Hjälp med installation av spel!

Permalänk

Hjälp med installation av spel!

Tja, sitter här och försöker installera ett spel. Men fattar fasiken inte hur det ska gå till... Ngn som kan förtydliga för mig?

Står så här:

1. Install Half-life 1 to X:SierraHalf-Life
2. Install Decay into X:SierraHalf-Lifedecay
3. Make a another shortcut from hl.exe to the desktop.
4. Now you have two shortcuts. One is for half-life and the other is for decay.
5. Rightklick on the decay shortcut and go to properties and then rename X:SierraHalf-Lifehl.exe into
X:SierraHalf-Lifehl.exe -console -game decay +sv_lan 1 -maxplayers 3

Det är femte jag behöver lite hjälp med var exakt ska man skriva det?

Permalänk

HAr du laddat ner spelet? Läs reglerna isånnafall!.

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska högerklicka på genvägen till "decay" (en modd antar jag?) och klicka egenskaper. Raden du ska skriva på heter "mål" tror jag. Jag har inte Windows på svenska, så jag är inte helt säker.

Citat:

Har du laddat ner spelet? Läs reglerna isånnafall!

Det finns väl inget som säger att han skulle ha kommit över spelet på olagligt vis?!

Permalänk

hahaha nej det är köpt på laglig väg såvida jag vet...

Permalänk

Ok... det var just detta jag förmodade att de menade att man skulle göra. Men när jag skriver in det där står det att sökvägen är ogiltlig eller ngt...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel1337
Ok... det var just detta jag förmodade att de menade att man skulle göra. Men när jag skriver in det där står det att sökvägen är ogiltlig eller ngt...

Då måste du ha skrivit fel nånstans. Jag antar att du bytt ut "X" mot rätt enhetsbokstav? Om du har installerat HL på C-disken blir det allså:

C:SierraHalf-Lifehl.exe -console -game decay +sv_lan 1 -maxplayers 3

Permalänk

Japp det gjorde jag... Varför funkar det då inte? Kan det bero på att jag kör windows 7?