CoD5 maps hur fixar man det ?

Permalänk

CoD5 maps hur fixar man det ?

Tjenna undrar om nån vet hur man fixar så att man kan lira gjorda nazi zombie maps. Alltså de står på "readme" att man ska lägga filen på mappen "mods" men jag fattar inte. Är mycket tacksam för en guide om detta.

Permalänk

hej,

se till att du visar dolda filer och mappar. Följ sedan videon:

http://www.youtube.com/watch?v=eZ2TfwAI5g0

finns en del galet roliga zombiemoddar... Så lycka till!

(hur var det man bäddade in videos?!)

Permalänk

TAck men Problemet är också att jag har Win 7 då det inte finns guider

Permalänk
Medlem

jag tror det funkar på samma sätt i w7, om inte sök bara på google

Visa signatur
Permalänk

Jag har gjort allt som han säger på videon men när jag trycker på subway så kommer jag till windows och så kommer man inte i gamet igen då det är meningen att banan ska finnas på spelet men för mig så finns det inte : S (jag har original)

Permalänk
Medlem

samma på w7 som på vista har jag för mig. jag har w7 och har lagt in lite zombie mods till cod5 jag tryckte lite fram bara kommer inte ihåg vart

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk

om ni bara löst problemet med var nu så måste jag passa på att tipsa om några bra moddar. Jag har hittat massor på codaddicts.com, de är bara att regga sig och tanka hem.

- Vacant fr cod4: Har släppts i tre steg, lysande bana för zombies.
http://codaddicts.com/forum/viewthread.php?thread_id=658

- Dead Sand Elite: den här har det investerats en massa kärlek i, väldigt välgjord. Du är på en strand. Zombisarna anfaller från landstigningsfarkoster. Är ni fyra så spawnar man på olika ställen, några uppe i bunkersystemet som kan hjälpa till med artilleriet och prickskytte. Massor med perks, t ex så kan du få ryska nkvd-kommissarier som hjälper dig så länge de nu överlever. Se till att ta dig upp i systemet så snart tillfälle ges, zombisarna beväpnar sig nämligen och skjuter tillbaka efter en stund. Galet skoj på 4 pers!
http://codaddicts.com/forum/viewthread.php?thread_id=800

- Chinatown: Ytterligare en väldigt välgjord map. Grymt lurig, man är inte säker någonstans. Man får springa och leta perkmachines med horder av zombies i hasorna. Har bara spelat 2.0 versionen, 3.0 är uppdaterad med grejer fr ShiNoNuma. "It has gotten a lot crazier" låter som att den blivit väldigt svår, men testa ändå.
http://codaddicts.com/forum/viewthread.php?thread_id=816

Hittar ni några bra zombiemoddar så tipsa gärna! Kanske en ny tråd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Jag har gjort allt som han säger på videon men när jag trycker på subway så kommer jag till windows och så kommer man inte i gamet igen då det är meningen att banan ska finnas på spelet men för mig så finns det inte : S (jag har original)

försöker du spela singleplayer? Det kräver lite annat, vet inte riktigt hur och har inte brytt mig eftersom zombies mer är ett kul sällskapsspel. Tror det finns en bra instruktion i en FAQ på codaddicts.com.

men är det MP du har problem med så lägg bara de uppackade moddarna i din nyskapade mod-map, välj sedan den mod du vill köra och hosta/anslut till andra som aktiverat samma.

eller så funkar det inte i w7?!

Permalänk
Medlem

Precis, du måste aktivera modden under "mods" på huvudmenyn. Sen går du ut och letar efter andra som spelar samma mod. Alternativt hostar du själv och väntar på att folk hoppar in. Bästa är att snacka ihop sig ett gäng polare och tanka hem samma mod och köra ihop en kväll, grymt kul. Det finns en sån mängd moddar att det aldrig blir trist (tycker jag iaf). En del moddar tillåter att du tankar modden från hosten, men de flesta kräver att du har den själv från början.

