Scythe bygger förstärkare och högtalare för persondatorer

Permalänk
Melding Plague

Scythe bygger förstärkare och högtalare för persondatorer

Den japanska kylartillverkaren Scythe dyker in på ljudmarknaden med två nya produkter för kräsna datoranvändare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Roligt försök men jag hade nog hellre lagt pengarna på ett par aktiva från ett mer välkänt märke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta777
Roligt försök men jag hade nog hellre lagt pengarna på ett par aktiva från ett mer välkänt märke.

Missade du att förstärkar delen e tillverkad av Yamaha?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag har en rätt så nice förstärkare men jag skulle kunna tänka mig använda scythe's för hörlurar

Permalänk
Medlem

Från kylning till ljud, jag ser inte riktigt hur det gick till Btw är iaf förstärkaren ingen ny produkt utan har funnits ett bra tag redan om än i en lite äldre version så detta är ingalunda deras första försök på ljud.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Länge leve YAMAHA! Men isf kan man väl lika gärna köpa en yamaha-förstärkare och inte den här...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hmm, så hamnade man i hörlursförstärkartankar igen...
Osäker på om man "behöver" någon dock :\
Inget som att lägga x hundra på något utan att höra skillnaden

Permalänk
Medlem

Shit vad sugen jag blev på förstärkaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Shit vad sugen jag blev på förstärkaren.

Jag med. Har dessutom 2 högtalare här som står oanvända, i väntan på förstärkare.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Snygga grejer var det förstärkaren iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Missade du att förstärkar delen e tillverkad av Yamaha?

Bara för att en krets i förstärkaren är gjord av ett känt märke betyder inte att själva förstärkaren är gjord av ett mer känt märke. Är så överallt trots allt, inte så att man ser förstärkare från AD, tripath eller TI på marknaden speciellt ofta utan mest maskiner byggda runt deras kretsar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Länge leve YAMAHA! Men isf kan man väl lika gärna köpa en yamaha-förstärkare och inte den här...

Varför då? Är ju bara förstärkarchipet som är tillverkat av dem, sen har väl inte direkt Yamaha några förstärkare i denna klassen?

Själv hade jag hellre sett en tripath-baserad förstärkare av godtycklig kvalitet för det priset.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Någon som hittar något om känsligheten på högtalarna? Misstänker de är svårspelade.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inomjordisk
Någon som hittar något om känsligheten på högtalarna? Misstänker de är svårspelade.

Paketet Kro Craft Speaker Plus består av två högtalare av klassiskt hifi-snitt. Varje högtalare innehåller ett 100 mm baselement av aluminium och en 25 mm diskant. Specifikationerna anges till 8 ohm impedans, 58 Hz till 20 kHz frekvensomfång och en maximal effekt på 20 W.

Eller???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Bara för att en krets i förstärkaren är gjord av ett känt märke betyder inte att själva förstärkaren är gjord av ett mer känt märke. Är så överallt trots allt, inte så att man ser förstärkare från AD, tripath eller TI på marknaden speciellt ofta utan mest maskiner byggda runt deras kretsar.

Varför då? Är ju bara förstärkarchipet som är tillverkat av dem, sen har väl inte direkt Yamaha några förstärkare i denna klassen?

Själv hade jag hellre sett en tripath-baserad förstärkare av godtycklig kvalitet för det priset.

Jo, jag var väl lite för optimistisk med priset där...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Paketet Kro Craft Speaker Plus består av två högtalare av klassiskt hifi-snitt. Varje högtalare innehåller ett 100 mm baselement av aluminium och en 25 mm diskant. Specifikationerna anges till 8 ohm impedans, 58 Hz till 20 kHz frekvensomfång och en maximal effekt på 20 W.

Eller???

Känsligheten anges i dB SPL, och bör ligga runt 95. Högre och vist det låter mer, men brukar bli ganska orent ljud generellt sett, under 90 och man kan anse dem tungdrivna.

Permalänk
Medlem

Ingen surround = går bort
(finns musik DVD släpps med surround ljud)

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Ingen surround = går bort
(finns musik DVD släpps med surround ljud)

Köp bara 2x, 3x eller varför inte 4x av dessa så får du surround sound! Varje channel får sin egen förstärkare.

4ch för 2800kr, 6ch för 4200kr och 8ch för 5600kr.

Dock så kan man nog få såklart ett "riktigt" surround packet för dem priserna(billigt packet). Eller snarare byta ut förstärkaren till en bättre men ta högtalarna endast från dessa.

Ingen surround? Beror helt på hur du tänker. Man behöver inte köpa allt i ett packet, man kan ju ta och sätta ihop flera för surround.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Ingen surround = går bort
(finns musik DVD släpps med surround ljud)

Och dessa har sålts i hela 4 exemplar hittils. Världen runt.
Dessa Audio DVD skivor är största flopp genom historien....mao ingen anledning att ens nämna dessa i det här samanhanget.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Känsligheten anges i dB SPL, och bör ligga runt 95. Högre och vist det låter mer, men brukar bli ganska orent ljud generellt sett, under 90 och man kan anse dem tungdrivna.

Enligt Overclocks3D.Net recension:

Citat:

* SDA-JAN 1000 (sickle Bay amp)

* Size: 152 x113 x41mm Depth width of 113 x 152 x 41 mm high (side panels)

* Installation: 5-inch bay or external

* Feeding method: AC power adapter that came with a PC

* Input: × 1 x RCA input connectors (2 channels)

* Output: 1 × speaker output system (Channel 2), 1 × headphone system

* Power Amplifier: YAMAHA YDA138(D-3) YAMAHA YDA138 (D-3)
The maximum continuous output of 10 W × 2 channels, 88%(8Ω/10W) SN103dBA The maximum efficiency of 88% (8 Ω/10 W), SN ratio of 103 dB, 0.02…(1KHz/8Ω) 0.02% total harmonic distortion (1 KHz / 8 Ω),

* Headphone Amplifier: maximum output power of 50 mW × 2-channel, 95 dB SN ratio

* Weight: 480 g

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Den här produkten ger sämre ljud då den är så dåligt skärmad. Det tycker jag är lite humor.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Tror jag behåller z5500, mest ljud för pengarna.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Tror jag behåller z5500, mest ljud för pengarna.

Håller med där, ljudet är väldigt bra och mitt system har hållt i ca 5-6 år nu