Ny design på min officiella hemsida

Permalänk

Ny design på min officiella hemsida

Hej folks!

Hoppas inte detta räknas som reklam bara, är inte syftet!

Jag ser att väldigt mycket besökare in till min sida (skoj som tusan) kommer härifrån och det är mycket återkommande besökare. Jag ville bara uppdatera er med att jag har kodat om hemsidan med ny design!

Den är inte 100% klar men fungerar att surfa på och lyssna lite på musik.

Hoppas ni gillar den.

Albin Ndoja | Homepage

Ciao A

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag gillar det:)

Finns lite småtskit i Chrome för mig bara.

"Downloads" fliken, den stora texten går i varandra och se lite för stor/fet ut.

Sen vet jag inte riktigt om "Main Menu" är rätt placerad till höger bland de andra rutorna :p.

(tänkte om du inte var medveten om det bara:)).
I övrigt ser det sjysst ut (Y).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jag gillar det:)

Finns lite småtskit i Chrome för mig bara.

"Downloads" fliken, den stora texten går i varandra och se lite för stor/fet ut.

Sen vet jag inte riktigt om "Main Menu" är rätt placerad till höger bland de andra rutorna :p.

(tänkte om du inte var medveten om det bara:)).
I övrigt ser det sjysst ut (Y).

Thanks.

Well, im a rookie on everything what building hompages mean. Men jag gör så gott jag kan.

Jag har suttit med joomla nu i två dagar på jobbet och skruvat på min hemsida som test objekt och detta har blivit resultatet hittils.

Att texten är fet under "downloads" vet jag men vet ej hur jag får bort den. Under de andra top menyerna hade jag likadan text men de gick enkelt att få bort, vet ej varför det inte fungerar med "downloads" menyn.

Main meny vet jag inte hur jag skall bära mig åt med. Kanske någon som kan hjälpa mig?

Tack!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Den sjätte bilden i fotogalleriet verkar strula.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag gillar den, ser proffsig ut.

Första och enda grejen jag reagerade på (såhär innan man ska sova) var att mikrofonen ser ut att vara kopierad enbart som utfyllnad. Det syns extra noga om man märker att lens flaren är kapad på kopia 2 och 3. Då är det bättre att bara ha en st bild av den och göra någon effekt vid sidan om eller bara ha det tomt. Man märker fort vad som är en utfyllnad och då är white space behagligare

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det ser okej ut, men upplägget med meny, header osv på "rad" känns lite tråkigt. En hemsida behöver inte se ut som en hemsida, särskilt inte till en artist/sångare

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenka27
Den sjätte bilden i fotogalleriet verkar strula.

Vet, vet ej varför dock. :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Snyggt! Jag gillar den, ser proffsig ut.

Första och enda grejen jag reagerade på (såhär innan man ska sova) var att mikrofonen ser ut att vara kopierad enbart som utfyllnad. Det syns extra noga om man märker att lens flaren är kapad på kopia 2 och 3. Då är det bättre att bara ha en st bild av den och göra någon effekt vid sidan om eller bara ha det tomt. Man märker fort vad som är en utfyllnad och då är white space behagligare

Tack först och främst.

Jag håller med dig angående mikrofonerna. Det är endast en utfyllnad till det jag har kommit på bättre. Jag är inte så duktig med photoshop, men någonting kommer jag att skrapa fram.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Det ser okej ut, men upplägget med meny, header osv på "rad" känns lite tråkigt. En hemsida behöver inte se ut som en hemsida, särskilt inte till en artist/sångare

Det är nog sant. Jag känner dock att sidan har fått sig ett stort lyft mot tidigare sida. Jag är fortfarande nybörjare i joomla. Detta är faktiskt den första hemsidan jag själv gör. Men jag skall tänka på det.

Så här såg min förra sida ut

Har ni idér, tips eller vill hjälpa så är ni mer än välkomna. Jag kan tilldela användaruppgifter ifall ni vill ändra, ta bort, lägga till i så fall.
Har ni även tips om Extensions så bring it.