Långt ifrån alla moddar stödjer SP, en del gör det men då måste du antingen fixa i installationsmappen eller utföra ett kommando i console (kommer inte ihåg vilket).

Man blir imponerad över hur välgjorda en del moddar är, det är en väldigt rolig grej när man första gången upptäcker att zombiesarna skjuter Panzerschrek på dig

Det är inte särskilt meckigt när man fått det att funka och det är lätt värt mödan. Finns en oändlig uppsjö moddar på nätet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med mappack 3 till PC?

Det släpptes för minst en vecka sedan till PS3 och 360, väntar de på att bli färdiga med 1.6 patchen?
Det kan väl knappast vara konsollexklusivt?

Började spela CoD WaW i fredags, då jag köpte det (konstigt va?) och har nött det extremt sedan dess Inte så mkt Zombie dock, mina vänner är inte så pepp på det.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Hur är det egentligen med mappack 3 till PC?

Det släpptes för minst en vecka sedan till PS3 och 360, väntar de på att bli färdiga med 1.6 patchen?
Det kan väl knappast vara konsollexklusivt?

Började spela CoD WaW i fredags, då jag köpte det (konstigt va?) och har nött det extremt sedan dess Inte så mkt Zombie dock, mina vänner är inte så pepp på det.

De andra map-packsen har kommit till PC betydligt senare än till konsol. Map pack 2 kom för bara några veckor sedan till PC. Så det kommer.

Zombies är jäkligt kul om man är 3-4 stycken polare. Alltid roligt att retas med någon förvirrad polare som dör hela tiden osv. Tröttnar man laddar man en ny mod som sagt. Men vanligt MP duger rätt fint det med, iaf de första 100 timmarna eller så.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
De andra map-packsen har kommit till PC betydligt senare än till konsol. Map pack 2 kom för bara några veckor sedan till PC. Så det kommer.

Zombies är jäkligt kul om man är 3-4 stycken polare. Alltid roligt att retas med någon förvirrad polare som dör hela tiden osv. Tröttnar man laddar man en ny mod som sagt. Men vanligt MP duger rätt fint det med, iaf de första 100 timmarna eller så.

Ok, tackar för svaret Härligt att få mappacksen gratis, till skillnad från konsollspelarna.

Vi körde Zombie till typ LV 12 eller nåt, då failade vi. Jag hade iaf Ray Gun, som var sjukt härlig att köra med, dock räckte det inte för att röja undan alla zombies mellan mig och mina 2 incapacitated teammates

Har bara kört första zombiemappen.

Imo är WaW bättre än CoD 4, så: I era ansikten Treyarch-haters!

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Vi körde Zombie till typ LV 12 eller nåt, då failade vi. Jag hade iaf Ray Gun, som var sjukt härlig att köra med, dock räckte det inte för att röja undan alla zombies mellan mig och mina 2 incapacitated teammates

Har bara kört första zombiemappen.

Jo, den är najs, men tycker nog MG är bättre, väldigt lätt att ha ihjäl sig själv med en raygun. Jag och polaren har kommit till 24 på två pers på den banan, då är det köttigt.. Sista Zombie är riktigt skön, med hell-hounds och annat smått och gott. Den är svårare också vilket är bra för första 8-10 nivåerna på första banan är rätt sega imo.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Den är svårare också vilket är bra för första 8-10 nivåerna på första banan är rätt sega imo.

Jo, det går lite segt, man vill ju ha hordes

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Det funka!! men nu är problemet är att när min kompis försöker joina så går det inte. men när han hostar kan jag joina hans game vad är felet ?

Permalänk

bra fråga!

vi har också haft det problemet. Hänger väl ihop med firewalls eller liknande.

Har dock inte fördjupat oss i det. Den som kan hosta får sköta det helt enkelt.

Hittar du en lösning kan du ju säga till..