar några servrar?

Jöpp. Om du inte hittar så stäng bara av och sätt på, sen borde det funka^^

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Ett spel som erbjuder någon typ form "aim-lock" kan inte bli ett bra spel.
Men Section8 utöver det var riktigt ballt, men aim-lock som sagt förstörde hela spelet.

Permalänk
Medlem

bara beta... kanske hinner tas bort innan RTM alternativt kanske bara finns till singleplayer.. eller nåt

Permalänk
Medlem

Det är dock svårt att sikta utan aim lock, så dom ville nog att striderna skulle bli kortare. Annars hade dom ju varit för långa.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

inte så dumt ändå... lite Tribes2-känsla över det hela... 12098789 gånger bättre än alien arena iallafall, fastän det känns lite opolerat än.

Permalänk
Medlem

Nån som vet release datum?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4