Jag hade velat ha något bra SEO verktyg (kan en del om SEO), just för att slippa massor med manuellt arbete.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Är det jag som är dum? Står under din biografi att du började rappa i gymnasiet och att du gjorde det i 6 år men att när du var 19 så började du med coverlåtar. Du höll alltså på med rappen samtidigt som du gjorde annan musik. Det verkar lite otydligt

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Är det jag som är dum? Står under din biografi att du började rappa i gymnasiet och att du gjorde det i 6 år men att när du var 19 så började du med coverlåtar. Du höll alltså på med rappen samtidigt som du gjorde annan musik. Det verkar lite otydligt

Ja fast highschool kan vara från ålder 14 till 17 men jag har ändrat till junior high school för att göra det tydligare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag är dum! Står under din biografi att du började rappa i gymnasiet och att du gjorde det i 6 år och att när du var 19 så började du med coverlåtar. Du höll alltså på med rappen samtidigt som du gjorde annan musik. Det verkar lite väl tydligt, jag hängde inte med :q

Fixat.

<hr>
Anyhow..
Lagom bra sida, kommer inte ihåg eller besökte aldrig tidigare sida. Funkar i Opera och snäll mot smalband.

Aber doch! Was is das? Inga dawnlawds!? Roligaste fliken vilken sida det är gäller är död, det går inte an. Ge oss dina jewtube-videos i HD! Skärmskjut på dina inspelningar! Moar idolfoton!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Fixat.

<hr>
Anyhow..
Lagom bra sida, kommer inte ihåg eller besökte aldrig tidigare sida. Funkar i Opera och snäll mot smalband.
http://img406.imageshack.us/img406/3522/hoversnap320090815133...

Aber doch! Was is das? Inga dawnlawds!? Roligaste fliken vilken sida det är gäller är död, det går inte an. Ge oss dina jewtube-videos i HD! Skärmskjut på dina inspelningar! Moar idolfoton!

Jag vet inte hur jag lägger in länkar till mina låtar under "downloads". Kan du hjäpa mig kanske?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jag vet inte hur jag lägger in länkar till mina låtar under "downloads". Kan du hjäpa mig kanske?

Nu passar denna tråd eg bättre i forumdelen för digitalt skapande, speciellt då mina egna kunskaper inom webbdesign slutar strax efter syntaxen.
Om du får den flyttad så får du ju större spridning på din tråd inom själva sweclockers också

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Nu passar denna tråd eg bättre i forumdelen för digitalt skapande, speciellt då mina egna kunskaper inom webbdesign slutar strax efter syntaxen.
Om du får den flyttad så får du ju större spridning på din tråd inom själva sweclockers också

Sant, tack för hjälpen.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Snygg och ren. Enkel att manövrera.
Läskiga blå ögon på bilden av dig kanske...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Snygg och ren. Enkel att manövrera.
Läskiga blå ögon på bilden av dig kanske...

Hehe okej.

Tack!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Flyttad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
*Tråd Flyttad*

Thanks

Så, nu har jag ändrat bannern i alla fall. Jag tycker det ser lite bättre ut.

EDIT:

Bilderna fixade också så nu skall alla fungera.

Nu väntar jag bara på att få igång download funktionen i topmeny, vet ej hur dock. :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

gör hela top bannern klickbar istället för bara texten. Annars såg det bra ut, ngt stavfel i About-texten bara också.

Permalänk
Medlem

Tyvärr gillade inte jag sidan, känns mer som en klan sida för något spel, ex cs. Effekterna och upplägget av all information tycker jag bara känns konstig och inklämt. Ex main menyn ligger bland massa reklam och skit och känns svår att hitta, alltså man vet inte var man ska fästa blicken.

Om jag skulle varit du, så skulle jag satsa på en ljusare sida som är lite vänligare. Tycker även att knapparna är förstora.
Skulle hellre vilja se en mer 'platt' hemsida, utan 3d effekterna som påminner en om klan sidor.

