Vad betyder detta "Into Foreign Customs"?

Permalänk
Inaktiv

Vad betyder detta "Into Foreign Customs"?

Into Foreign Customs.

Statusen ändrades precis till detta på min laptop som jag köpte utomlands, är det bra eller dåligt, och vad betyder detta?

Permalänk

In i utländsk tull.

Permalänk
Inaktiv

Dum fråga, men går ALLA paket in dit , eller tar de bara in de som ser "misstänksamma" ut (inte för att jag har något olagligt, men bra att veta

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag ingen expert men alla paket måste väl röntgas? annars kan man ju skicka vapen, knark och allt möjligt. Sen har jag hört att alla datorer där det står "gift" på paketet skjuts sönder av bombrobot.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Nu är jag ingen expert men alla paket måste väl röntgas? annars kan man ju skicka vapen, knark och allt möjligt. Sen har jag hört att alla datorer där det står "gift" på paketet skjuts sönder av bombrobot.

Inget jag behöver oroa mig över då det inte står gift på min (old style) . Jo klart alla paket måste granskas, men jag har inte märkt detta tidigare (att det står tull behandling.

Permalänk

Det betyder att din laptop nu ligger i tullburen på Arlanda (eller var den nu kommer in i landet) och din transportör kommer kontakta dig angående moms och avgiftsbetalning (med mindre de skickar ut den direkt och ordnar upp på faktura efter någon månad - beror helt på speditör hur de gör).

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Nu är jag ingen expert men alla paket måste väl röntgas? annars kan man ju skicka vapen, knark och allt möjligt. Sen har jag hört att alla datorer där det står "gift" på paketet skjuts sönder av bombrobot.

Jag har hört att de skjuter sönder paketet med en laser som NASA utvecklat, en laser som är varmare än solen kärna....

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag fick betala tullavgift och moms när jag hämtade paketet på mitt utlämningställe. Beställt från USA.

Speditör då var posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag har hört att de skjuter sönder paketet med en laser som NASA utvecklat, en laser som är varmare än solen kärna....

Jaså, jag som trodde att de testsköt med kärnvapen på paket med texten "gift".

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Nu är jag ingen expert men alla paket måste väl röntgas? annars kan man ju skicka vapen, knark och allt möjligt. Sen har jag hört att alla datorer där det står "gift" på paketet skjuts sönder av bombrobot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag har hört att de skjuter sönder paketet med en laser som NASA utvecklat, en laser som är varmare än solen kärna....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jaså, jag som trodde att de testsköt med kärnvapen på paket med texten "gift".

Själv trodde jag ironin var död sedan länge... men icke!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90