Kanske tråkigt att höra nu när du precis släppt en ny layout, men hoppas du tar åt dig.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Tyvärr gillade inte jag sidan, känns mer som en klan sida för något spel, ex cs. Effekterna och upplägget av all information tycker jag bara känns konstig och inklämt. Ex main menyn ligger bland massa reklam och skit och känns svår att hitta, alltså man vet inte var man ska fästa blicken.

Om jag skulle varit du, så skulle jag satsa på en ljusare sida som är lite vänligare. Tycker även att knapparna är förstora.
Skulle hellre vilja se en mer 'platt' hemsida, utan 3d effekterna som påminner en om klan sidor.

Kanske tråkigt att höra nu när du precis släppt en ny layout, men hoppas du tar åt dig.

Hey,

Tack för din konstruktiva kritik. Bra att du påpekar det du gör. Dock är det ingenting jag kommer att ändra just nu, så vida jag inte hittar en template som är klockren.

De flesta som har sett sidan tycker den är helt okey. Jag styr hemsidan efter andra just nu. När många tycker som du kommer jag självklart att ändra sidan.

Den här sidan tror jag du tycker är snygg. Personligen tycker jag den är betydligt snyggare än min:
http://www.justintimberlake.com/
Så skulle jag vilja ha sidan ungefär, men hittar ingen sådan template. :/

Den skall ju vara så trevlig som möjligt för andra. Men än så länge så har jag inte hittat någon riktigt bra template.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Du är grym på att göra musik Albin! Ville bara säga de

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Du är grym på att göra musik Albin! Ville bara säga de

Tack så mycket Lars-erik! Uppskattas!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tycker den är helt okej.

Skulle gärna vilja ha den massa mycket enklare. Fast jag förstår att det är klurigt om du bara har Joomla! i din verktygslåda.

Med tanke på mängden innehåll skulle jag nog kapa bredden med i alla fall en tredjedel, och slopa sökrutan.

Skulle även ta bort dagens datum, eftersom jag vill att folk skall besöka min sida för att lyssna på min musik, och inte för att få veta vilket datum det är.

Bara lite tips om och i så fall när du lär dig lite mer om Joomla! och HTML.

Bra jobbat!

Permalänk

Tycker att första intrycket av sidan var väldigt bra. Direkt jag såg den tyckte jag att den var grymt bra gjord, men efter att jag tittat runt lite ändrades uppfattningen delvis.
Låtarna till höger går inte lyssna på? I alla fall inte vissa. Kör firefox.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Tycker att första intrycket av sidan var väldigt bra. Direkt jag såg den tyckte jag att den var grymt bra gjord, men efter att jag tittat runt lite ändrades uppfattningen delvis.
Låtarna till höger går inte lyssna på? I alla fall inte vissa. Kör firefox.

Hej och tack.

Det fungerar nu, glömde att jag hade tagit bort apostrof från låtnamnet, alla låtarna fungerar nu.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tycker att sidan ser snygg och proffesionell ut. Dock om jag hade min egen personliga sida skulle jag inte skriva om mig själv i tredje person som du gör under bio, tycker det ser lite konstigt ut faktiskt. Skall också ta och lira lite med joomla någon dag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Tycker att sidan ser snygg och proffesionell ut. Dock om jag hade min egen personliga sida skulle jag inte skriva om mig själv i tredje person som du gör under bio, tycker det ser lite konstigt ut faktiskt. Skall också ta och lira lite med joomla någon dag!

Har med funderat över det. Det kommer ske förändringar framöver, förmodligen om det du med skriver om. Tack!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

fin sida, lite mörk kanske. Det som jag reagerade direkt på var "I hope you enjoy me and..." blir konstigt att blanda ihop dig och din musik, man kan ju gilla dig utan att digga din musik och vice versa.
Du kanske kunde skriva "I hope you enjoy my lyrics and music". lr något. Hoppas att du förstår:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
fin sida, lite mörk kanske. Det som jag reagerade direkt på var "I hope you enjoy me and..." blir konstigt att blanda ihop dig och din musik, man kan ju gilla dig utan att digga din musik och vice versa.
Du kanske kunde skriva "I hope you enjoy my lyrics and music". lr något. Hoppas att du förstår:)

Du har helt rätt, thanks.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.